• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Fyrklöverns skrev 2022-05-20 14:03:11 följande:
    Jag vet hur det känns, man vill liksom inte pressa heller för då är det helt kört. Jättebra idé med sexiga underkläder, man får väl försöka vara lite förförisk som en helt vanlig fredagkväll haha. Han borde kanske reagera lite på dina hormoner också!
    Kan säga att det blir inget denna gång heller.. så får hoppas på nästa månad. Men är väldigt ledsen nu. Har gjort mig super fin med smink och sexiga kläder (sexig städerska). Men nu ligger han i sängen och sover. 
    Förstår att han är trött då han har ett fysiskt tungt arbete. Men är ändå besviken och ledsen. 
  • Dalarna91

Tack <3 
    Va lite snabb, han ställde upp xD 
    Så hoppas tempen bekräftar ägglossning snart.

• Dalarna91

Tempen imorse 36.38. igår 36.28. 
    Imorse tog jag temp 6;45 (hörde inte larmet). Annars tar jag kl 6. Har väl inte haft ägglossning nu? 
    Kan skicka med graf om ni vill. 

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-05-21 10:37:35 följande:

Missade att du redan hade skickat grafen Dalarna xD triangeln betyder att du tog tempen vid en annan tid än din vanliga.

Då vet jag vad den betyder. Förstår du inte vill hoppas för mycket med blinkande gubben. Känner du efter tappen? Borde också ge insikt hur det går :)
  • Dalarna91

Fyrklövern; får bara tempa och se hur den går :) 
    Tycker detta är så spännande !! 
    Hoppas det blir positivt när du tar test igen. Minns jag tog först med digitalt som också visade negativt, men dagen efter positivt. 

Ljm91; jag tycker min tapp har varit stängt hela tiden men är osäker, det har inte varit tydligt direkt. Den är högre upp mot tidigare i veckan. 

• Dalarna91

Fyrklövern; jag känner skillnaden. Känner du en nästipp så är den stängd, känner du inget utan de är mjukt så är den öppen. Men beroende på tid under dagen samt vars i cyklusen man är i så är den låg eller hög. Vid ägglossning är den högt uppe. Så ibland kan det vara lite svårt. 
    Ingen graviditet är den samma :) 

Evelina; samma här. Genomgick cytotec behandling i mars, så ägglossningen är lite konstig nu tycker jag. 

Är lite sur på mig själv. Glömde stänga fönstret i sovrummet, de va bara på glänt men tempen idag: 36.01. kan de vara pga fönstret och de va svalare i rummet? 

• Dalarna91

Jag trodde jag fick positivt på testet i fredags. Men tog nyss ett som visade ännu starkare pluss. Tog tyvärr inte ett igår. Men antar det va starkt igår. 
    Antar man får bara fortsätta tempa och se när det sätter ut ägglossningen. 

• Dalarna91

Är lite för snål med digitala tester. Köper mycket annat, vitaminer, tester osv. :P 
    Är glad vi fick till en gång till idag. Tror inte det blir mer, han har tydligen skav sår, sorry för mycket info :p 

Fyrklövern; har du tagit något test? :) 

• Dalarna91

Fyrklövern; stort grattis!! Vill inte vara negativ men man kommer inte riktigt över det. Man är alltid rädd för att det ska hända igen. Hänt 2 gånger i rad för mig. 
    Finns tyvärr inget man kan göra för att förebygga missfall. Men önskar och hoppas verkligen att du inte behöver uppleva 2 missfall. 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?