Försöka bli gravid i höst, följas åt?
LJM hur såg din temp ut imorse?
LJM hur såg din temp ut imorse?
Härligt att höra att äggblåsorna såg bra ut Sophie! Men vad jobbigt med illamåendet, spyr du också eller är det ?bara? illamående? Hoppas att åksjuketabletten hjälper, det låter riktigt drygt att må sådär dåligt <3
Tempen låg på 36,85 idag så än så länge ser det bra ut :) äggviteflytningarna är borta och tappen känns hård och stängd så jag hoppas jag kan lita på att ägglossningen har varit.
*hanterade* ska det stå
Fy det låter verkligen inget kul alls :( ibland tycker jag nästan det är en lättnad att kräkas om illamåendet sen går över för ett tag. Verkar åksjuketabletten ha någon effekt än så länge?
Jag gör inget nytt denna månaden, har nog tröttnat på att försöka med diverse huskurer :P tar folsyra men inget annat. Vi fick till liggandet bra tror jag, både dagen innan ägglossningen och på ägglossningsdagen.
Sophie; va tråkigt att du har biverkningar av sprutan :(
Men så glad att ultraljudet visade bra med blåsor och dom växer lika. Kommer hålla tummarna till veckan att det är riktiga pärlor dom får ut och det går bra på en gång. Men jag har en magkänsla att allt kommer gå bra!
Sophie: Fy vad hemskt att du skulle behöva bli så illamående av sprutorna! Jag vet ju att biverkningar kan vara så individuella, men just illamående hade jag faktiskt inte hört om. Bra att åksjuketabletterna verkar hjälpa i alla fall, och nu är det förhoppningsvis inte många dagar kvar med sprutorna. Jag kommer inte riktigt ihåg hur jag hanterade den sprutan, jag hade nog lite tur att jag inte upplevde den som så smärtsam, men jag tror att det gjorde lite mindre ont om man klämde till huden ordentligt där man skulle sticka och att jag stack in den ganska fort om jag minns rätt. Och sen kan man ju variera att ta den på varannan sida av magen varannan dag och inte göra på exakt samma ställe som föregående dagar eftersom man kan vara fortsatt öm på samma punkt, men det har de säkert sagt till dig redan Det finns ju också sådan där bedövningskräm, Emla, men det har jag inte testat själv. Så spännande med alla äggblåsorna, 10 lät ju verkligen toppen och jag hoppas att det såg lika bra ut idag!
Dalarna var skönt att allt var ute och såg bra ut. Nu håller vi tummarna för ert nästa pluss <3
Var som sagt på UL nr 2 idag och allt såg bra ut. Planerat äggplock blir på fredag. Så spänd! Okej egentligen är jag fullkomligt livrädd men försöker tänka att jag bara är spänd och förväntansfull så känns det mycket bättre hehe... Är en riktig mes i vanliga fall så allt det här med sprutor, blodprov, äggplock etc känns otroligt tufft, men samtidigt så oerhört tillfredställande att klara av! Vill bara säga en gång till hur mycket det betyder att ha er med i den här karusellen. Hade känts bra ensamt om man inte haft er att prata med <3
Härligt att allt såg fortsatt bra ut Sophie! Så himla starkt av dig att fixa sprutorna så fint trots att du tycker det är jobbigt <3 ska du på fler ultraljud innan fredag? Jag är också lite nyfiken på hur du löser alla läkarbesök med ditt jobb, har du berättat om IVFen eller har du kunnat pussla ihop tiderna utan att det märks att du går till läkaren regelbundet nu? Jag tänker framöver om det kommer bli IVF för min del också, på mitt jobb är vi väldigt beroende av varandra och det blir sårbart om en kollega plötsligt behöver åka iväg. Jag kommer behöva berätta att jag ska iväg för minst fem-sex kollegor för att vi ska kunna lösa min frånvaro, och jag är inte alls sugen på att dela med mig av anledningen till att jag behöver gå iväg..