• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Då har jag försökt att analysera tidigare mens nu när jag vet jag har 11 dagars lutealfas. Så som jag tolkat så; 
    - vi har fått till det okej, men oftast bara en gång och ibland ca 2 dagar innan ägglossning. 
    -  från positiv ägglossning test så är det 4e dagen som jag har ägglossning. Hur är det möjligt? På alla instruktioner står det inom 48 timmar har man det. 

• Dalarna91

Sophie; va tråkigt att det är negativt :( 
    Höll tummarna för att det va din tur nu <3 

Evelina; så skönt att få ägglossning innan man ska bort. Har du kört med inositol nu och ska prova med progrestron krämen? 

• Dalarna91

Evelina; så spännande. 
    Själv måste jag köpa ny inositol pulver då den första tog någon från dörren.. fick ordna express leverans så jag kan börja med det så fort som möjligt. 

Ljm; de är nog inte omöjligt men så konstigt bara.

• Dalarna91

Evelina; tydligen hade grannen tagit in paketet åt mig. 
    Men jag fick inte med en skopa. Hur mycket är 4 gram? :Så

Fick du med skopa? Och om du fick det kan du vara snäll och se hur många tsk det är. 
  • Dalarna91
    evelinagra1 skrev 2022-07-10 17:24:59 följande:
    testa skaka om lite i burken för den låg ganska långt ner för mig, om du hittar den så är 4g 8 skorpor men annars mäter jag upp i en tesked när jag kommer hem! 
    Tog en sked och "grävde". Men får göra det igen och se igen :)
  • Dalarna91
    Pinkfloweer skrev 2022-07-10 23:36:28 följande:

Bruna flytningar börja nu såg ja ... 9 eller 10 dagar efter ägglossning...brukar komma på dag 11 annars. Kände även att tappen va långt ner så nu är försök 10 kört för mig....känner mig sååå ledsen men ska försöka sova endå... :(

Bruna flytningar? Är de samma som spotting. Det kan betyda man har lågt progrestron. 
  • Dalarna91

Evelina; tror inte det skadar att ta någon cider ibland. Kan inte sluta leva. 
    Angående krämen så gör det som känns rätt. Men det jag har läst och lyssnat så är progrestron krämen det mildaste man kan testa. Jag kommer oavsett testa det denna månad :) 

Sophie; så himla spännande!! Hoppas det är pluss :) 

• Dalarna91
    Sophiee92 skrev 2022-07-12 14:14:21 följande:

Hej tjejer, testet var negativt :( förstår inte då varför mensen är sen men det är väl bara att vänta på att den kommer... :((

Va tråkigt att höra :( 
    Det finns dom som måste vänta fler dagar pga lågt hcg 
  • Dalarna91
    evelinagra1 skrev 2022-07-14 07:49:28 följande:
    Jag har tagit en gång om dagen sen om det är rätt vet jag inte men, haha ja men visst är den liten :P
    Jag har också tagit en gång per dag. Jag fann knappt skopan xD 

Hur går det för er alla? Själv väntar man på ägglossningen nästa vecka ungefär. Försöker tagga sig själv så man får energi och ork till att försöka ligga och peppa. 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?