• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Ser svagt streck chilins, håller tummarna! <3

Vad tråkigt att det var negativt nu amandakollb, men hoppet är inte ute förrän mensen kommer!

• LJM91

Oj vad mycket aktivitet här i tråden, så härligt att se :)

Stort grattis till dig amandakollb!!

chilins, jag ser tyvärr inget på ditt test men det är ju väldigt tidigt än så länge. Är väldigt imponerad av hur jämn och fin din tempkurva är, som Fyrklöverns säger så är det inte så viktigt hur hög höjningen är så länge den går att urskilja liksom :) håller alla tummarna för dig!

Dalarna, vad trist att stegringen inte har visat sig än men den är säkert på gång med tanke på sekretet, håller tummarna :) skönt att ni fick till ett ligg i bra tid också!

• LJM91

Dalarna, inga nyheter här än så länge.. fortsätter kolla tappen och sekret men idag har jag knappt märkt något som liknar fertilt sekret och tappen känns hård och stängd. Ställer in mig oå ännu en superlång cykel och hoppas kunna få hjälp med ägglossningen av gyn..

• LJM91
    Sophiee92 skrev 2022-08-17 20:47:30 följande:
    Låter tufft :/ men positivt är väl att det finns väldigt bra hjälpmedel att få, har jag förstått, för att stimulera ägglossningen?
    Det är riktigt tufft mellan varven och idag har jag en riktig depp-dag :( om jag har förstått det rätt så finns det tabletter man tar mot slutet av mensen för att få igång nästa ägglossning, och funkar inte det så har jag för mig att det finns sprutor också? Men ja det finns absolut bra hjälpmedel. Min oro handlar mycket om att jag har en övervikt som jag misstänker kommer göra att de inte kommer vilja hjälpa mig med ägglossningsstimulerande läkemedel. Har försökt gå ner i vikt det senaste halvåret men det har blivit lite halvhjärtat tyvärr och har därav inte fått något resultat heller.
  • LJM91
    Sophiee92 skrev 2022-08-17 23:54:29 följande:
    Förstår verkligen att det känns otroligt deppigt mellan varven, vi alla hamnar där då och då. Men precis som du säger så verkar det finnas bra medicin för dig om du söker hjälp, vilket ju är super bra! Får man fråga hur mycket vikt du behöver tappa? Kanske bara är något litet som du behöver ändra på för att nå dit? Oftast behövs ju inte ens att man tränar mer utan bara drar ner på energiintaget. Förstår dock att det är lättare sagt än gjort också så hoppas inte du tar illa vid <3
    Gränsen för att få göra IVF är BMI 30, jag har kanske 31-32 ungefär. Vet inte exakt då jag vägrar vågen :P vet som sagt inte om det är samma gräns för att få hjälp med ägglossningen, det verkar också vara olika i olika regioner och även skillnad om man går privat eller via landstinget. Vi får väl se helt enkelt. Tar absolut inte illa upp för att du frågar! <3
  • LJM91

Tack för tipset Cocachins, ska kika på den appen :)

Håller tummarna jättehårt chilins! Tempen ser ju inte ut att dippa nedåt i alla fall :)

• LJM91

Vad tråkigt att testen inte blir positiva och att sekretet har försvunnit Dalarna :( visst blir man frustrerad.. Din kropp kanske gjorde ett försök att ägglossa och försöker igen om ett par dagar?

• LJM91

Nämen wow stort grattis chilins!! Då var verkligen de svaga strecken positiva, så glad för din skull <3

amandakollb, tror också det bara ger onödig oro att fortsätta testa och jämföra streckens styrka :)

Dalarna, jag har fortfarande blinkande gubbe men tyckte tappen var något mjukare idag. Jättemycket flytningar men svårt att säga om de är fertila eller inte. Vågar inte lita på något tecken alls just nu :P Hur ser ditt test ut idag?

• LJM91

Klart du ska hänga kvar här hos oss chilins, jag tycker det är jättemysigt att ni som plussat stannar kvar i gemenskapen <3

• LJM91
    Chilins skrev 2022-08-19 19:39:09 följande:
    Tack sophieHjärta 

LJM och Dalarna; tack vad ni är fina Hjärta jag ringde min sambo på FaceTime när jag tagit testet, han var på jobbet och jag kunde verkligen inte vänta tills han kom hem. Vi blir såklart överlyckliga men jag har lagt fram testet på handfatet i badrummet för att jag ska se det när jag passerar, som stt man väntar sig att man ska gå förbi och se att det ändrats och står ?inte gravid?. Vi vågar inte bli så glada. Vi blev fullkomligt överlyckliga första gången vi plussade. Andra gången blev vi glada för att det gick utan min ena äggledare. Nu vågar jag inte bli glad för jag vet hur mycket som kan få fel.. sen Vet jag ju att processen börjar igen nu. Kontroller. Förra gången fick jag gå på ultraljud en gång i veckan i 5 veckor för att få konstaterat att det inte fanns något i hinnsäcken.. jag kanske vågar vara glad sen men Pendlar extremt mellan att vara lite glad nu och orolig 
    Förstår att det är mycket oro och massa tankar som snurrar, när plusset är så efterlängtat blir det ju liksom mer att förlora om du förstår hur jag menar? Jag har inte varit i din sits men jag tror att jag hade försökt tänka att just nu är du gravid och försöka njuta av det, vad som händer imorgon eller nästa vecka eller månad eller år kan vi aldrig veta ändå. Vill också tro att vi som har fått kämpa lite längre för våra plus blir lite extra ödmjuka och tacksamma när det väl blir vår tur <3
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?