• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Nej 20/7 givetvis :)

• LJM91

Åh vad spännande Sophie, uppdatera oss när du har testat :)

evelina, tror absolut inte att en cider gör varken till eller från varken för chansen att bli gravid eller för att påverka fostret om du skulle vara gravid. En bekant till mig fick inte veta att hon var gravid förrän i femte månaden, och hon festade en del i den åldern men födde ett friskt barn ändå. Såklart ska man inte dricka på det sättet om man vet att man är gravid, men en cider vid ett tillfälle ska nog vara helt lugnt :)

• LJM91
    Sophiee92 skrev 2022-07-12 16:31:21 följande:

Alltså tack ni är för gulliga <3 hoppas innerligt att det är därför men känns samtidigt så långsökt att jag skulle vara en av dom få! 

Hur går det för alla er andra?

ÄL+8 för mig, prick mitten av min lutealfas. Vågar inte hoppas, känner molvärk från och till vissa dagar vilket jag brukar göra mellan ägglossning och mens.
  • LJM91
    evelinagra1 skrev 2022-07-13 05:12:30 följande:

hur långt efter ägglossning brukar eran temp höjas? Min temp var lite högre idag men inte över coverline? Kan jag haft ägglossning igår ändå om tempen är högre imorgon?

Min temp brukar höjas dagen efter, men har förstått att det är lika vanligt att det tar en dag extra eller att tempen höjs långsamt dag för dag liksom. Håller tummarna för att den hoppar upp ännu ett snäpp imorgon :)

Sophie, jag kan inte heller minnas det! Då tyckte jag att jag fick mensvärk 1-2 dagar innan mensen kom och det var allt, absolut inte såhär från och till i alla möjliga faser av cykeln. Det handlar väl om att man är mer uppmärksam på allt nu, men känns ändå som att detta med molvärken har tillkommit :P
  • LJM91
    Sophiee92 skrev 2022-07-13 22:10:50 följande:

Ja det är nog bara så att det är pga att man känner efter så mycket. Suck. Önskar man bara kunde stänga av symtom-knappen framtida försök.
    Och idag kom min mens också så nu går vi in på det 11e försöket...

Neej vad tråkigt att mensen kom :( skickar en stor kram <3

Ni som tar inositol, tar ni det en gång per dag eller uppdelat i två doser? Jag tog Donaferty innan som var uppdelat i dospåsar och då skulle man ta två gånger om dagen med typ 12 timmars mellanrum för att upptaget av inositol skulle bli jämnt fördelat. Nu har jag köpt inositol från Lamberts med den där lilla skopan (hur liten förresten? Sötaste jag sett xD) och där står att man ska ta 4g en gång per dag.
  • LJM91

Stor kram till dig också Chilins! <3 hoppas att tempen fortsätter vara hög :)

Pinkflower, är din mens sen eller var är du i cykeln? Förstår frustrationen när man bara väntar och väntar :(

Jag har BIM på onsdag så väntar in de ömma brösten som borde dyka upp under helgen. Har fortfarande lite svag molvärk från och till, men tycker jag har haft det varenda cykel sen vi började försöka. Vågar inte hoppas på något, är inställd på att det blir ett nytt försök att vänta. Har fyllt på lagret av inositol och folsyra, ska även prova progesteronkräm för att förhoppningsvis få tidigare ägglossning nästa gång :)

• LJM91
    Pinkfloweer skrev 2022-07-15 09:40:06 följande:

6e testet negativt idag, och ingen mens. Inte ens spottings, jag blir galen på det här...2 dagar sen mens idag....jag som ville ha den överstökad innan vi ska på semester nästa vecka :p det kan jah nog visst glömma

Fy vad drygt, kan föreställa mig att det är riktigt jobbigt att gå och vänta :( bekräftade du ägglossningen med temp så du vet säkert när den skedde?

Idag har brösten börjat ömma så smått, ÄL+11. Googlar sönder telefonen på vad det är som orsakar ömma bröst innan mens och om det innebär att gravidchanserna är körd?
  • LJM91
    Pinkfloweer skrev 2022-07-17 14:43:54 följande:

Jag ville bara höra tankar hur ni hade gjort i min sits, tagit tabletterna igen för lite stabilare cykel me mindre spotting eller ringt gyn direkt , annars ringer jag i september....

Svårt att säga hur jag hade gjort.. jag tänker att tre kurer primolut nor kanske ändå inte botar grundproblemet om det nu är lågt progesteron du har? Känns lite som att problemet döljs bara, men jag är ingen läkare så vet ju inte om det är så att det faktiskt har en bestående effekt efter de kurerna liksom. Samtidigt är jag av princip för att följa de rekommendationer vården ger, men det är ju faktiskt inte alltid de vet säkert vad som hjälper heller. Det här blev snurrigt kände jag, men hoppas du hänger med i hur jag menar xD

BIM på onsdag för min del, det ömma jag har känt i brösten i ett par dagar har avtagit lite idag. Kan inte låta bli att få upp hoppet lite, men än finns det tid kvar för dem att börja ömma innan BIM. Den gången jag var gravid för flera år sedan var uteblivna ömma bröst innan mens det absolut första tecknet på att något inte var som det skulle. Därför känner jag såklart efter som en galning inför varje mens nu..
  • LJM91
    Pinkfloweer skrev 2022-07-17 19:03:08 följande:
    Tack för ditt svar! Haha jag fattar. Läkaren på gyn som skrev ut det sa att hon trodde det va progesteronbrist å sen gav hon mig detta receptet...kanske ska genomföra 2 kurer på raken endå och se eftersom det blev lite bättre några månader efter första kuren. Jag skulle kontakta igen om det inte hjälpte så kanske bra att genomföra dessa 2 som är kvar innan jag ringer..gud jag blir knäpp på allt sånt här som ska va problem när man väl ska försöka skaffa barn igen ! Kan det inte bara FUNKA liksom...haha....men gud va spännande för dig ljm jag håller alla tummar för att det e nu det händer för dig!
    Ja men om den första kuren gjorde skillnad så kanske det ändå är värt det att köra de andra två också, hade ingen aning om att man kan använda primolut nor för progesteronbrist. Trodde bara det funkade för att skjuta upp mensen :P

Tack för tumhållningen! Givetvis kom de ömma brösten tillbaka i princip fem minuter efter det jag skrev haha..
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?