• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Vad härligt med positivt ägglossningstest Dalarna, och så bra att ni fick till ett ligg också! Bara att hålla tummarna nu <3

Jag tror minsann att ägglossningen är på gång här också. Fick blinkande gubbe men tyckte strecken på teststickan var ganska lika i färg så tog en sticka också och den är väl näst intill positiv eller vad säger ni? Ska testa igen i eftermiddag så får vi se.

• LJM91

Jag är på CD 32 idag Dalarna, hade varit underbart med ägglossning redan nu istället för CD 60 som det var förra cykeln :P kände på tappen igår och idag och den sitter väldigt högt, knappt så jag når den. Tycker dock inte den känns särskilt mjuk och öppen. Har du känt på tappen denna cykeln?

• LJM91
    evelinagra1 skrev 2022-08-20 11:47:33 följande:

Jag tvivlar ofta på om jag ens är gravid, det är först nu egentligen i vecka 8 som jag har börjat må lite illa, dock tror jag att jag bara inbillar mig och är skengravid typ.. ja man är ju så dum med alla dessa tankar, man får försöka njuta och tänka att man inte kan påverka det, det blir som det blir liksom. Jag håller verkligen tummarna chilins att det går vägen för dig men jag förstår dig oro <3

När skulle du på ultraljud? Förstår oron men de flesta graviditeter går trots allt bra <3

Haha tack för peppen kring allt sex jag och sambon får till, ni är för roliga xD det är inte alltid lustfyllt och ens särskilt njutbart, men det blir gjort. Låter kanske hemskt men jag tänker att just nu får det vara så. Denna veckan har vi dock haft en liten paus, vi hade sex i morse men innan dess var i måndags. Har försökt chilla lite mer denna gången och inte maniskt tänka att vi måste ligga varannan dag hela tiden.

Försök att inte bry dig om tempen chilins, jag tempade även när jag blev oplanerat gravid för flera år sedan och den kurvan visade absolut inget särskilt jämfört med alla andra. Hade till och med lite längre temp generellt i den lutealfasen än vad jag brukade, så det behöver inte betyda något negativt i alla fall.
  • LJM91
    evelinagra1 skrev 2022-08-20 12:11:12 följande:
    På torsdag nästa vecka så jag hoppas så att allt ser bra ut då <3
    Håller tummarna stenhårt! <3 uppdatera oss här i tråden, vi alla hejar på dig :)
  • LJM91

Fick fast gubbe nu precis och stickan är väl också positiv, känns underbart att ägglossningen för en gångs skull sker tidigare än förväntat :)
  • LJM91

Tack för ägglossningspeppen bästa gänget <3 Sophie, jag är på cykeldag 32 idag och brukar ägglossa dagen efter positivt test, så släpper ägget i vanlig tid blir det CD 33. Har inte ägglossat så tidigt sedan i december så bara det känns lite som en vinst i sig. Vad kul att vi får BIM typ samtidigt Dalarna, hoppas så mycket för oss båda nu <3

• LJM91

Funderar på om jag ska ta progesteronkrämen efter ägglossningen även om jag inte har några symtom på progesteronbrist vad jag vet. Har tydlig temphöjning och min lutealfas är 15-16 dagar, har för mig att två vanliga tecken på progesteronbrist är låg temp och kort lutealfas? Jag har ju inte något av det, men funderar på om krämen kan ge en skjuts i rätt riktning ändå?

• LJM91

Jaa vad kul att glada gubben kom till dig också Sophie! Vilken fullträff om vi plussar nu tre stycken i princip samtidigt :) Jag har också BIM 6/9 så länge tempen höjs imorgon och ägglossningen bekräftas. Vi hade sex igår och idag så nu har vi gjort vad vi kan, satte in menskoppen efter sex idag (gör förmodligen ingen skillnad, men tänker att det inte kan skada heller xD) och tog några D-vitamintabletter både igår och idag. Hoppas så mycket nu!

• LJM91

Klart det är okej att du ventilerar chilins <3 oroa dig inte över den pyttelilla sänkningen, när jag var gravid för flera år sedan pendlade tempen mellan 36,4 och 36,8 och nog var jag gravid ändå. Så även om du hade haft en lite större dipp hade det inte behövt betyda något ändå. Men förstår såklart att det är oroligt, hoppas att du snart kan njuta och känna ett lugn i att du är gravid!

Ingen megahöjning här, 36,42 så än så länge vågar jag inte ropa hej angående ägglossningen.. Får se om det blir en större höjning imorgon.

• LJM91

Hoppas verkligen att du får temphöjning imorgon Dalarna, jag hade inte heller någon jättehöjning idag men tappen sitter lågt och är stenhård och stängd, har definitivt inga äggviteflytningar heller så jag hoppas att ägglossningen ändå blev av igår.

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?