• Sophiee92

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Vickan, alltså tack för dina fina peppande ord <3 Känns extra tryggt för mig också att ha dig i här i gruppen som redan gått igenom allt detta. Är inte alls för privat för att berätta för er tjejer men ville inte skriva öppet i tråden bara med tanke på att säkert många andra anonyma läser här också :P hur som helst, är så taggad på att vi kommer hinna göra fler än 1 behandling innan sommaren iaf :D Förstår, ja man blir ju lite nyfiken på varför det var stopp förra gången. När ska du spola? Vad skönt att din sambos prov var bra <3 grattis! Förstår att han blev lättad över beskedet. Åh ja det kommer komma så mycket frågor haha... 

• Sophiee92

Neeej men vad är det jag läser tjejer :(( Vad otroligt ledsen jag blir... Förstår att du saknar ord Dalarna, men bra ni nu får hjälp <3 din kropp vill ju uppenbarligen bli gravid så det är ett stort pluss iaf! Så ledsen för din mens LJM, vet precis känslan... Samma sak månad efter månad... Man orkar tillslut inte bli ledsen längre. Planerar ni att försöka söka hjälp? <3

• Sophiee92
    Vickan31 skrev 2023-01-26 11:27:18 följande:

Sophie: Jag blir alltid lika glad varje gång du skriver, tack :) Jag förstår, ibland glömmer jag liksom bort att den här tråden är öppen för alla för det känns ju liksom som att det är bara vårt lilla gäng som existerar här, vi som skriver med jämna mellanrum och finns där för varandra :) Om du vill skriva ett direktmeddelande till mig får du mer än gärna göra det, men det är såklart absolut inget måste eller press att du ska behöva berätta anledningarna. Huvudsaken är ju som sagt att ni får starta mycket tidigare än ni först trodde, och det ska bli så spännande att få följa din upplevelse av IVF! Angående spolningen så vet jag inte exakt. Jag hoppas ju att de ska göra spolningen på läkarbesöket den 6/2 då de ändå ska göra gynundersökningen (så var det i alla fall i Stockholm när jag gjorde min förra fertilitetsutredning). Och tack så mycket, det känns jättebra att ha fått svar på sambons prov så snabbt så behöver vi inte gruva oss för det flera veckor :) Haha, du är så välkommen med alla frågor! <3 

Åh men samma här när jag ser ett inlägg från dig <3 Skickar dig ett pm :)
    Spännande med ny spolning snart, blir ju intressant att höra om resultat blir detsamma eller att dom lyckas spola igenom det som varit igentäppt. Hur upplevde du spolningen förra gången? Jag var dödsrädd efter allt jag läst på familjeliv men det gick sååå smidigt och var inte obehagligt alls, hade inte ens tagit smärtlindring innan (pga allergi) hehe... Alltså nu börjar det närma sig för oss, mensen är beräknad på fredag/lördag nästa vecka och så även första sprutdagen (ifall vi inte blir nekade pga högt tryck) kan inte förstå att detta potentiellt kan bli våran månad, februari <3 
  • Sophiee92

LJM och Vickan, det känns otroligt spännande detta, sjukt för jag trodde att jag skulle vara livrädd men det känns bar så pirrigt och förväntansfullt! Kanske mycket pga att vi fick reda på den nedsatta spermierörligheten, då förstår man ju varför det inte funkat tidigare. Dock så sa även läkaren vi träffade nu senast att ETT spermaprov inte behöver betyda något då man kan ha nedsatt rörlighet en period för att sedan ha bättre under en annan... Men hur som så känns det otroligt skönt att få hjälp, vi har inte försökt på över 3 mån nu och det har gjort mig så mycket lugnare bara det. Vad kul för dig Vickan <3 så glad att ni också är på gång att få hjälp nu. Förlåt om du redan skrivit men hade du fått resultatet på ditt AMH värde?

Hur mår du nu LJM? Tänker på dig <3 

• Sophiee92

Försöker fylla på listan :)

DALARNA: Har mest sannolikt fått 4e missfall/ma. 

Googlar ihjäl mig med vad det kan vara, utredning, orsak och behandling. Sen slog det mig, tänk om jag hade mens 17/12 och inte genombrottsblödning. Då skulle ultraljudet förra veckan vara kanske för tidigt. Så nu lever jag på hopp och försöker intala mig ett ma.

SOPHIE: Imorgon ska jag och mannen på vårt andra besök på Livio för att träffa en barnmorska som ska gå igenom hela processen med sprutorna. Och sen på fredag eller ev. nästa måndag, beroende på när mensen kommer, så börjar vi! Detta innebär att vi sannolikt får göra vårt första äggplock i mitten på februari och kanske även insättning 😲 

• Sophiee92
    Dalarna91 skrev 2023-01-31 20:23:54 följande:

Då har jag fått tid för uppföljning. Ultraljud på fredag. Hoppas på ett mirakel. 

Men åh vad spännande! Då håller vi alla tummar vi kan för dig. Hur mår du/hur känns det nu med symtom osv?
  • Sophiee92
    Dalarna91 skrev 2023-02-01 08:31:48 följande:
    Jag tror jag fortsatt har lite symtom kvar. Tex är väldigt trött, väldigt mild illamående och varit förstoppad xD 
    Brukar aldrig ha det problemet :p 
    Så klart gör det mer hopp och tänker att det kanske va för tidigt förra vecka med ultraljud. 
    Hur går det för dig? Måste vara så skönt att börja med sprutor snart!
    Förstår att det ingiver hopp! Du har inte haft några mer bruna/blodiga flytningar?
    Jaaa jag kan knappt beskriva känslan. Känner mig så upprymd just nu. Igår fick vi som sagt information kring hur alla sprutor ska tas och hur processen kommer se ut. Så nu väntar jag ivrigt på att min mens ska sätta igång haha, så märklig känsla att för första gången på 1,5 år längta efter mensen 😅
  • Sophiee92
    Dalarna91 skrev 2023-02-03 09:39:30 följande:

det va inga hjärtljud och den har inte växt något sen sist. Så det blir cytotec behandling nu. Men läkaren har skrivit till dom som håller i utredningar. 

Så får ha tålamod tills man får en kallelse. 
    Åh Dalarna vad ledsen jag blir :(( skickar en stor varm kram <3
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?