• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

LJM91 skrev 2022-07-08 07:14:37 följande:

Vad trist att PMSen hälsar på Pinkflower, men förhoppningsvis är det graviditetssymtom förklätt som PMS :) ska du testa något innan BIM?

Håller tummarna för att det inte blir några spottings Dalarna, hur känns det annars? Några symtom?

Känner ingenting. Så får bara vänta och se antar jag. 
    Hur går det för er andra?
  • Dalarna91

Då kommer det ett inlägg.som inte har med graviditet osv. Men antingen skriver jag här eller så blir det snart en explosion hos mig xD 
    Iaf är på Öland nu för semester. Sambos bror och flickvän är med. Jag vill bara kasta henne i havet. 
    Hon är från utlandet men kan någolunda svenska men pratat bara engelska. Varför prata engelska när hon kan svenska men kan bli bättre. Man blir inte bättre om man inte övar. Hon pratar så lågt och mumlar så man hör inget och man kan inte säga "va" flera gånger utan man chansar ibland vad hon säger. 
    Hon pratar som en bäbis!!! På riktigt. Gälligt och bäbis röst. Ställer hon en fråga så svarar jag. Men fem minuter senare frågar hon någon annan. När jag pratar med henne så pratar jag saltare och tydligare, pratar annars väldigt fort. 
    Förlåt med ett riktigt gnäll inlägg xD 

• Dalarna91

Ingen spotting än. Haha, får hoppas min ilska är ett tecken men tvekar på det xD

Nej jag kör ingen kräm. Får bli nästa cyklus om jag får mens. Då jag inte kunnat tempa så bra så avvaktar jag med krämen tills nästa. Sen va jag lite sent ute med att testa den tror jag. 
  • Dalarna91
    Sophiee92 skrev 2022-07-08 20:50:42 följande:

O funderar på att riva av plåstret imorgon och ta ett gravtest på morgonen. Då är jag på BIM -3 så borde visa något tänker jag. Tycket nästan att det är jobbigare att få mensen och vara oförberedd på den än att "vänta på" att den ska komma.

Förstår vad du menar. Jag ska ta ett test på söndag om jag inte får mens imorgon. Har inga symtom på något. 
  • Dalarna91

Sophie; ibland har jag nästan planlägga 2 månader efter BIM. Men om vi inte fått till det bra så brukar jag planlägga nästan direkt. Är ganska tråkigt att planlägga så fort, inga hopp om att man ska kunna bli gravid. Men är det inte 90 % blir många gravida innan ett år?
    Så då borde det vara våran tur snart. 

• Dalarna91

Då fick jag min mens. Tydligen har jag en lutealfas på 11 dagar. När jag kommer hem senare ska jag se över min mens och när jag haft ägglossning och hur vi har prickat in den egentligen. Då jag trott haft 12-13 dagar lutealfas... Kanske har träffat helt fel hela tiden 

• Dalarna91

Ska du ta nytt test imorgon? 
    Håller tummarna det var ett svagt test!

Hur går det för er andra?

• Dalarna91
    Rewner skrev 2022-07-09 21:57:39 följande:

Jag får också leva genom er fram tills mensen kommer och vi kan börja försöka igen. Håller tummarna för att det blir ett tydligt sträck nästa gång du testar, Sophiee!

Om jag räknar blödningen som kom några dagar efter operationen som dag 1 på denna cykel så ska den komma nästa helg, men svårt att veta hur det blir. Det tog några cykler efter missfallet i höstas innan den var normal. 

Vad är grejen med att ta D-vitamin vid ägglossning?

Om jag inte minns fel så kan man ta en d vitamin boots ex 30 000 IE precis innan ägglossningen. Är lite trött men menar det kan bli en bättre ägglossning. Hoppas någon kan förklara bättre xD 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?