• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Då fick jag mensen. Lite lättad att jag slapp gå runt länge och fundera vars den är. Nya tag. Har nog ägglossning när jag är hos mamma och pappa. Sambon följer med men misstänker han inte är så intresserad att ha sex i rummet bredvid mina föräldrar. 

• Dalarna91
    evelinagra1 skrev 2022-05-06 16:02:56 följande:

skönt ändå som du säger att slippa gå runt och funderar, jag tror att jag får min mens ikväll eller imorgon på morgonen. Jobbar dygnspass idag till imorgon och springer på toaletten hela tiden för att kolla om den kommit.
    förstår att han kanske inte är så sugen på det! Men hoppas ni får till det ändå

Hoppas inte mensen kommer. Jag brukar ha trosskydd, man vet aldrig när man får mens... Lite jobbigt :p
  • Dalarna91

Följer ni vulverine (jenny koos). Om inte så rekommenderar jag henne. Tycker hon kommer med bra saker. 
    Men enig med dig ljm91 skönt vi ändå har varandra och önskar verkligen att vi alla plussar samtidigt, nästa månad.

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-05-06 21:30:21 följande:
    Har läst en del på hennes sida, tycker det verkar vara mycket vettig info. Jag ska testa att äta lite annorlunda denna cykeln och vara mer fysiskt aktiv, och hoppas att det ska stabilisera kroppen lite? Tänkte också försöka få tag på bidrottninggelé och ge det ett försök.

Mensen kom igång ikväll så då är jag tillbaka på CD1, känns ändå okej faktiskt.
    Hoppas du inte får lika lång cyklus denna gång. Jag ska börja med bisolvon imorgon. 
    Sen vet jag inte om temperatur mätaren är okej. 
    Tog precis och det verkar inte som det blir någon större ändring. Tagit 3 gånger. Kl 6; 36.48, kl 16; 36.?? Kl 22; 36.33. 
  • Dalarna91
    Fyrklöverns skrev 2022-05-06 23:29:26 följande:

Hej tjejer,
    Har inte varit så aktiv i denna tråden, mest i BIM-trådarna men härligt att denna lever kvar :) 
    Jag fick ju tyvärr ett missfall förra veckan men mår nu mycket bättre, det känns som att det blir lättare för varje dag, tack för er pepp i BIM-tråden <3 

Idag började ägglossningsstickan visa lite färg äntligen, så det kan vara så att ägglossningen kommer igång direkt, började blöda 25/4 och borde då kanske ägglossa nu på söndag. Hoppas på det så att man får en ny chans direkt. 

Vad tråkigt att mensen kom för er LJM och Dalarna :(. Håller tummarna att den håller sig borta för dig evelinagra.
    Roligt dock att ni alla ska ha samtidigt, verkar som ni synkat genom att hänga i tråden hehe. 

De va tråkigt att höra om missfallet. Blev ju så glad när du plussade. Tyvärr så är missfall mer vanligt än man tror. Till och med 2 missfall som i mitt fall är inte heller ovanligt. 
    Så skönt att kroppen redan är "normal" och ägglossning närmar sig. 
    Själv så fick jag mens igår men jag tycker det är otroligt lite mot andra gånger. 
  • Dalarna91

Jag har ägglossning nästa söndag. Ska såklart till mina föräldrar den helgen och kommer nog inte ha sex när vi är på besöket. 
    Har börjat med bisolvon igen och ska dra ned på snuset. 

• Dalarna91

Men en fråga till konsol tempar. Hur sannolikt är det att man har samma temperatur varje morgon? 
    Det har legat på 36.25 i 4 dagar i sträck. Tog temp igår eftermiddag som va högre. 

• Dalarna91

Ljm91; jag tar kl 6 varje morgon. Men det händer jag tagit 5;30 och 5;45. Brukar man se höjning innan ägglossningen eller är det bara efter?

• Dalarna91

Sophie; så skönt att höra det är okej med samma temp hela tiden. Tänkte mer att det va något fel på tempen :p

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-05-12 18:32:22 följande:

Dalarna91, höjningen kommer efter ägglossningen, oftast dagen efter :) hur mycket den går upp är lite olika från person till person, min temp ligger på 36,5 eller högre efter ägglossningen.

Sophiee92, förstår känslan av att inte vilja bli överraskad av mensen. Håll oss uppdaterade när du testar :) jag är på CD7 idag så nu börjar väntan på ägglossning..

Har en känsla jag redan ställt den frågan, men tack för svaret igen :) 
    Får börja med tester nästa vecka. Ska bli så spännande att se när jag faktiskt har ägglossning, har ju bara tummat och gissat annars.
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?