• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Beställde hem progesteronkräm idag, hoppas på effekt av den inför nästa cykel!

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-06-30 22:47:30 följande:
    Jag har köpt inositol pulver :p
    Önskar vi alla plussar samtidigt. 
    Jaa det hade varit så mysigt! Är din temp fortfarande låg?
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-07-01 08:58:56 följande:
     Stiger sakta men tappen va öppen igår. Så vet inte hur jag ska tolka allt nu. 
    Fortsätter tempen vara hög så ser det ju absolut ut som att du har ägglossat, svårt att säga vilken dag bara..
  • LJM91

Åh nej Fyrklöverns, vilken otrolig otur du har fått :( så ledsen för din skull, när du nu hade valt cellgifter just för att slippa detta.. Hoppas att du mår okej trots omständigheterna <3

• LJM91

Idag upptäckte jag minsann riktiga äggviteflytningar som kunde bli flera centimeter långa, tappen känns mjuk och öppningen något större så nu hoppas hoppas hoppas jag att ägglossningen är på gång. Känns som att jag jinxar bara genom att skriva det, men alla de här ?symtomen? har jag inte haft tidigare denna cykeln. Snacka om rekordsen ägglossning oavsett..

• LJM91
    evelinagra1 skrev 2022-07-02 17:41:43 följande:
    Va härligt!! Hoppas verkligen att ägglossningen kommer nu! Jag börjar få lite molvärk och är rädd att ägglossningen kommer väldigt tidigt denna månaden.. åker ju iväg imorgon och kommer hem på torsdag kväll :/ 
    Om det är till någon tröst så har jag haft molvärk flera veckor innan ägglossningen :P men du känner ju din kropp bäst. Om ni har sex imorgon innan du åker och på torsdag kväll när du kommer hem så har ni i alla fall gjort allt ni har kunnat om ägglossningen skulle ske under tiden du är borta. Håller tummarna för att den dröjer lite till!
  • LJM91

Idag kom den fasta gubben på testet, herregud äntligen! Brukar ägglossa dagen efter, så CD60 blir det. Jisses alltså..

Fyrklöverns, det låter som en väldigt bra idé att ta kontakt med en kurator, det är aldrig fel att få professionell hjälp med att reda ut sina känslor och få stöd i hur man kan tänka. Jag gick till en terapeut för ett par år sedan vid en tidigare jobbig period i livet och det gjorde enorm skillnad för mig. Hoppas du får tid hos en bra kurator <3

• LJM91
    Sophiee92 skrev 2022-07-03 15:05:55 följande:

Men GUD! Rekord cykel ju. Hur många ÄL-tester lyckades du förbruka?

Vågar knappt räkna efter haha.. Men det måste vara runt 40 st, vill minnas att jag började testa typ CD15-16..
  • LJM91

Denna gången gick jag lite crazy och såg till att vi hade sex i en ställning där mina höfter var lite uppåtvinklade eller vad man ska säga, jag låg kvar en halvtimme efter att min sambo kommit och därefter satte jag in min menskopp i ett försök att riktigt bada livmodertappen i sperman xD det sägs ju att sådana husmorstips inte ska göra någon skillnad men vafasen, är man desperat så är man känner jag. Tänkte ta en stor dos D-vitamin innan jag går och lägger mig idag och försöka förföra sambon imorgon också, så har jag verkligen gjort vad jag har kunnat denna ägglossningen.

Har gått och blivit dunderförkyld i helgen ovanpå allt, googlar såklart som en galning kring om det är positivt eller negativt för våra chanser att lyckas. Har ni någon erfarenhet eller tanke kring det?

• LJM91
    evelinagra1 skrev 2022-07-03 22:17:24 följande:

jag har en kompis som blev gravid när hon hade corona, jag har hört att det ska vara bra när man har virus eller så för att då har kroppen fullt upp att ta hand om det men vet inte om det stämmer :) 

Det var det jag läste också, men sen var det andra källor som hävdade att kroppen inte tar sig an en graviditet när den är upptagen med att bekämpa en infektion. Det är väl som med allt annat antar jag, ingen kan veta hundraprocentigt. Men tack för peppen! :)
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?