• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Håller med dig Dalarna, hur kan barn bli till under hemska omständigheter om stress är en orsak liksom? Tycker också det låter orimligt egentligen.

• LJM91

Tempen hög idag också så, en dag till med hög temp så är väl ägglossningen bekräftad.

Dalarna, jag slutade med cb när tempen var så hög igår, var en enorm lättnad att slippa krångla med att kissa på stickan direkt på morgonen, har varit så nära på att kissa på mig när jag har behövt krångla med att packa upp stickor eller plastmuggar först xD men ja jag använde bara clear blue advanced. Ska dock inte köpa fler, min långa cykel gör det egentligen helt orimligt med tanke på vad testen kostar.

• LJM91

Hög temp idag också så NC bekräftade ägglossningen till CD49. I fredags kände jag mig enormt hoppfull och började genast kolla upp när BF skulle vara, vid vilket datum jag skulle passera vecka 12 och kunde berätta för alla och fundera på vilken färg jag ville måla den blivande barnkammaren i. Igår och idag har allt hopp lämnat mig och jag känner mig bara likgiltig, varför skulle det ha gått vägen denna gången när det inte har funkat innan? Känner mig riktigt deppig..

• LJM91

Skönt att ni har fått till det så pass bra Dalarna, håller tummarna för oss båda nu <3

Tösen01, kan också rekommendera att börja tempa för att få svart på vitt om ägglossningen har skett eller inte.

• LJM91

Jaha i morse var tempen nere på 36,08 så har väl inte ägglossat ändå, fan fan fan :(

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-06-27 08:56:39 följande:
    Jag vet inte hur mycket jag kan lita på tempen idag. Jag sov dåligt inatt pga värmen och tog tempen kl 5. 
    Hur tycker ni den ser ut? 
    Pluss min tapp är öppen nu på morgonen... 
    Svårt att säga utifrån bara en temp, beror på hur den ser ut imorgon och på onsdag. Men den har ju tagit ett litet skutt uppåt i alla fall! Tycker inte att du ska känna dig som en lögnare för att du eventuellt inte har ägglossat än, det är ju inte något du kan rå för liksom.
  • LJM91

Tempen var på 36,26 i morse så NC tog bort ägglossningen, är så himla less. CD54 idag.. Hur är det möjligt att ägglossningen bara blir senare och senare varenda jäkla cykel? :(

Hur var din temp idag Dalarna?

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-06-28 10:19:13 följande:
    36.19. igår 36.25 så ingen ägglossning trots positiva test i lördags. Så blir att börja testa igen. 
    Min cyklus har också blivit längre. Vad kan det bero på? Funderar på att köpa Jenny koos där man får lära sig om allt detta och kanske får tips på vad man ska göra. Är lite dyrt men förhoppningsvis värt det. 
    Så drygt att det är samma för dig :( vilken CD är du på nu? jag måste förmodligen ta tag i min vikt på allvar om det ska bli någon graviditet för mig. Men tycker ändå det känns konstigt att det ska påverka såhär mycket, jag tycker att jag ständigt ser andra som är gravida som är betydligt större än vad jag är.. Har i alla fall bokat in ett besök på en privat gynmottagning, men de hade inte tid förrän i slutet av augusti. Ska försöka ringa runt till fler ställen och se om det finns någon som har tid snabbare.
  • LJM91
    evelinagra1 skrev 2022-06-28 20:22:53 följande:
    Jag hittade detta nu? Jag har ju egen ägglossning ska jag ta krämen efter ägglossning då?
    Intressant det där med progesteronkräm, har alltid varit skeptisk till det men där låter det ju ändå som en bra grej liksom. Kanske kan vara något för mig för att få igång ägglossningen, ska läsa in mig lite på det.
    Jag hade absolut tolkat det som att du ska börja med krämen efter ägglossningen :)
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?