• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Hur går det för er andra? Jag är mer nervös än någonsin inför BIM denna cykeln, förmodligen för att det blev en så galet lång cykel.. Är livrädd för att nästa ska visa sig bli lika lång, eller ve och fasa ännu längre :( brösten ömmar nu så förmodligen är mensen på gång..

• LJM91
    Rewner skrev 2022-07-18 10:09:58 följande:

Håller tummarna för dig, LJM!

Ingen erfarenhet att bidra med tyvärr, Pinkfloweer.

Jag inväntar ju mensen. Har inte kollat ägglossningen denna cykel (första efter utomkveds) så vet ju egentligen inte när den kan väntas. Jag räknade första dagen på blödningen jag fick några dagar efter operationen som dag 1 och i lördags var det dag 27, vilket är vad mina cykler brukar snitta på. Stundtals känner jag av lite, men känns också som att det kan dröja. Efter missfallet hade jag en cykel på 33 dygn så kanske blir samma nu.

Senaste halvåret har jag använt clearblues digitala ägglossningstest med blinkande och fast smiley. Har testat direkt på morgonen och fått fast varje cykel. När jag beställde nya nu så var jag lite snål och beställda vanliga icke-digitala, men där står det ju att man inte ska testa med morgonurin plus att det är 10-15 minuters avläsning. Det känns ju så himla meckigt. Hur gör ni som använder sådana? Kan man testa på morgonen, men utgå från att man inte kommer att få lika stort utslag som man skulle få senare? Kanske ändå går att följa när man sedan ser att det blir mindre utslag och förstår att peaken då varit.

Tack för tumhållningen Rewner och evelina!

Har också funderat på att gå över till ägglossningsstickor istället för de digitala eftersom min cykel är så lång och oregelbunden, men har samma funderingar som du. Det enklaste för mig att är att testa på morgonen innan jag går till jobbet, jag har ingen möjlighet att testa under dagen och sitta på toa i en kvart för att vänta på att avläsa resultat :P kanske kan funka med vissa jobb men inte med mitt tyvärr. En period gjorde jag test när jag kom hem från jobbet, men tyckte det blev stressande att hålla koll så jag inte kissade för nära inpå.
  • LJM91

Samma här, sedan jobbar jag olika tider också så ibland är jag hemma kl 14 och ibland kl 19, får kanske fortsätta med testen på morgonen helt enkelt :P

• LJM91

Har känt hela dagen idag att mensen är på gång, har inte ens vågat titta på toalettpappret när jag har varit på toa.. Denna processen är verkligen så mycket mer tärande och urjobbig än vad jag trodde den skulle vara :(

• LJM91
    Rewner skrev 2022-07-18 20:39:05 följande:
    Så utmanande på många olika sätt. Har du tagit något grav-test?

Jag blir mer och mer otålig. Vill bara att mensen ska komma så att vi är tillbaka på banan. Självplågade mig tidigare idag med att gå in och läsa i BF-tråden som vi hade tillhört om det inte gått åt skogen. Undrar om det kommer att gå till slut. Om man bara visste det så hade nog väntan och längtan varit lättare att leva med. 
    Nej det har jag inte, orkar inte se det där ensamma strecket på stickan. Nu tittade jag precis i spegeln innan dusch och tyckte ena bröstvårtan och vårtgården såg större ut och att jag kunde se flera blåa blodådror som jag inte brukar kunna, så givetvis tändes hoppet igen och nu kastas jag mellan hopp och depp hela tiden. De här dagarna innan BIM är helt klart den jobbigaste tiden för mig, tar nästan hellre att mensen kommer med besked än att den ligger och lurar runt hörnet.

Åh jag förstår känslan när du var inne och läste i BF-tråden, det måste vara en väldigt tung känsla. Jag har varit inne och kikat i några sådana trådar och lekt med tanken på hur det skulle vara att gå med i en, men det måste vara betydligt jobbigare att faktiskt ha tillhört en. Håller med dig att hade man bara vetat att någon gång kommer det gå vägen, så hade det inte känts lika tufft. Är så glad över att ha den här tråden full av stöd när det är jobbigt <3
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-07-19 18:40:14 följande:

Hur går det för er?
    Jag har börjat med äl test. Borde kanske få ägglossning till helgen. Då är jag i CD 14-16. Hoppas det inte blir lika lång dragit som sist. 
    Så blir att försöka få till sex från imorgon och framåt :p

Kul att ägglossningen närmar sig, håller tummarna för dig <3

BIM imorgon för min del och brösten ömmar från och till, under dagen idag tyckte jag knappt de var ömma alls men ikväll ömmar de som tusan igen. Har haft lite svag molvärk sedan ett par dagar tillbaka, förväntar mig att det slår om till vanlig mensvärk ikväll eller imorgon. Har haft min menskopp på plats hela dagen och har inte vågat kolla den av nervositet..
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-07-19 19:25:30 följande:
    Förstår den känslan. Hatar när det närmar sig. Brukar inte heller se på papperet när man närmar sig BIM. Nästan tortyr egentligen... 
    Ja det är det verkligen.. förr eller senare måste jag ju se sanningen i vitögat så det är väl bara att samla mod egentligen.
  • LJM91

Vad trist att mensen kom Rewner, men du får tänka att det är starten på ett nytt försök :)

Dalarna, jag fick lite sånt sekret denna cykeln och då var det typ tre-fyra dagar innan ägglossningen om jag inte minns fel, så hoppas att din sambos matförgiftning går över innan dess :)

Mina ömma bröst är som bortblåsta idag, har haft menskoppen i hela dagen och fortfarande inte vågat kolla i den xD känner mig så himla löjlig.. Men har inte haft någon värk alls idag vilket jag i princip alltid har när mensen sätter igång. Får väl samla mod och kolla koppen ikväll och hoppas att den är tom.. Intalar mig själv att mensen är på väg hela tiden för att inte bli besviken när den väl kommer.

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-07-20 17:48:33 följande:
    Okej, får hoppas den kommer till helgen :) 
    Så bra dina vanliga innan mens symtom är borta :D 
    Hoppas, hoppas och hoppas verkligen att det är ett bra tecken. Men förstår att du tänker att mensen kommer komma. Tror vi alla gör det efter nästan ett års försök. 
    Du har väl BIM idag? Hur är tempen? Ska du ta grav test imorgon? 
    Omg!! Jag är så spänt för dig!! Du får gärna (måste) hålla oss uppdaterad. När du ska checka koppen. Ja jag är väldigt ivrig nu för din skull :D 
    Haha vad gullig du är, tack för peppen <3 lovar att hålla er uppdaterade! Ja BIM är idag, tempen är kvar på min vanliga lutealfasnivå men ibland fortsätter den vara det ett par dagar efter att mensen kommer. Vet inte riktigt om jag ska testa imorgon, det som hindrar mig är att jag upplevde exakt denna grejen förr-förra försöket, mensen kom inte på BIM och jag var helt övertygad om att jag var gravid bara för att sedan testa negativt och bli helt förkrossad. Visade sig då att min ägglossning hade varit en vecka senare än jag trodde, och att tempen var förhöjd av andra orsaker. Därför är jag såklart livrädd att detta är samma visa. Var sjuk en hel vecka efter ägglossningen så vet ju egentligen inte om tempen var hög pga det eller ägglossning, men hade positivt ägglossningstest så hoppas såklart inte det. Lovar att hålla er uppdaterade oavsett!
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-07-20 19:18:21 följande:
    Förstår om du vill vänta en stund då det har hänt tidigare. Men håller fortsatt alla tummar och tår :) 
    När du har sånt bra sekret, märker du det varje gång du är på toa eller är det bara ibland? 
    Tack för tumhållningen :) varje gång jag är på toa är det nog inte, men kanske två eller tre tillfällen om dagen i alla fall. Är inte helt säker dock, har nog inte kollat varje gång jag var på toa heller.
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?