Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Jag tror att vi i allmänhet blir lite besatta av att pricka in liggandet perfekt, när det liksom sällan är problemet!
Dalarna, vad skönt om ni kan få göra bägge. Förstår hur du tänker kring IVF när ni ju ändå blir gravida naturligt, känns som man vill veta varför ni får missfall så ofta snarare och om det finns något att göra åt det.
LJM, helt sjukt bra av er ändå att lyckas ligga varannan dag i 2 månaders tid XD
Jo jag har också tänkt den tanken kring hur dom håller ordning på allt, men det är också typiskt mig att oroa mig för såna saker, tror dom har väldigt säkra system för att det inte ska kunna bli mixade. Har det någonsin hänt tro!? :O
Så jobbigt att man ska behöva tänka på vad andra ska tycka, jag hamnar också där ibland men just kring IVF så känner jag inte så, kanske pga att jag känner och har omkring mig så otroligt många som gått igenom IVF.
Dalarna, låter som en god plan!
Okej tjejer, vi har precis kommit hem från vårt slutbesök på fertilitetskliniken och nu vet vi ev. vad vår barnlöshet beror på. Min man har tydligen inte jätte bra spermierörlighet, den var ungefär 50% lägre än gränsen... Det är inte SUPERDÅLIGT men heller inte bra liksom.
På ett sett känns det väldigt skönt att få veta att det finns en orsak... Jag som hela tiden trodde att något var fel på mig... Nu har vi fått vår remiss inskickad för IVF och i januari har vi förhoppningsvis vårt första möte inbokat för att påbörja behandling. Läkaren lät väldigt positiv till att vi skulle lyckas med IVF, men det bästa var att min man för första gången lät riktigt positiv till att få hjälp. Efter mötet satte vi oss på vårt favorit-lunchställe och tog en bild för att minnas den här dagen som början på något nytt. Så mitt i allt detta så känner jag mig lättad, äntligen kanske det blir vår tur ❤️
Sophie vad skönt att ha fått reda på den bakomliggande orsaken! Så himla skönt att ni snart får hjälp också! <3 Vilken lättnad det måste vara för er båda :) Som Dalarna skriver så finns det väldigt mycket man kan göra för att förbättra kvaliteten på både spermier och ägg. Läs gärna på om det och börja införa förändringar. Det är bara bra på sikt och förbättrar chanserna även om ni kommer få hjälp snart. Särskilt eftersom hans siffror inte är superdåliga så borde det hjälpa till även med mindre förändringar :)
Sophie räkna inte bort chansen till naturlig graviditet, jag har läst om många som hört samma och sedan förbättrat kvaliteten och på några månader lycktas bli gravida på egen hand. Kör på bara! Ge det minst 3-4 månader. Under tiden kanske ni hunnit få IVF och bli gravida men för en tvåa så tror jag ni kommer ha väldigt goda chanser att lyckas på egen hand. Vad skönt att din äggreserv var bra och alla andra prover :)
Det är helt sjukt det som hänt, man måste vara otroligt klantig för att blanda ihop spermier från ett rutintest med spermier från en donator. Det hände för över 30 år sedan och man får verkligen hoppas att rutinerna är säkrare idag.