• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Jag har BIM på söndag. Så de är några dagar dit. Hoppas tiden går fort :)
    Hoppas ni alla får ägglossning snart 

• Dalarna91
    evelinagra1 skrev 2022-05-30 18:15:54 följande:
    Spännande!! håller tummarna för dig
    Tack, brukar alltid känna typ murring en vecka efter ägglossning. Men inte just nu och tror inte jag kände något förra gången. 
  • Dalarna91

Sophie; jag skulle försöka få till idag och imorgon.
    Vi hade bara sex dagen innan ägglossning :) 
    Men det borde räcka med sex dagen föra ägglossning. 

• Dalarna91
    Bez skrev 2022-05-31 15:13:03 följande:
    Ja gör det jag va oxå helt säker på att det skulle vara en cykel utan äl men vart istället den gången jag plussade. Som NC satt nu utifrån BF så hade jag negativa ältest just då så oklart när de egentligen var men nångång uppenbarligen :)
    Jag är inte så bra på tempning då jag precis börjat. Men hade du sån dipp när ägget fäste sig? 
  • Dalarna91
    Bez skrev 2022-05-31 16:09:33 följande:
    Ja eller lite osäker såhär i efterhand eftersom äl vart flyttad med beräknat förlossningsdatum men ja NC satte först ut äl där på cykeldag 5 och hade ju en dipp sen på va som nu är cykeldag 9, så 4-5 dagar efter va som då va satt som äl hade jag dipp och sen igen några dagar senare men den kom alltid upp igen, lägger in en bild på fortsättningen på kurvan tills jag plussade då slutade jag tempa för att inte bli mer orolig av tempkurvan än man redan var :) 
    Så kurvan var ju inte spikrak uppåt utan gick lite upp och ner men höjde sig ändå i snitt eller va man säger. Trodde de va kört när den började dala där runt dag 15 men låg ju ändå högre än jag brukade och de visade sig ett pluss :D
    Så spännande. Jag har BIM på söndag. Är så svårt men otroligt intressant detta med tempning. Varför började man inte med det innan? xD 
  • Dalarna91
    Sophiee92 skrev 2022-05-31 21:34:23 följande:
    Ja det vore ju såklart bäst men tror bara vi får till det en gång till tyvärr. Bestämde dock att det får bli inatt så känns som det blev en bra kompromiss.

När du säger dagen innan ÄL menar du då dagen efter du fått positivt på ÄL-testet?
    Nej samma dag jag fått positivt på äl-test :)
    Skönt du börjar få äl symtom nu :) 
  • Dalarna91
    Bjembjem skrev 2022-06-01 09:37:28 följande:

Hej på er!
    Jag hittade den här tråden  och vill gärna vara med. Jag är 31 år gammal och vi försöker med första barnet. Blev gravid på första försöket i januari men blev tyvärr ett missfall i v10. 
    Är nu på 3de försöket efter missfall, BIM på tisdag eller onsdag nästa vecka. När vi började försöka i januari var jag inställd på att det skulle kunna ta tid och fick en chock när det tog sig direkt. Vill kunna vara så avslappnad nu också men blir väldigt otålig och vill att det ska ta sig direkt....
    Känns som att ni stöttar varandra fint i tråden och vore fint att få bli del av det!

Såklart du får vara med xD 
    Va tråkigt att du fick missfall, tyckte de va jobbigt att få mf, fast de va tidigare. 
    Jag va sjukt otålig i starten också. Men ju längre man försöker ju mer tålig blir man. Minns inte hur många gånger vi försökt nu men kanske 9. 
    Tar du något för att boosta kroppen? 
    Jag tar bisolvon från mens till ägglossning och multivitamin hela tiden. 
    Roligt du vill följa oss också :)
  • Dalarna91
    Bjembjem skrev 2022-06-01 14:46:09 följande:

Jag tycker att jag känner små hugg eller att det rycker i äggstockarna... Kan det vara grav tecken? Eller att mensen är på gång kanske. Eller så inbillar man sig för att man vill se tecken.
    Inga ömmande bröst direkt som jag hade när jag var gravid innan mf, fast minns inte när de började ömma...

Jag brukar också känna små hugg och "murring" ca en vecka efter ägglossning. Hade det även den senaste gången jag blev gravid. Har bim på söndag och känner inget direkt nu. Tempar du?
  • Dalarna91
    MommyA skrev 2022-06-01 15:57:44 följande:

Någon som har använt apotekets egna graviditetstest? Isåfall vad tycker ni om det? 

Har tyvärr inte använt dom :/
  • Dalarna91

Bjembjem; kan inte citera nu... 
    Detta är första månaden jag tempar. Så är inte bra på att läsa av grafarna än. Önskar jag började med det innan. När har du BIM? 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?