• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Då kommer den en mindre intelligent fråga. 
    Vi hade sex igår kväll. Nu när jag va på toaletten så är det sånt sekret som man kan dra mellan fingrarna. 
    Kan det vara sperma? De har gått 24 timmar sedan vi hade sex och tycker det borde ha kommit ut under dagen. 

• Dalarna91

Tog ägglossning test i fredags kväll som va negativt. Men vet inte om de va för sent på kvällen och utspätt med lite vin. Har bara ett test kvar beslutsångest när jag ska ta det. 
    Svårt att veta om det är sekret eller sperma... Men de va väldigt segt mellan fingrarna och kunde dra ut det. 

Evelina; har ingen aning om det gör det lättare eller inte för ägget att fästa sig. När man ha feber är det en infektion i kroppen och vita blodkropparna går ju på "attack" där infektionen är. 
    Man har ju hört bägge versioner är det är både lättare och svårare. 

• Dalarna91

Ljm91; jag är på CD16. Fått en längre cyklus efter cytotec behandlingen...

Evelina; vad är inositol för något? 

• Dalarna91
    evelinagra1 skrev 2022-06-20 09:42:31 följande:

https://www.graviditetskollen.nu/produkter/kosttillskott-for-dig-som-vill-bli-gravid/halsokost/myo-inositol-pulver-200g?gclid=EAIaIQobChMIoeDszMO7-AIVQfBRCh3FjwCpEAQYASABEgKSKfD_BwE

jag köpte denna i pulverform då jag har svårt att svälja tabletter, tror det stog att man skulle ta 4g om dagen på denna :) 

Tack, har läst att det är som med pcos som dom rekommenderar detta till. Jag har inte det. Kan man ta det ändå? 
    Funderar på att köpa på apotek. Så fort jag får mens. 
  • Dalarna91

Tog mitt sista ägglossning test. Negativ, kunde knappt se strecket. Tappen är öppen. Är det någon max gräns hur länge tappen kan vara öppen? Har för mig jag har läst en vecka. Stämmer det? 

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-06-21 08:15:59 följande:

Välkommen till oss Rewner! Beklagar verkligen att du har fått utstå både missfall och utomkveds på din resa :( håller alla tummar för att du plussar igen snart och att det går hela vägen den gången!

Dalarna, jag har försökt hitta info om hur länge tappen är öppen inför ägglossning men har inte hittat det någonstans. Borde ju finnas någon generell typ riktlinje kan man tycka?

CD47 idag och fortfarande blinkande, blir nytt rekord för sen ägglossning denna cykeln.. Jäkla skit. Men har haft lite molvärk från och till i ett par dagar nu så hoppas hoppas det är på gång snart.

Har också försökt googla.. jag är på cd18. Tror det blir rekord för mig också. Funderar på att köpa test så jag kan se när det närmar sig då sambon inte är sugen föe sex ofta nu för tiden.. 
    Hoppas du får ägglossning snart, hur känns tappen?
  • Dalarna91
    Rewner skrev 2022-06-21 15:15:16 följande:

Tack för välkomnandet! Jag tror och hoppas också att man kommer att känna en ännu större tacksamhet för när det till slut fungerar och vi får våra barn. Ju förr desto bättre nu dock. 

Så tråkigt att vi delar dessa erfarenheter Fyrklövern. Skönt att du fick möjlighet att välja behandling och kunde ta tillbaka lite av kontrollen på så vis. För min del blev det ju operation akut och jag hann inte få så mycket information. Var ju inte så mottaglig för det då heller. Så var en lättnad när jag sedan förstod hur det fungerar med en äggledare. Otroligt fin personal som tog hand om mig dock.

Nu velar jag lite kring hur jag ska göra med ägglossningstest den här cykeln. Vi ska ju inte försöka så egentligen kanske man ska ta semester från det, men har nog samtidigt ett behov av att få tillbaka lite koll på hur kroppen fungerar och när den kommer igång igen. Den har förstått nu att den inte är gravid iaf. Det gick väldigt fort. Tänkte ta ett gravtest imorgon bara för säkerhets skull. 

Jag tänkte också ta ett uppehåll denna månad då jag skulle bort under ägglossningen men blev avbokad. 
    Men nu sitter jag här och har mer stress av att inte ta. Ska försöka fara och köpa imorgon. Jag tar temp varje morgon, men det bekräftar bara när jag haft det inte. 
    Min ägglossning är också sen... 
  • Dalarna91

Fyrklövern; ja det lät logiskt. Ska googla lite mer på det. Vad ska man annars ha semestern till? ;P

• Dalarna91

Rewer; 
    Jag brukar ha cyklus 28-31. Oftast 28. Men har blivit lite längre efter cytotec behandlingen för ca 3 månader sen. 
    Sen kan de bero på lite övervikt och stress. 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?