• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Här är min första graf. Får förhoppningar då man ser den dippen och ska inte ha mens förrän söndag. 
    Hoppas att detta blir tredje gången gilt! 
    Men tyckte jag läst de är många som får såna dippar och då har man inte "blivit" gravid eller har jag läst fel?
    Skulle ni börjat med progrestron kräm nu? Jag har diagnoserat mig själv med progrestron brist pga 2 tidiga mf. Man ska börja med det när man får pluss men varför vänta tänker jag. 
  • Dalarna91

Bjembjem; nja, de är lite biverkningar som är liknande gravid symtomer. Använder jag den så skjuter man upp mensen lite grann. 
    Om de är vanligt med dipp så kanske jag ska avvakta tills jag vet med säkerhet :)

• Dalarna91

Mommya; den frågan har jag ställt flera gånger. Hur kan det vara så svårt för oss som är bra hälsa osv medans min syster blev på första försöket.... 

Flemmiss; välkommen :) 

• Dalarna91
    MommyA skrev 2022-06-02 10:20:12 följande:
    Ja jag vet inte vilket försök vi är på nu men har försökt sen missfall/avbryt I juli 2021. Skickade precis en remiss till gynmottagningen på sjukhuset så får se när jag får svar. Nu vill vi få hjälp och jag vill veta om det är något fel. Har inte blivit undersökt efteråt. 
    Vilket försök är ni på? Så frustrerande detta och gör mig bara ännu mer stressad. Det har gått så "lätt" innan men nu verkar det vara omöjligt. 
    Har försökt sen kanske juli/augusti 2021. Haft en missfall vecka 5 och en ma, slutade växa vecka 6 såg på tidig ultraljud vecka 8. Men jag hade inga symtom så misstänkte de va något fel. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-06-02 13:12:32 följande:

Välkommen till oss Flemmsiss, kul att fler hakar på i tråden :)

Dalarna91, jag hade också en sån dipp och jag var inte gravid. Läste dock att dippen är vanligare att få när man är gravid än när man inte är det, så det ökar ju chanserna i alla fall :)

Antar får bara vänta och se till söndag. Men med min tur så får jag väl säkert en sån vid varje cyklus xD 
  • Dalarna91

Då är tempen 36.35 igen. Och jag tror jag har spotting. 
    Har aldrig haft det i mitt liv med efter cytotec behandlingen i mars så har det börjat fått det. Så frustrerande.

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-06-03 08:03:27 följande:

Välkommen Flissannn! Spännande med glidmedlet, det är nog det enda knepet jag inte har testat än :P vilket märke provade du?

Vad trist att tempen dippade och spottings dök up Dalarna :( undrar också när du har bim? Hoppas att det bara är en tillfällig dipp!

Jag har BIM på söndag. Så två dagar kvar. Men hade spotting ca 2 dagar innan sist också. Så hoppet är krossat och borta nu. 
    Orkar inte press ligga mer.. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-06-03 12:32:39 följande:

Bjembjem, jag har aldrig varit med om att testen blir positiva efter testtiden, jag håller tummarna för dig!

Dalarna, känner igen mig i det här med att pressligga, lusten är typ obefintlig nu tyvärr.. Känns mer som något som bara måste göras. Hoppas att det går att hitta tillbaka till lusten igen för oss båda!

evelinagra1, vad tråkigt att ägglossningen segar så :( jag är i samma sits, bara blinkande gubbe och fortsatt låg temp..

Ja, och det är nog inte bara jag utan min sambo också. Så när det är ca en vecka kvar till ägglossningen så börjar jag också bli lite stressad. Är rädd han inte vill ha sex när det behövs. Speciellt när min sambo också är less på detta, jag har inte frågat tar det för givet då vi har mindre sex nu än förut. 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?