• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Glömde tempen hemma. Så denna helg blir ingen temp. 
    Evelina; då tråkigt att höra vad dom hände!! <3

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-07-03 23:18:15 följande:

Såg fel på förpackningen, det är 50ug i dem. Så isåfall 18,5 tabletter? Även det låter galet för mig xD

Minns inte hur mycket IE det är på dom jag tar. Men jag tar ca 20 tabletter. 
  • Dalarna91

Då har jag äntligen fått min ägglossning bekräftad. 
    Den va i tisdags på cd 25. 
    Hade sex söndag och onsdagen. Så får väl hoppas de gick. Vi fick till det så bra men tydligen på fel tidpunkt. Nu blir det att vänta in det jag har köpt och starta med det vid mens. 

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-07-04 08:40:42 följande:
    Härligt, äntligen! Söndagen var ju två dagar innan ägglossning och det räknas väl till de dagarna med störst chans :)

Tack för er input om D-vitamin, verkar stämma att det är runt 18 tabletter jag ska ta. Är bara livrädd för att jag ska ta för mycket och få någon slags överdosreaktion :P
    Om man tar en stor dos en gång i månaden borde gå fint. :) 
    De är ju andra gånger vi fått till 2 dagar innan men inte blivit något. Så misstänker så är fallet nu igen. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-07-04 15:08:19 följande:
    Jag hoppas det, har tagit åtta tabletter nu och tänkte fortsätta knapra under dagen, känns mindre läskigt än att ta alla i ett svep haha.
    Förstår känslan men det behöver inte betyda att det inte gick vägen denna gången, håller tummarna stenhårt <3
    Haha, så kan man nog också göra xD 
    När har du BIM?
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-07-04 22:30:49 följande:
    20 juli, om tempen nu bekräftar ägglossningen vilket jag verkligen hoppas :P när har du BIM?
    Är osäker när. Tror på lördag om jag har 11 dagar lutealfas. Men senast 12/7 tror jag. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-07-05 10:25:06 följande:
    Spännande :) planerar du att testa innan eller vänta tills mensen är sen?
    Väntar tills mensen är sen just nu. Sen kan det ändra sig.
  • Dalarna91

Är lite nyfiken. Har ni funderat på att testa sperman med hemma tester på er kille?
    Då ändå 1/3 är killens "fel". 

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-07-05 14:11:59 följande:
    Min sambo köpte ett sånt test för ett par månader sedan, sen läste han inte instruktionerna ordentligt så testet gick inte att använda :P sedan dess har vi inte pratat om att testa honom igen, jag har inte velat ta upp det med honom.
    De är ingen enkel sak att ta upp. Min sambo erbjöd sig men den månaden blev jag gravid. Sen har det inte kommit upp på tal. 
    Ska testa en månad med inositol och progrestron. Blir jag inte gravid så tar jag upp det. 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?