• Sophiee92

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Liten uppdatering från mig

Först och främst, varmt välkommen hit till vårt lilla gäng Vickan31. Du passar alldeles utmärkt in här med oss andra. Kan verkligen förstå att det känns som försök nr 24 för dig trots att du bara är på nr 4 med din nya kille, jag hade känt precis likadant. Åh, kommer nog bolla mycket tankar med dig ang IVF då du gått igenom den processen en gång redan. Jag om min man står nu i begreppet att gå vidare med IVF efter hösten, har gjort alla tester och undersökningar så väntar bara på slutbesöket.

Här kom tyvärr mensen strax efter att stickan visade negativt, 2 dagar sent... Tack för erat stöd alla ni fina människor <3 Nu ska jag ladda om för försök nr 14

• Sophiee92

Rewner, vad lovande det låter med molvärk då du hade samma innan BIM förra gången du var gravid. Hejar på dig imorgon!

• Sophiee92

Hej tjejer, behövt ta en liten paus från FL sen mensen kom men tänkt på er och gått in senaste 2 dagarna och läst ikapp.

Spännande med BIM snart Dalarna, LJM, Vickan och Fyrklövern, håller alla tummar jag kan för er! Förstår alla era känslor såhär inför BIM, det är verkligen hemska dagar samtidigt som det kan kännas så härligt att tillåta sig att drömma sig bort och känna hoppfullhet.

• Sophiee92

Åh nej vad trist att läsa om era besked LJM och Dalarna :( så himla himla trist verkligen... Tänk vad vi ska få kämpa för att få uppleva det som få många klarar av med lätthet och kan ta för givet. Faller så ofta tillbaka på att vi kommer vara extra tacksamma och ödmjuka när vi väl står där med våra pluss och bebisar sen <3

Får lite dåligt samvete att jag inte orkat skriva här på så många dagar man jag behövde verkligen en paus efter senaste BIM, och kanske håller mig lite i bakgrunden här några dagar till men går in varje dag och läser era meddelanden och följer vad som händer i era liv.

Välkommen tillbaka Sofia (även om jag önskat att du sluppit komma tillbaka hit till denna grupp), känner igen ditt nickname sen länge tillbaka. Vad otroligt trist att höra om beskedet ni fick, får man fråga vad det innebär exakt, är det bara nedsatt rörelseförmåga eller även mängden spermier? Tänker som många andra redan skrivit här att det måste finnas massor man kan göra för att öka rörelseförmågan iaf! Vi väntar på mannens spermaprov så jag känner mig extra nervös inför vad svaret ska bli, allt med mina värden var bra... Känner också igen mig i att min man inte alls är sugen på IVF... Han uttryckte att "tar det 2 år till så gör det ju ingenting" och jag förstår att han bara menar väl men jag blir närmast panikslagen av tanken. Jag menar, det finns ju inga garantier för att vi lyckas på egen hand även om vi försöker flera år till, jag tror snarare att jag skulle gå sönder av all smärta inombords. Om man däremot visste att man någongång skulle få barn så hade tiden inte alls varit såhär tuff att hantera.

Chilins, jag har blinkande gubbe och tror ÄL väntar bakom hörnet så nog är du inte helt ur fas med alla :P Hur fick ni till det denna gång? Har du testat något nytt?

Välkommen hit till vår grupp Dabro!

• Sophiee92
    Fyrklöverns skrev 2022-10-17 22:13:39 följande:

Vet ni hur det känns? Ni vet när man ska plocka upp något från golvet eller marken och råkar sparka iväg det istället? Hahah..så tycker jag att det känns, nu har man sparkat iväg det 14 gånger och har hunnit både skratta och gråta, tappa modet och hitta det igen. Komiskt hela grejen haha. 

Åååh men det är precis såhär jag känner ju! Så bra beskrivit Fyrklövern!
  • Sophiee92

Vickan vad ledsen jag blir för din skull :( alltid kämpigt när mensen kommer. Hur mår du nu?

• Sophiee92
    Rewner skrev 2022-10-19 08:53:58 följande:

Ont i magen och ryggen samtidigt som jag upplever att brösten ömar mindre. Väntar bara på att jag börjar blöda också. Vet inte hur jag ska orka försöka igen om det inte går vägen denna gång heller?

Åh förstår verklige hur du känner... När har du BIM?
  • Sophiee92

Hoppas detta var senaste BIM-listan (och nu börjar det bli svårt att hålla räkningen på antalet försök haha...)

28/10 Chilins (10e försöket, första barnet, 1 mf, 1 x, 1 ma)

2/11 Sophiee92 (14e försöket, första barnet)

12/11 Vickan31 (5:e försöket, första barnet, försökt 2 år med ex sambo)

13/11 dalarna91. 10e försöket. 1 tidigt missfall, 1 ma. Första barnet

13/11 Fyrklöverns (14:de försöket, första barnet, 1 mf, 1 utomkveds)

• Sophiee92

28/10 Chilins (10e försöket, första barnet, 1 mf, 1 x, 1 ma)
    2/11 Sophiee92 (14e försöket, första barnet)

12/11 Vickan31 (5:e försöket, första barnet, försökt 2 år med ex sambo)

13/11 dalarna91. 10e försöket. 1 tidigt missfall, 1 ma. Första barnet

13/11 Fyrklöverns (14:de försöket, första barnet, 1 mf, 1 utomkveds)

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?