• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Chilins skrev 2022-09-01 06:20:24 följande:

Dalarna och LJM, det ser ju så lovande ut! Planerar ni något fler test?

Jag kommer nog testa till helgen, om jag vågar :P
  • LJM91

Jag tror inte det har gått vägen här heller tyvärr, brösten ömmar nu precis som de gör innan mensen kommer. Den är visserligen inte beräknad förrän på tisdag, men den gången jag var gravid började de inte ömma förrän ett par dagar efter BIM. Mår fortfarande lite smått illa från och till men jag blir mer och mer övertygad om att det bara är inbillning och önsketänkande. När jag var gravid började jag må illa när mensen var ganska precis en vecka försenad. Så kan inte riktigt tro att det skulle vara ett riktigt symtom jag upplever nu..

Vad tråkigt att du har samma känsla Dalarna :( uppdatera oss om tempen imorgon!

Känner igen mig så i att inte våga få upp hoppet Sophie. Hoppas så att vi alla har våra plus snart <3

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-09-01 20:27:57 följande:

Ljm; ja vi får uppdatera tempen imorgon. Men misstänker den faller imorgon ..

Håller tummarna att det inte blir någon dipp <3
  • LJM91

Progesteronkrämen kan nog bidra till den höga temperaturen, men din kurva ser verkligen lovande ut ändå tycker jag. På ÄL+11 är det ju inte säkert att testen blir positiva även om man är gravid så jag tror du kan ha is i magen lite till :)

Min temp hade sjunkit lite idag, 36,65. Återstår att se vad som händer under helgen.

• LJM91

Känner igen mig så i den frustration du beskriver Rewner, samtidigt som du skriver så är det ju verkligen inte orimligt att tro att vi är gravida med tanke på allt jobb vi lägger ner på att bli det xD

Dalarna, håll i hoppet <3 håller tummarna så hårt för att det tidiga testet visar positivt! När tänkte du ta det?

Sophie, jag tror jag kommer testa under eftermiddagen/kvällen imorgon och är det negativt så kanske även söndag morgon. Men kan absolut hinna ångra mig flera gånger om xD jag gillar inte att göra test, får sån ångest av att vänta och när man ska titta på stickan. Usch, mår nästan dåligt bara av att tänka på det.

• LJM91

Det är absolut inte kört Dalarna! Tempen är ju fortfarande hög och hade ni dessutom fönstret lite öppet är det ju inte konstigt att den dippade lite. Det hade inte varit konstigt med en dipp även med stängt fönster för den delen. Håller tummarna!

Min temp låg på 36,78 i morse. Men jag känner mig precis som innan mens, brösten ömmar från och till precis som förra cykeln. I vanliga fall får jag ömma bröst ett par dagar innan mens som håller i sig 24/7 och blir värre och värre fram tills mensen kommer, men förra cykeln var det annorlunda då de var ömma mer från och till. De kunde ömma på morgonen men inte på kvällen och tvärtom. Pga det var jag övertygad om att jag var gravid förra cykeln, men det var jag ju inte. Brösten ömmar på samma sätt nu, mycket vissa stunder och ingenting andra stunder. Störigt när ens vanliga menssymtom ändrar på sig och luras och ger falska förhoppningar :P

• LJM91

Jag kanske samlar mod och testar någon gång under helgen. Vill gärna vara förberedd om mensen dyker upp på tisdag så jag slipper gå till jobbet med färsk besvikelse :P

• LJM91

Vad jag har förstått så är lutealfasen ganska konstant och brukar inte diffa mer än +/- någon enstaka dag. Men progesteronkrämen kan säkert förlänga den, då kort lutealfas väl är ett symtom på lågt progesteron?

Sophie, min känsla säger att det inte har blivit något denna cykeln, tyvärr. Vet inte om jag orkar ta något test, får se hur det känns under helgen. Har du någon känsla detta försöket?

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-09-03 11:29:10 följande:

Ljm; ja progrestronkräm kan förlänga lutealfasen. Men när jag ser tillbaka när jag inte använt krämen så har haft haft lutealfas på 11 och 12 dagar. 
    Du fick väl tid för nytt ultraljud pga vätskan dom såg? Är det inte till veckan du ska dit?

Hur vet man när man ska sluta med krämen om man inte har blivit gravid? Tänker att mensen kanske inte kommer om man fortsätter med krämen utöver sin vanliga lutealfas?

Ja det stämmer att jag fick en ny tid, ska dit den 5e så om lite mer än en vecka. Är lite nojig över vad som händer om vätskan inte är borta då..
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-09-03 12:13:02 följande:
    Tänkte ta ett tidigt test imorgon. Är det negativt så funderar jag på att sluta med den. Då faller progrestron och jag får mens. 
    Men det är lite ångest laddat för tänk om man är gravid, då framkallar jag ett missfall..

Är inte den 5e nu på måndag? 
    Förstår känslan, vad händer om man väntar någon extra dag och fortsätter med progesteronet? Tänker om man är en låghormonare som inte plussar förrän det har gått någon extra dag.

Haha jo du har såklart rätt, det är den 12e jag ska dit och inte den 5e xD var tvungen att dubbelkolla kalendern, så virrig.
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?