• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Ni som har boostat med D-vitamin, hur mycket har ni tagit? Har tabletter som innehåller 10ug, enligt förpackningen är det rekommenderar dagsdos. Läser mig till att för att boosta vid ägglossning kan man ta typ 35 000ie, men jag är förmodligen dum i huvudet ikväll för lyckas inte för mitt liv konvertera ie till ug så det verkar rimligt i mitt huvud. Läste att 1ug motsvarar 40ie, är jag helt ute och cyklar då när jag får 35 000ie till att bli 875ug? Det skulle ju dock innebära att jag ska ta 87,5 tabletter?! Låter helt galet i mina öron xD

• LJM91

Såg fel på förpackningen, det är 50ug i dem. Så isåfall 18,5 tabletter? Även det låter galet för mig xD

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-07-04 07:35:17 följande:

Då har jag äntligen fått min ägglossning bekräftad. 
    Den va i tisdags på cd 25. 
    Hade sex söndag och onsdagen. Så får väl hoppas de gick. Vi fick till det så bra men tydligen på fel tidpunkt. Nu blir det att vänta in det jag har köpt och starta med det vid mens. 

Härligt, äntligen! Söndagen var ju två dagar innan ägglossning och det räknas väl till de dagarna med störst chans :)

Tack för er input om D-vitamin, verkar stämma att det är runt 18 tabletter jag ska ta. Är bara livrädd för att jag ska ta för mycket och få någon slags överdosreaktion :P
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-07-04 08:44:23 följande:
    Om man tar en stor dos en gång i månaden borde gå fint. :) 
    De är ju andra gånger vi fått till 2 dagar innan men inte blivit något. Så misstänker så är fallet nu igen. 
    Jag hoppas det, har tagit åtta tabletter nu och tänkte fortsätta knapra under dagen, känns mindre läskigt än att ta alla i ett svep haha.
    Förstår känslan men det behöver inte betyda att det inte gick vägen denna gången, håller tummarna stenhårt <3
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-07-04 22:19:09 följande:
    Haha, så kan man nog också göra xD 
    När har du BIM?
    20 juli, om tempen nu bekräftar ägglossningen vilket jag verkligen hoppas :P när har du BIM?
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-07-04 22:33:33 följande:
    Är osäker när. Tror på lördag om jag har 11 dagar lutealfas. Men senast 12/7 tror jag. 
    Spännande :) planerar du att testa innan eller vänta tills mensen är sen?
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-07-05 13:56:58 följande:

Är lite nyfiken. Har ni funderat på att testa sperman med hemma tester på er kille?
    Då ändå 1/3 är killens "fel". 

Min sambo köpte ett sånt test för ett par månader sedan, sen läste han inte instruktionerna ordentligt så testet gick inte att använda :P sedan dess har vi inte pratat om att testa honom igen, jag har inte velat ta upp det med honom.
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-07-05 14:21:20 följande:
    De är ingen enkel sak att ta upp. Min sambo erbjöd sig men den månaden blev jag gravid. Sen har det inte kommit upp på tal. 
    Ska testa en månad med inositol och progrestron. Blir jag inte gravid så tar jag upp det. 
    Det låter som en bra plan :) jag ska nog göra likadant, nästa cykel testar jag med progesteronkrämen efter mens och inositol och har det fortfarande inte blivit något sen så får vi nog börja fundera på att söka hjälp..
  • LJM91

Har suttit och läst i massa trådar i Gravid-forumet idag, det bara värker i mig av längtan att få höra till i de grupperna :( att få se det där plusset på stickan, längta efter ultraljud och planera framtiden. Oj oj oj vad jag vill detta..

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-07-05 22:28:57 följande:
    Har många gånger varit på väg in i BIM listor men satan va ont det kommer göra när man ser alla plussar. Och som också är frusterad att det tar tid efter försökt tre månader. Då blir jag lite provocerad så kan inte gå in xD 
    Men känner jag har stora hopp om det jag/vi ska testa och hoppas så otroligt mycket att vi plussar och får behålla. 
    Ja eller hur, jag har också slutat gå med i alla BIM-listor. Känns inte som att det är lönt liksom.. Det ger mig ingenting att se en lista på alla som kommer plussa så mycket snabbare än vad jag har gjort. Hoppas också stenhårt på att vi ska se resultat snart!
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?