• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Åh evelina vad underbart, stort stort grattis!! <3 jag hade slutat tempa om jag var du, en sak mindre som kan skapa oro i onödan liksom :P när jag var gravid för flera år sedan hade jag som mensvärk i princip varje dag, trodde att mensen skulle komma hela tiden men den gjorde ju aldrig det. Så jag tror inte du behöver oroa dig alls för värken, livmodern växer ju för fullt :)

• LJM91

Har en känsla av att det hade blivit mycket prat om typ ägglossningstest, progesteron, kosttillskott och sex xD

• LJM91

Annemarit, tycker det ser positivt ut :) testa igen imorgon bitti och se hur det ser ut!

• LJM91

Vad tråkigt att mensen kom chilins :( nya tag inför ett nytt försök <3

Jag har fått en tid både för mig och sambon på en privat gynekologklinik i början av september, ringde och berättade om mina långa menscykler och höga AMH-värde och det var inga problem att få en tid. De ville kolla sambon också så de inte ger mig massa hormoner ?i onödan?. Känns skönt att ha en tid bokad, men också nervöst inför vad de eventuellt kommer hitta.

• LJM91

Stort grattis Annemarit, härligt att det börjar dyka upp plus i tråden :)

• LJM91
    Chilins skrev 2022-07-25 14:24:12 följande:
    Åh vad härligt med ett besök hos gynekologen! Jag har faktiskt hört flera som fått sina plus så fort de bokat tid för utredning, då är det någon spänning som släppt tror jag. Håller tummarna att det blir så för er också Hjärta jag känner mig faktiskt inte så deppad över att mensen är här. Det känns ganska okej och det är rätt skönt att känna så
    Jag har också hört det, men vågar inte hoppas :P ska börja med den svaga dosen progesteronkräm imorgon i hopp om att få tidigare ägglossning, fortsätter också med inositol så förhoppningsvis har något av det effekt.

Skönt att det känns okej med mensen, det är ju ändå första dagen på en ny chans :)
  • LJM91

Pinkfloweer, jag har tyvärr inte märkt någon skillnad på ägglossning sen jag började med inositol, men det kunde ta ett par månader läste jag. Nu har jag tagit det i typ 2,5 månad så hoppas att ägglossningen kommer tidigare denna cykeln. Jag tog först Donaferty i två månader men köpte sen burken från Lamberts istället, kanske blir skillnad med ett annat märke om jag har tur :P

• LJM91

Hur mycket progesteronkräm har ni andra tagit? Blir lite halvgalen av att det står 1-2 pumpar 1-2 gånger dagligen, i min värld är det ganska stor skillnad på en pump dagligen och fyra pumpar dagligen xD

• LJM91

evelina, vad ställde du för fråga till dem när du fick det svaret? I instruktionerna jag fick med krämen står det en pump morgon och kväll, när jag läser lite mer noggrant. Blir nojig av att det står så olika, är helt säker på att jag läste 1-2 pumpar 1-2 gånger om dagen på ett annat ställe..

Pinkfloweer, tyckte inte jag märkte någon skillnad på mängden sekret heller tyvärr.

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?