• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Stort grattis igen Pinkflower! <3 måste vara en underbar känsla att kunna ringa och avboka utredningen :) är också nyfiken på om du märkte något annorlunda nu jämfört med hur du brukar må innan mens? Visst hade du spottings som du brukar?

• LJM91

Jag skymtar två streck amanda, testa med digitalt!

Fortfarande tom rund ring på mitt ägglossningstest och nu börjar jag verkligen bli orolig att jag inte kommer ägglossa alls pga progesteronkrämen :( har alltid fått blinkande smiley på andra eller tredje dagen och sen visserligen fått vänta länge på den fasta, men har aldrig haft fem dagars tom ring och dessutom började jag testa nästan 10 dagar senare än jag brukar.. riktigt orolig känsla i magen idag :(

• LJM91

Pinkflower, jag tog bara progesteron CD 7-14 för att stimulera till ägglossning, det skulle tydligen balansera hormonerna på något sätt. Är på CD 27 idag och än så länge har det inte hänt något..

Dalarna, inte ska du ha dåligt samvete det minsta lilla! <3 det var jag själv som tog beslutet att prova och enligt instruktionerna så skulle det ju gå att använda krämen på detta sättet så ha absolut inte dåligt samvete!

amandakollb, jag har redan väldigt lång och oregelbunden menscykel och testade progesteronkrämen efter mens för att stimulera till ägglossning, vilket man ska kunna göra enligt deras instruktioner. Förra cykeln ägglossade jag på CD 60 så jag hoppas inte det blir ännu senare denna gången :P

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-08-15 20:46:10 följande:

Fyrklövern; är på cd11 idag. Skulle varit en dröm att få ägglossning innan fredag. Får besök fredag kväll. Och får jag ägglossning under helgen så är det tredje månaden i rad som vi inte får till det. 

Ljm91; synd att det inte krämen fungerar :(
    Kanske bara är för tidigt för den att visa sin effekt, vem vet :P ägglossar jag innan typ CD 40 så är jag ändå hyfsat nöjd haha..
  • LJM91
    amandakollb skrev 2022-08-15 21:32:03 följande:
    Fattar! Jag har vanligtvis väldigt långa och oregelbundna cykler, där jag kunde få äl på cd60 eller cd45. Men ägglossningstimulerande tabletter funkar jättebra för att få ordning på cykeln, så du kommer säkert få börja med det när ni gjort utredningen (har för jag läste här uppe nånstans att ni hade/ska boka?). :)) 
    Ja det stämmer att vi har fått tid i början av september :) hade såklart hoppats på plus innan dess, men nu verkar det inte bli så. Jag misstänker dock att de kommer vilja att jag går ner i vikt innan jag får de där tabletterna, så det känns lite nervöst.

Dalarna, ja det stämmer att vi har utredning bokad :) är på CD 27 idag.
  • LJM91
    amandakollb skrev 2022-08-16 07:34:46 följande:
    Nej jag blir inte mycket klokare idag, är fortf ett supersvagt Streck men borde Det inte vara tydligare om jag är på äl11 eller äl13? Kanske blivit en kemisk graviditet :( 
    Jag fick precis sådana svaga streck i ett par dagar förra hösten, alla dök upp inom tiden och var svagt svagt rosa. Började blöda några dagar senare så hade förmodligen ett jättetidigt missfall eller som du skriver en kemisk graviditet. Men det behöver ju inte vara så för dig, imorgon kanske strecket har ökat i styrka :)
  • LJM91
    amandakollb skrev 2022-08-16 07:57:32 följande:
    Ja det känns som det är så för mig med :( tror ni att det gör skillnad om jag testar med kvällsurin ikväll eller är det bättre att vänta till imorgonbitti? 
    Du kan ju alltid testa ikväll också, en del plussar ju starkare på kvällen än på morgonen :) håller tummarna!

Idag kom äntligen den blinkande gubben. Återstår att se hur många dagar den blinkar denna cykeln :P
  • LJM91
    Sophiee92 skrev 2022-08-16 08:52:12 följande:
    Åååh härligt att den blinkande gubben äntligen kommit! Hoppas den inte blir långvarigt nu så du får din ÄL lite tidigare än förut. Har du fortfarande "äl-sekret"?
    Igår kväll tyckte jag det vid ett tillfälle, sen nästa gång jag kollade så var det ingenting. Vet inte riktigt om jag vågar lita på min kropp just nu :P
  • LJM91
    J3nnif3r skrev 2022-08-16 12:10:26 följande:

Mina test är fortfarande svaga och imorse tog jag ett clearblue som gav ett plus. Har ett ultraljud (Vul) i EM för fortsatta magsmärtor sen juli.

Vad läskigt med magsmärtor så länge, har de kollat dig för utomkveds?
  • LJM91

I förmiddags kändes tappen supermjuk och jag hurrade lite inombords, nu efter lunch är den hård igen dock med vad jag tror är äggviteflytningar igen. Undrar vad sjutton min kropp håller på med egentligen xD

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?