• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Dalarna91 skrev 2022-07-06 05:10:10 följande:
    Eller så gör vi som en del har gjort. Lägger till oss efter vi har plussat xD  
    Hahaha va, har folk på riktigt gjort det? xD undrar verkligen vad tanken med det är..
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-07-06 08:54:27 följande:
    De är inte ofta men har sett det har hänt. Tror dom vill bara ha en massa grattis. 
    Så är det nog. Känns nästan lite hånfullt mot alla andra som kämpar och längtar..
  • LJM91
    Fyrklöverns skrev 2022-07-06 14:25:05 följande:

Haha de är så pinsamma som lägger till sig efter att de plussat.

Tänk er att ni väntat så länge så sannolikheten blir bara högre och högre för varje månad att just ni får plus, så tänkte jag iaf och det stämde för fick två plus på raken efter ett års försök. 

Kan ni inte köra en egen BIM lista här? Så har jag också lite koll och kan heja på er :) 

Jag försöker också tänka så, tack för peppen :) hur går det för dig, mår du bättre?

Jag börjar på BIM-listan :)

20/7 LJM91, sjunde försöket, första barnet
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-07-06 15:34:54 följande:

BIM lista; 
    20/7 LJM91, sjunde försöket, första barnet
    9/7-12/7 dalarna91, 8e försöket, första barnet. Haft 1 tidigt mf och 1 ma. 

Är jag "bara" på 8e försöket. Känns som längre. Men antar det känns längre då jag haft 2 missfall och det har mist ca 2-3 månader med det. 

Kan tänka mig att missfallen gör att det känns längre, under den tiden ?missade? du ju några försök.

Jag tänkte passa på att fråga er en grej jag har grubblat på, i höstas vid vårt andra försök fick jag svaga svaga streck på graviditetstest men började blöda två dagar senare, jag antog då att det var mensen och att testen visade fel. Men såhär i efterhand undrar jag om det inte var ett väldigt tidigt missfall, jag hade mycket mer mensvärk än jag brukar men blödde inga klumpar. Hade ni tolkat dessa testen som positiva?

Det är ett par olika test men de hamnade i oordning så kan inte säga vilka som är samma :P Vad tror ni?
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-07-06 19:35:55 följande:

Ljm91; de ser ut vara svagt positivt test. När jag är osäker så brukar jag ta ett digitalt. Då blir det inga gissningar. 
    Men om det är positivt, (som jag tror) så har du lyckats blivit gravid en gång. Och ett missfall är normalt. Så då är chansen stor du behåller när du blir gravid igen. 

Jag tog ett digitalt men på kvällen, det var negativt. Sedan tog jag inte fler digitala för jag blev så ledsen över att det första var negativt.. Jag tänker också att det ändå kan vara skönt att få bekräftat att vi kan bli gravida tillsammans, då känns chansen större att vi kommer lyckas igen.
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-07-06 21:10:19 följande:
    Tycker det är så svårt att se på bild. Men tycker det ser svagt positivt ut iaf :)
    Det är såklart svårt att se, men tack för titten :) alla andra månader har testen varit tvärblanka, har inte kunnat skymta minsta lilla skugga, så det är därför jag är lite fundersam kring dessa.
  • LJM91
    Pinkfloweer skrev 2022-07-06 23:17:42 följande:

Hej alla kämpar i denna tråd
    Jag vet inte om ni kommer ihåg men jag var aktiv i denna tråd förr, jag känner att jag gärna joinar igen, om jag får? 
    Har inte lyckats med ett enda plus sen jag gjorde uppehåll i gruppen. Nu försök 10, bim om 7 dagar. Har ju säkert inte hänt nåt denna gång heller men man hoppas ju likt förbannat endå och försöker känna efter minsta eventuella symtom som vanligt. 

Välkommen tillbaka, klart vi minns dig! Eller jag gör i alla fall :P håller tummarna för att det blir ett plus för dig denna gången! Känner igen symtomletandet :)
  • LJM91

Tack för din input Sophiee92, jag tror inte jag blödde mer än en vanlig mens men det kanske man inte måste göra vid ett missfall. Precis som du säger hade det varit skönt att bara få bekräftat att vi kan bli gravida. Jag har ju varit gravid en gång tidigare med ett ex, men inte med min nuvarande sambo förutom det här svaga strecket då, så det hade varit väldigt skönt att få bekräftat att allt är som det ska.

Idag är jag lite deppig, har åkt på öroninflammation och håller på stt bli galen av smärtan. Försökte klara mig på bara alvedon då jag har läst att ipren inte är bra att ta när man vill bli gravid, men jag har så fruktansvärt ont att jag blev tvungen att kombinera dem :( känns som att jag förstörde den lilla chans vi hade denna månaden..

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-07-07 14:24:53 följande:
    Tror inte du behöver vara orolig att du tog Ipren. Folk knarkar och blir gravid. Så tänker Ipren i nödfall borde gå fint. 
    Haha det är visserligen sant :P nu känns det lite lugnare, tack <3
  • LJM91

Vad trist att PMSen hälsar på Pinkflower, men förhoppningsvis är det graviditetssymtom förklätt som PMS :) ska du testa något innan BIM?

Håller tummarna för att det inte blir några spottings Dalarna, hur känns det annars? Några symtom?

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?