Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Jag är väldigt frusterad över att dom rekomenderat krämen innan ägglossning. Speciellt då du inte har några problem med ägglossningen.
Ägglossning CD 18-20 är sen men normalt som du skriver :)
Det är nog kört denna månaden också, kom lite färgat på pappret nu efter toabesök. Alltså hur svårt ska det vara? Undra hur lång tid det ska ta att få en tid om utredning..? Har skickat in papper till gyn.. nu vill jag få reda på om det är något som inte står rätt till.. hur länge kommer man att orka?
Tusen tack för all hjälp! Vad hade man gjort utan er här inne.. jag testar att ta krämen efter ägglossning för det känns väldigt fel att ta innan, är lite nervös över hur kroppen ska reagera men tänker att det är ju inte blivit någon bebis på över 1 år så det kan ju inte bli värre tänker jag haha..
Evelina; lyssnar på progrestron nu. Och hon säger det är det mildaste och ofarligaste man kan tillsätta.
Jag är också sugen på att prova progesteronkräm, men isåfall innan ägglossningen för att den kanske ska komma i rimlig tid någon gång. Min lutealfas är 15 dagar så jag tror inte den är något problem för min del.
Får också din lutealfas till 11 dagar Dalarna, har det varit samma antal dagar i alla dina cykler?
MommyA, skickar en stor kram till dig! Vi vet alla hur det känns att tvivla på sin egen kropp <3 hoppas att du får återkoppling av gyn snabbt!
Beställde hem progesteronkräm idag, hoppas på effekt av den inför nästa cykel!