• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Sophie, har exakt samma känsla som du. Känns helt orimligt att det skulle hända nu efter ett års försök.. Jobbig känsla men det är väl bara att surfa med i den antar jag.

Dalarna, nä jag har ingen dålig känsla över krämen längre, gissar att det var den som gjorde att jag fick så mycket mer flytningar och ägglossning i mer rimlig tid. Kanske är mina höga temperaturer också en effekt av krämen? Kände idag att brösten ömmar lite vilket de aldrig gör efter ägglossning annars. Tänker att progesteronet kanske är allmänt högre nu på något sätt.

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-08-25 20:37:43 följande:

Ljm; va skönt att höra du är nöjd nu :D 
    Ja man har ju högre progrestron som gör så det blir högre temperatur i kroppen. Hoppas det ger bra resultat nu

Jag hoppas också det. Hade ju inte särskilt låga temperaturer i lutealfasen innan heller men det kanske ändå kan ge en liten skjuts i rätt riktning :P hur har din temp varit idag?
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-08-26 06:41:37 följande:

Ljm; 

Jo jag började med progrestron igår morse. Så tempen idag är bättre. 
    Men jag har aldrig haft en sån snabb stegring från ägglossningen. Hoppas det är ett gott tecken. 

Vad härligt med en sån tydlig höjning, och att ägglossningen är bekräftad :) jag hade 36,80 idag så min temp fortsätter att vara högre än vanligt.
  • LJM91

Jag känner mig lite som att luften har gått ur mig, vill inte bygga upp förhoppningar samtidigt som jag så hemskt gärna vill att detta ska gå vägen. Har fortsatt hög temp, 36,83 idag och brösten ömmar lite svagt. Det brukar de inte göra efter ägglossning, men min hobbyteori att jag kanske har lite högre progesteron än vanligt i kroppen pga krämen, vilket orsakar ömheten och den lite högre temperaturen. Tänker att det är för tidigt att det skulle vara pga graviditet ändå.

Vad skönt att du fick ägglossningen bekräftad Sophie, när blir BIM för dig? Håller tummarna!

• LJM91

Känns fint att kunna dela både högt och lågt med er här i tråden <3 det hjälper mig enormt i att känna mig mindre ensam.

Vad tråkigt att testet var negativt elin1989 :( hoppas att det bara var för tidigt!

• LJM91

Sophiee92, ja jag har också BIM 6/9. Känns jobbigt att det är en tisdag, har prickat in BIM på helger de senaste cyklerna så nu kommer jag behöva gå till jobbet med deppigheten när mensen kommer. Ser inte fram emot det :/

• LJM91

Tänker fullständigt ignorera inlägget ovanför och hoppas innerligt att det är ett trollkonto xD

Hoppas ni har en fin helg tjejer <3

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-08-28 11:07:18 följande:

Ljm; använder du progrestron krämen?

Nej jag har inte gjort det, kanske provar nästa cykel att använda både innan och efter ägglossning. Eller ja, jag hoppas ju ha fått ägglossningsstimulerande till nästa cykel och då kanske man inte ska använda krämen alls förresten.

Hur känner ni er idag, någon som har några spännande symtom?
    Jag är på ÄL+7 idag och tempen dippade rejält från att ha legat runt 36,70-36,85 ner till 36,50 och jag har haft lite svag molvärk idag korta stunder. Såklart har jag googlat och det kan stämma med implantation men vet inte om jag egentligen tror på att man märker av det. Tänker, hur ska jag kunna få ont av att ett ägg mindre än ett knappnålshuvud fäster i en slemhinna? Låter väldigt osannolikt i mitt huvud. Livmodertappen är väldigt stängd i alla fall, kan knappt känna öppningen alls. Flytningarna är typ som klister? Känns typ som när man råkar ta på toppen av ett limstift haha. Vet inte hur de brukar vara efter ägglossning då jag aldrig har känt efter förr.
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-08-28 13:52:45 följande:
    Jag har legat stabilt på 36.40-36.48 senaste tre dagarna. Känner inget speciellt. Jag är också otroligt skeptisk till man känner av när ägget implanterats. Den är som du skrev väldigt liten. 
    Jag brukar ha dipp och trott de va implantation, har läst de kan vara pga östrogenet. 
    Brukar inte heller känna efter hur allt är där nede efter ägglossningen. Minns sist jag plussade så två dagar innan va det en gång en liten geleklump som va på papperet. 

Skönt att tempen är stabil och visst är den lite högre än du brukar ha i lutealfasen? Eller har jag bara fått för mig att du brukar ha lite lägre temp än så?
    Läste också om att östrogenet får en andra skjuts kring mitten av lutealfasen och att det är den som orsakar en dipp i tempen innan progesteronet hinner ikapp. Kollar tillbaka på min kurva den gången jag var gravid för några år sedan och det går verkligen inte att se på något sätt att den avslöjar graviditet. Det är väl lönlöst att försöka hitta en massa tidiga tecken förmodligen :P men man greppar ju efter halmstrån i det här läget.

• LJM91
    Rewner skrev 2022-08-28 15:24:14 följande:

Behov av lite pepp här.

Sambon kom hem i fredags. Vi hade sex, men fick inte riktigt till det så han kom inte i mig. Igår fick jag positivt ägglossningstest så känns som en jäkla press att få till det bra ikväll. Brukar inte berätta när jag får ägglossning för att inte lägga press på sambon och har inte gjort det nu heller så behöver ventilera lite här. Så surt om detta försök går helt om intet. Behöver ju ta varje chans man kan.

Har förövrigt haft ganska mycket flytningar under veckan, men det har varit lugnt under helgen. Brukar de upphöra innan ägglossning?

Däremot så vaknade jag och hade ont i magen i natt. Typ molvärk och stickningar mot vänster sida. Brukar inte känna av ägglossning, men kanske är det denna gång? Jag vet ju att höger äggledare kan plocka ägg från vänster äggstock, men någon som vet om det ändå är lägre chans så eller om chansen blir mindre bara för att man bara har en äggledare. Det var alltså den vänstra som opererades bort i juni. Bara ytterligare en sak som gör att det här försöket känns som att det gått åt skogen innan det ens är över.

Jag brukar inte heller berätta om sambon om positivt ägglossningstest förrän efteråt :P tänker som du att det kanske skapar onödig press. Jag brukar bara ta extra mycket initiativ runt ägglossningen och göra mitt bästa för att få min sambo sugen. Om din sambo säger rakt ut idag att han inte är sugen kanske du får berätta om det positiva testet ändå? Jag tänker att man kan ju ha sex någon gång även om man inte är supersugen, när det verkligen gäller liksom.

Flytningarna kan övergå till att vara mer vattniga precis runt ägglossning har jag för mig, då kanske det upplevs som mindre? Vad jag vet så ska inte heller en äggledare påverka chansen till graviditet alls :)

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?