• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Dalarna91 skrev 2022-06-28 21:38:02 följande:

Evelina; tolkar det också som man ska börja med det efter bekräftad ägglossning. 

Jag har låg basal temperatur. Enligt koos så ska man ligga på 36.4. Under så är det sköldkörtel som inte mår bra. Måste ta blodprov nu på det då halva min familj har hypotyreos.

36,4 innan ägglossningen? Min pendlar mellan typ 35,8 - 36,4 innan ägglossning.. Kollade dock sköldkörteln när jag gjorde fertilitetsprovtagningen, mina värden var inom det normala. Vet dock att min mamma har eller i alla fall har haft problem med sin så jag kanske borde kolla upp det fler gånger ifall värdena varierar lite..
  • LJM91

Vad intressant med alla värden Dalarna, jag fick testat tsh och p-tyroxin, men inte T3 och T4. Mitt tsh var 1,8 så det var ju precis innanför vad hon tyckte då :P kollade på werlabs och det finns några olika paket för sköldkörteln där T3 och T4 ingår, kanske kan vara värt att titta på.

• LJM91

evelina, referensvärdet för p-tyroxin låg på 10-22, mitt värde var 19. Jag vet inte om det är samma som T4, måste googla det :P

Håller tummarna för att du plussar nu MommyA!

I morse tyckte jag att tappen kändes lite mer öppen och kunde även ana lite sekret som verkade vara i alla fall lite äggviteliknande, så nu hoppas jag en gång för alla att ägglossningen är på gång. Började om med clear blue advanced igår men det blev tom ring både igår och idag.

• LJM91

Låter klurigt det där evelina, kan man inte använda samma kräm men dosera olika eller måste man köpa två krämer då?

Härligt med stegring Dalarna, sex i skogen kan ju vara spännande så synd att din sambo inte verkar vara så sugen på det :P hoppas ni hinner få till det bra ändå!

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-06-29 19:39:13 följande:
    Ja men vi får se om stegringen fortsätter imorgon. Hade tuff dag igår. Aldrig varit med att haft positiv äl test och inte haft ägglossning och sån lång cyklus. 
    Förstår nu mycket bättre hur du har det. Och wow, du måste vara super stark person som klarar av det. Vet inte hur jag skulle hantera det och haft så här varje cyklus. Ska jag lyssna på koos pcos webinarium? :P 
    Svårt dock att veta vad du vet och inte vet :p
    Jag tänker att jag inte har något annat val än att klara av det, alternativet hade ju varit att sluta försöka och det finns inte på kartan (än så länge i alla fall). För mig är det ju rena drömmen att ägglossa regelbundet och ingenting jag är van vid, så jag vet ju inte hur det känns att ha det så egentligen :P
    Om du känner för det så hade det varit supersnällt om du ville lyssna på det webinariet, men bara om du tycker det är intressant själv :)
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-06-29 20:36:59 följande:
    Lika bra att lyssna. Kostar ju en del ;p 
    Tack snälla :) hur mycket kostade paketet du köpte?
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-06-29 21:18:10 följande:
    Det kostar 600 kr per månad. Men mot de man betalar alla kosttillskott och äl tester så är det en okej summa. Detta är ju mer kunskap som man får. 
    Ja det var ändå okej faktiskt :)
  • LJM91
    evelinagra1 skrev 2022-06-29 21:52:00 följande:

Jag är så himla kluven med den där jäkla krämen, jag kanske testar ta efter ägglossning då? Även fast dom är bestämda med att jag ska ta innan.. har ju ingen aning om hur mycket jag ska ta dock eftersom att jag egentligen har fel kräm då :/

Hade jag varit du hade jag tagit den efter ägglossningen, visst var väl detta första gången du fick en så pass sen ägglossning? Jag tänker att det kanske var en engångshändelse och inte innebär att du har problem att få igenom ägglossningar, och därför inte behöver krämen förrän efteråt. Så har jag tolkat det jag har läst i alla fall :)
  • LJM91

Jag är också sugen på att prova progesteronkräm, men isåfall innan ägglossningen för att den kanske ska komma i rimlig tid någon gång. Min lutealfas är 15 dagar så jag tror inte den är något problem för min del.

Får också din lutealfas till 11 dagar Dalarna, har det varit samma antal dagar i alla dina cykler?

MommyA, skickar en stor kram till dig! Vi vet alla hur det känns att tvivla på sin egen kropp <3 hoppas att du får återkoppling av gyn snabbt!

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-06-30 15:43:35 följande:
    Jag vet inte om jag alltid har varit så. Då jag har bara tempat mig en månad och känner inte av min ägglossning. Har fått positiv ägglossning test exakt 14 dagar innan mens. Så det kan stämma med 11 dagar. 
    Sen har jag börjat få spotting innan, tecken på lågt progrestron. 

Jag tror du ska smörja in dig med progrestron som Evelina fick beskrivet första gången. 
    Då kan det säkert vara lågt progesteron i ditt fall, är du också sugen på att testa krämen? :P

Ja precis jag tolkade det också så, CD 7-14 eller vad det var. Ska läsa på lite mer innan jag beställer :)
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?