• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Då börjar man med ägglossning tester. Hoppas man har ägglossning innan fredag då vi är borta under helgen. 
    Hur går det för er andra?

• Dalarna91
    Fyrklöverns skrev 2022-05-16 20:59:00 följande:

Vågar man hoppas på en implantationsdipp?Oskyldig

Håller tummarna för det. Men det man alltid en sån dipp när man blir gravid?
  • Dalarna91
    Sophiee92 skrev 2022-05-17 07:56:26 följande:
    Håller tummarna att så blir fallet :)

Jag hade BIM igår, tog ett test på morgonen som var blankt (hoppet sjönk redan då givetvis) och senare mot kvällen kom mensen. Som en klocka... :( 
    Va tråkigt att höra :( hoppas juni är våran månad. Men känner det är ett upprepande mening vi har "nästa månad är vår månad". 
  • Dalarna91
    Sophiee92 skrev 2022-05-17 12:46:23 följande:
    Ja visst börjar det bli en uttjatad mening nu, men samtidigt kan man inte mer än att hålla hoppet uppe och satsa på nästa försök! Idag har jag dock haft riktig ångest och katastroftankar. Försöker mota bort dom men det är som en konstant klump i magen... Förlåt för deppigt inlägg men vet inte vart annars jag ska vända mig med dom här tunga tankarna, min man är helt underbar och stöttande på alla sätt och vis men han är också en optimist och jag vill inte betunga honom med den extrema uppgivenheten jag känner just nu :(

Hörrni, hur orkar/klarar ni andra att hålla hoppet uppe och ta nya tag? Behöver verkligen lite god energi just nu.
    Önskar jag hade ett tips som hjälper alla mot katastrof tankar. Mensen är värst, som hos oss alla. Något som funkar på mig är att testa olika saker, ex bisolvon, vetegroddsolja (de va hemsk smak xD). För då känns som man börjar om på något nytt. känner mer hopp. Men jag testar inte saker som är super dyra eller är orolig ska ändra cyklusen. Vågar tex inte testa rosenrot. 
    Sen är jag lite där jag har nästan gett upp hoppet. Efter sommaren har det gått ett år, 2 missfall. Men hoppas det är våran tur snart. 
    Tog precis ägglossning test, den är starkare idag så har en stegringen nu. 
  • Dalarna91

Jag hade väl inte ägglossning i förrgår?! Eller säger appen till när jag haft den?
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-05-18 12:31:30 följande:
    Jag tycker inte det ser ut som att du har ägglossat än, tempen brukar stiga i alla fall 0,2 grader efter ägglossning. Visst låg du på runt 36,4 ett par dagar innan mensen kom? Förmodligen är det däromkring din temp konmer vara efter ägglossningen :)
    Ja den låg kring 35.45. blev lite orolig då vi inte haft sex innan. 
  • Dalarna91

Då har jag positiv på ägglossning testet. Väntar till sambon kommer hem så vi kan ha sex. Hoppas på en stegring i tempen under helgen. Ska bli väldigt spännande, första månaden jag tempar mig.

Men känner det är jobbigt kring sex. Han har inte sån lust längre känns det som :/
  • Dalarna91

Cykelhjul ; välkommen :) 
    Inte för att prata för någon, men tror vi alla började bli frusterad och nedstämd efter 2a försöker för oss alla. 
    Sen kan jag förstå det kanske är lite jobbigare när man har pcos eller annat som gör att man måste kämpa mer för att bli gravid. 
    Jag har precis börjat tempa varje morgon för att själv veta när jag har ägglossning, jag känner ingenting när jag har det. Så då blir det tempen som får hjälpa :)

• Dalarna91
    Cykelhjul skrev 2022-05-20 12:01:09 följande:

LJM91:  Tack vad gullig du är! Känns dumt man gnäller. 

Jag har oregelbunden och mycket mellanblödningar som jag fått provera utskrivet för. Men proveran stoppar ägglossningen så jag vågade inte ta det förra månaden utan åt munkpeppar istället, tror nog det hjälpte lite för dagarna med mellanblödningar är färre och ÄL testerna har för första gångerna visat streck, inte helt positiva streck men dom har funnits där. Nu bekräftar ju inte ÄL testerna att ägglossningen sker, men kroppen försöker iallfall. Men Munkpepparn känns tryggare att ta än Proveran just att , tänk om man tar det på fel dag och sabbar allt. 

Dalarna91: Tack! Jaa man tror någonstanns att när man tagit steget att försöka så ska det ske direkt. Jag märker inte riktigt av ÄL heller, varken på tester eller på sekretet så ska nog börja tempa nästa månad för att lära mig lite mer om kroppen.

Jag har följt många av er i trådarna på håll och lärt mig super mycket av er allas resa. Tycker det är så toppen det finns ett forum där sånt här kan lyftast vare sig det är det är gnäll, frågor eller allmäna tankar  <3 

Jag önskar jag började tempa tidigare men tänkte alltid "ingen idé att börja, jag blir snart gravid". 
    Så är glad jag börjat med det nu :) 
    Tycker om gruppen, vi har följt åt varandra länge nu. När någon plussar blir man extra glad då man vet alla har verkligen kämpat. Men nya människor är super trevligt också. Vi har blivit lite färre nu :p 
  • Dalarna91

Fyrklövern; sambon va väldigt duktig i starten men de senaste två försöken känns det som han inte ens försöker. Önskar jag kunde prata med han om det. Men jag vet han kommer ta det som kritik och då blir det ingenting. Är ledig idag, så har duschat och tagit på mig sexiga kläder och hoppas lite mys senare. 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?