• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Tack Fyrklöverns för din input kring vätskan :) jag är på ÄL+9 idag, jag tror att jag kommer testa under helgen bara för att vara lite mer beredd om mensen dyker upp på tisdag nästa vecka. Är testet i helgen negativt så hinner jag förhoppningsvis bearbeta det under helgen och slipper få en käftsmäll av mensen innan jag ska ge mig iväg till jobbet en vardag. Har haft BIM på helgen de senaste cyklerna vilket har varit väldigt skönt ändå.

Dalarna, vad tråkigt att testet var negativt :( förhoppningsvis var det bara för tidigt för att det skulle ge utslag, håller tummarna för dig!

• LJM91
    Chilins skrev 2022-08-30 18:52:12 följande:
    Så spännande LJM!! Håller alla tummar nu Hjärta lova att hålla oss uppdaterade
    Tack snälla! <3 lovar att hålla er uppdaterade :)
  • LJM91

Har du testat Dalarna? Är så spänd!

Min temp var uppe på 36,71 idag så den är fortfarande ovanligt hög. Började få lite ömma bröst redan i måndags på ÄL+8 vilket jag aldrig har, visst är det progesteron som orsakar ömma bröst innan mens? Tänker att det stämmer med de högre temperaturerna också. Skulle gärna vilja veta om det är rimligt att det är progesteronkrämen som är orsak till allt detta.

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-08-31 07:23:27 följande:
    Men temp steg till 36.61! 
    Ja, progrestronkräm kan tyvärr ge ömma bröst men osäker på hög temperatur. Men jag tror det då det hänger ihop. 

Tog test på morgonen, negativt. Men misstänkte det då jag är på äl+9. Men just nu känns det som jag är gravid, har inga direkt symtomer utan det är bara en känsla jag har. 
    Funderar över om progesteronkrämen kan ha effekt fortfarande, det är ändå 29 dagar sedan jag slutade ta den. Kan det sitta i så länge tro?

Ja ÄL+9 är ju tidigt fortfarande, håller tummarna för att du får positivt nästa test :) ska du vänta till helgen nu eller testar du innan?
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-08-31 12:58:51 följande:
    Trodde du använde den nu! Nej då är det inte pga den. 
    Då är det din kropp som gör allt :) 
    Du kan ha haft en jätte bra ägglossning och då blir det en bra lutealfas:D 
    Jenny koos förklara detta super bra. Tänkt ägget som ett plommon. 
    Nej jag vågade aldrig börja med den efter ägglossning för jag var rädd att jag skulle förstöra lutealfasen som jag ändå inte har några problem med :P hoppas hoppas att ägget var bra och att det gror och har sig där inne. Jag hade mycket flytningar denna ägglossningen och mycket sexlust så jag hoppas det kan vara goda tecken på en bra ägglossning. Har haft lite ovanlig molvärk från och till de senaste dagarna, typ som att det sträcker och ibland kittlas lite? Har också kunnat ana ett svagt svagt illamående någon gång per dag, men allt detta kan lika gärna vara önsketänkande och inbillning :P
  • LJM91

Din temp ser verkligen lovande ut Dalarna, har läst att det är ganska vanligt att tempkurvan i lutealfasen blir som en trappa uppåt när man är gravid :)

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-08-31 17:29:32 följande:
    Omg!!! Så roligt. Men har du lust de kan hända trots man inte är gravid? 
    Ja så är det ju, jag har haft det utan att vara gravid. Det är väl lite som en implantationsdipp, det kan vara ett tecken men kan också bara vara en slump. Men jag tänker att många tecken i rätt riktigt borde vara hoppfullt i alla fall :)
  • LJM91

Så underbart det hade varit! Jag håller tummarna så för oss alla <3

• LJM91

Så är det ju elin1989, men ömma bröst redan på ÄL+7 som jag fick denna cykeln brukar jag inte ha, inte heller så pass hög temp som jag har nu. Men man blir ju lite knäpp i huvudet av att analysera minsta lilla kroppsliga signal, så vet knappt vad som är vad längre xD

• LJM91

God morgon! Härligt att tempen håller sig hög :) min var på 36,76 idag så också hög fortfarande.

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?