• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Va precis på apoteket och köpte ägglossning test. Så himla dyrt!! Rfsu 14 st, 249 kr. Jag brukar alltid köpa över internet. Men det hinner inte komma innan ägglossningen är över. 

• Dalarna91

Evelina!; Va tråkigt du fick din mens. Brukar du ha en kort lutealfas?

Det går åt helvetet här också. Tog äl test kl 10; halv styrka än kontroll strecket. Så tänkte ägglossning till helgen. Tog mitt 19;40; då har strecket blivit ännu svagare.. så va händer?! 
    Cd20 och har aldrig haft sån lång förut. Snart lägger jag mig ned och ger upp. Hur svårt kan det vara?! 
    Förlåt, men är så frustrerad nu!! 
    Kan man få längre cd om jag dricker ett glas vin per kväll nu när det är semester? 

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-06-23 22:28:25 följande:
    Vad tråkigt att din ägglossning också är sen, verkar vara ett återkommande tema just nu för oss här i tråden. Hoppas snart det ordnar upp sig för oss alla! Sköterskan jag pratade med på gyn sa att stress kan försena ägglossningen, men inte blir man mindre stressad av att höra det liksom..
    Stress? Jag är lite bitter nu och tycker att stress som orsak är lite snabbt man kan skylla på. Såklart man blir lite stressad över att ägglossningen är senare är vanligt. Men hur kan folk bli gravida under krig osv. Är det en annan sorts stress? 
  • Dalarna91
    evelinagra1 skrev 2022-06-24 00:15:01 följande:

LJM9: både och skulle jag nog säga, det har nog aldrig tagit såhär hårt på mig, har varit på så dåligt humör idag och nära till gråt hela tiden.. men samtidigt skönt att vi har något att göra så att tiden går lite fortare 

Dalarna: ja jag har kort lutealfas tyvärr :/

Har säkert nämnt detta tidigare. Men har du testat progrestron kräm. moodmama.com/sv/collections/most-popular/products/matriarch-20

Där köpte jag ifrån. Finns två olika sorter så jag skrev och frågade vilken jag skulle ha. 
  • Dalarna91

Evelina; varsågod :) 
    Hoppas dom kan ge dig tips och hjälpa dig. 

Ljm91; har du fortsatt blinkande gubbe? Använder du bara cb tester? 

Själv tog jag precis äl test nu. Ser ut att vara nästan positiv nu. Ska ta ett på eftermiddagen om den är starkare då. Litar inte på testerna nu när strecket va svagare på kvällen. 
    Börjar bli lite smått galen. Vill helst bara skrika och kasta saker nu xD 

• Dalarna91
    evelinagra1 skrev 2022-06-24 11:40:36 följande:

Alltså jag kan inte släppa tanken om att jag kanske är gravid trots att jag blöder mycket och har mensvärk.. så jäkla irriterande :/ jaja.. hoppas ni alla får en fin midsommar <3

Jag brukar också ha den tanken. Men så tänker jag på tempen som är låg. 
    Min midsommar blir att vara hemma och inte göra något speciellt. Men hoppas ni får en fin midsommar <3
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-06-25 09:03:40 följande:

Tempen hög idag också så, en dag till med hög temp så är väl ägglossningen bekräftad.

Dalarna, jag slutade med cb när tempen var så hög igår, var en enorm lättnad att slippa krångla med att kissa på stickan direkt på morgonen, har varit så nära på att kissa på mig när jag har behövt krångla med att packa upp stickor eller plastmuggar först xD men ja jag använde bara clear blue advanced. Ska dock inte köpa fler, min långa cykel gör det egentligen helt orimligt med tanke på vad testen kostar.

Håller verkligen tummen för hög temp imorgon. Jag borde ha ägglossning idag. Ska ta äl test senare. 
    Kan tänka mig det är dyrt. Vet inte hur mycket pengar jag slösat på allt...
  • Dalarna91
    evelinagra1 skrev 2022-06-25 10:54:30 följande:

Hur funkar det med pogrestronkrämen? när kan jag börja med den? Den lär ju inte hinna komma tills min mens har slutat men gör det något om jag börjar med den lite senare? 

hur lång tid tog det innan din kom dalarna? Jag beställde den du länkade nu för jag orkade inte vänta på deras svar haha, men läste lite om dom och den såg ju mest passande ut 

Jag misstänker du ska ha den som heter march 20, kan hända du måste börja med march 100 vid pluss (är osäker). Jag har bra lutealfas men problem med att behålla graviditet, så ska jag börja smörja morgon och kväll från jag får ett pluss med match 100.
    Jag är ingen läkare men detta har jag förstått och läst mig till; 
    Du ska börja smörja när du har haft ägglossning, osäker dos men det kommer du få svar på. Viktigt du är 100 % säker du haft ägglossning, annars tror kroppen du haft det och då får du ingen den månaden. Sen ska man sluta strax innan BIM. Men jag skulle ha tagit graviditets test på BIM. Skulle du inte bara gravid så slutar du med krämen, du borde få mens ca 2 dagar efter du slutat smörja och börja smörja igen efter ägglossning. 
    Slutar man med progrestron kräm så sjunker det i kroppen och du får mens. Skulle du vara gravid och sluta med krämen kan det bli ett missfall. Man ska smörja fram till vecka 12 och då måste man trappa ned. Men jag har läst det är många som fortsätter med progrestron nästan fram till förlossningen. 

Jag har läst man kan få lite gravid symtom när man smörjer tex ömma bröst m.m. jag ska läsa på lite mer om det. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-06-26 08:19:30 följande:

Hög temp idag också så NC bekräftade ägglossningen till CD49. I fredags kände jag mig enormt hoppfull och började genast kolla upp när BF skulle vara, vid vilket datum jag skulle passera vecka 12 och kunde berätta för alla och fundera på vilken färg jag ville måla den blivande barnkammaren i. Igår och idag har allt hopp lämnat mig och jag känner mig bara likgiltig, varför skulle det ha gått vägen denna gången när det inte har funkat innan? Känner mig riktigt deppig..

Så glad du fått bekräftat ägglossningen. Jag fick positivt äl test igår så borde ha ägglossning idag. Sambon har varit duktig och vi har fått till det i några dagar nu. Låg också igår och tänkte när man passerar vecka 12 och tänk om man blir gravid så blev det till på midsommar. 
    Känner hoppet ligger där men försöker få bort det då man inte vill bli besviken igen.. 
  • Dalarna91

Jag har inte några sekret flytningar vid ägglossning. Enda tipset jag har är börja ta temp. Då får man på svart och vitt om man haft ägglossning. Jag önskar jag började det tidigare. 
    Förstår din frustration att inte killen inte kan komma lätt. Mitt ex hade det problemet. Ville bara skrika på honom "hur svårt kan det vara?!" 

Jag känner också på tappen. Då får man också en indikation hur ägglossningen ligger till. Jag gör det och då får man ett ungefär hur det ligger till. Tex är den hård som nästippen är det stängd. 
    Har aldrig använt sån monitor och känner ingen som gör det. Och insemination hemma är ingen dum idé. Han kan runka och sen ordnar du resten. Kanske släpper en del stress och press för honom. 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?