• Sophiee92

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Hur såg testet ut nu på morgonen LJM? 

• Sophiee92
    Fyrklöverns skrev 2022-09-22 07:13:06 följande:

Sophie, vi provar varannan dag igen och jag har börjat ta Q10 tillskott på 300 mg dagligen utöver mina andra vitaminer. Min man fortsätter också med sina vitaminer som har med bla zink och Q10.
    Ska ni prova något nytt? :)

LJM: Förstår att det blir drygt att vänta på nästa mens, hoppas de vill hjälpa dig få igång en blödning. Jag är också nyfiken hur testet beter sig idag?

Låter ju kanonbra! Jag började googla Q10 för att testa detta försök men sen kände jag bara att nu tar vi det som det kommer, har istället preppat med massa god mat och vin hehe... Har hjälpt mig att slappna av lite mer inför detta försök känner jag. Om hur lång tid beräknar du ÄL ungefär?
  • Sophiee92
    Chilins skrev 2022-09-22 21:41:02 följande:

Vad gulliga ni är som bryr er och tycker att det är härligt att höra av mig Hjärta det värmer mitt hjärta. Jag har haft en tung tid och behövde ta paus från skrivandet men har läst allt ni skrivit. Det är en sån fin grupp det här. 

Jag är väldigt tacksam att det senaste missfallet löste sig så bra. inga komplikationer och jag fick ägglossning precis som föregående cykel. Den blev bara några veckor förskjuten. Hoppas verkligen att ni som kämpar på  med ägglossningstest och bekräftade av ägglossning får det nu snarast. Vill också skicka med dig LJM att jag också Fått starka streck men så började jag testa med glada gubbar-testen och hade några såna där billiga Stickor kvar som jag testade med samtidigt och fick då inte sådär starka utslag som jag var van vid medans jag ändå fick glad gubbe. Så jag hade nog också kunnat ta det där som positivt :) 

Chilins, skickar en stor kram till dig <3 vad skönt trots allt att missfallet blev komplikationsfritt och du fått äl igen. Hoppas nästa gång är er tur!
  • Sophiee92

Rewner, om ni får till det ikväll och sen på söndag kväll så har ni ändå täckt in två väldigt viktiga dagar så jag skulle känna mig jätte nöjd med det :)

Hehe ja exakt, tycker min diet hjälp rätt mycket med det psykiska faktiskt. Sen får vi se om det bli någon skillnad på resultatet :)

• Sophiee92

Fyrklövern, vad härligt ändå att du också kunnat koppla av med lite vin o sånt, tror man behöver det emellanåt också. Vad spännande det ska bli sen att följa ditt försök!

• Sophiee92

LJM och Dalarna, hoppas ÄL kommer snart/redan har varit. Minns att du la ut ett test för några dagar sen Dalarna? Det såg iaf väldigt positivt ut fö mig. Tempen kan ju också dippa någon dag efter äl som många skriver här. Vet att dom är superdyra men detta är varför jag numera bara använder CBs digitala, tyckte det var så jobbigt att tolka stickorna som aldrig visade full styrka för mig.

• Sophiee92

Åh ja så fint det känns att ha er alla här, 700 sidor, wow! <3

Skönt att din ÄL verkar ha varit Dalarna, nu är det bara den långa väntan kvar

Men alltså SÅ spännande att det är eran tur nu att börja försöka igen Fyrklövern! Visst skrev du att ni också skulle köra varannan dag under ÄL eller hur var det?

Min ÄL ska ha varit på CD18 och beräknad BIM blir då 5 oktober 

• Sophiee92

Påbörjar en BIM lista så blir de lättare att hålla koll :)

5/10, Sophiee92, (13:e försöket)

• Sophiee92
    BIM-lista 

30/9, Chilins (9e försöket, första barnet) 
    5/10, Sophiee92, (13:e försöket, första barnet) 
  • Sophiee92
    Chilins skrev 2022-09-24 09:01:01 följande:

Jag vet inte varför jag tappat hoppet.. jag tycker att min tempkurva ser ganska bra ut men jag vågar typ inte ha något hopp för det går ju alltid åt skogen känns det som. Äl+8 idag och tempen ligger fortfarande ganska högt jämfört med tidigare cykler. 

clearblue advanced är jättekänslig på att man ska börja testa på exakt rätt dag, kan det vara det? Om man börjat testa med dom när östrogenet redan är lite högre när kroppen gör sig redo för att ägglossa så får man ingen blinkande utan fast gubbe direkt. Så har jag förstått det :) 

Ja så är det. När jag börjat testa för sent så har jag också gått från tom ring till fast gubbe direkt.
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?