• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Fyrklöverns skrev 2022-10-13 22:25:41 följande:
    Aha men då är det väldigt spännande. Spottings brukar väl vara mer bruna, eller? Har du det ofta? 
    Mensen kom. Då har jag 10 dagar lutealfas. Kan lutealfasen ändra dagar. Hade 12 dagar förut .. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-10-14 07:24:24 följande:

Vad konstigt det låter Dalarna, lutealfasen brukar ju vara ganska konstant. Kan du ha ägglossat tidigare än vad vi trodde? Blöder du vanlig mängd? Tänker om det kanske är en nidblödning, eller ett jättetidigt missfall?

Heja heja chilins, härligt med positivt ägglossningstest!

Inga nyheter här, brösten ömmar lite smått från och till men inte direkt hela dagarna. Mest på kvällen tycker jag. Kommer nog inte testa ikväll, väntar in BIM på söndag istället och ser hur det känns då.

Ja det blöder som vanligt. Tror inte jag hade ägglossning tidigare. 

• Dalarna91

Jag har inte gjort något speciellt denna månad. 
    Ska köra på progrestron kräm igen denna cyklus om vi får till det bra med liggandet. Bara känner detta kommer bli dyrt. Dom är inte billiga jag köper... Men värt i slutändan tänker jag. 
    Förra månaden slutade jag med inositol pulver alldeles för tidigt. Blev sjuk och glömde totalt bort den. Så den kanske är orsaken denna cyklus blivit längre. 

• Dalarna91

Fyrklövern; Ja, de kanske är den. Alla gånger har jag tagit inositol till bekräftad ägglossning. Denna gång slutade jag innan. 

Ljm; skönt att mensen kom ändå. Visste det inte blev något. Så lika bra den kom. Lite tråkigt med kort lutealfas, det kan skapa problem med att bli gravid. Skönt det finns kräm mot det. 
    Är lite taggad då vi ska testa inseminering om han inte haft lust till sex hela tiden . 

Imorgon kommer bla svärmor. Hon brukar alltid fråga när hon ska få barnbarn .. hon vet om mina två missfall. Så hoppas hon inte nämner något. 

• Dalarna91

Elin; grattis!! Du måste uppdatera oss hur han reagerade! 

Fyrklövern; ska börja med tempen imorgon. Hoppar över temp efter äl, fick sånna förhoppningar sist att det va jobbigt när mensen kom. 
    Vet inte vad jag ska svara om jag har regelbunden mens. Denna cyklus va den på 40 dagar... 
    Annars brukar dom ligga på 30 +- någon dag. 

Har börjat med inositol nu och ska köra tills jag får bekräftad ägglossning. 

• Dalarna91

Jag håller inte på att planera vad kan ska köpa. Men jag tänker på när jag ska berätta, hur glada alla kommer bli. Ge dom ultraljud bilder osv 
    Så är väl mer pepp på att försöka när man har dom tankarna att snart kanske äntligen får berätta. 

Hoppas du plussar i helgen

• Dalarna91

Sofia; va tråkigt att höra :( 
    Jag har skickat in papper för utredning. Får se om dom vill hjälpa oss. Det ska helst gå ett år sedan sista graviditet, har gått 10 månader. 

Hoppas att nya kosthållning. Men det är bevisat att män kan öka deras kvalite med bättre kosthållning. Men de tar ca 3 månader för resultat. 

• Dalarna91

Antar detta inte var vår månad... Så jävla tråkigt. 
    Vi har varandra <3 det är en stor tröst för mig. Önskar verkligen vi plussar samtidigt. 

Ljm; ska du ta dubbla dos letrozol denna cyklus? 

Fyrklövern/ljm; tråkigt ni fick mens :(

• Dalarna91

18/10 Vickan31 (4:e försöket, första barnet, försökt 2 år med ex sambo)

13/11 dalarna91. 10e försöker. 1 tidigt missfall, 1 ma. Första barnet
    15/11 Fyrklöverns (14:de försöket, första barnet, 1 mf, 1 utomkveds)
    Uppdaterar när haft ägglossning. 
  • Dalarna91

Då är man på en ny cyklus igen. Motivationen minskar för varje försök men ändå försöker man allt det man kan varje gång. 
    Man har hoppet att någon gång är ens egen tur att få plusset eller det får stanna kvar i livmodern. 
    Ens egen tur att äntligen få berätta för familj och vänner om den goda nyheten, köpa baby kläder, barnvagn och inreda barnkammaren. Men vid varje försök så känns den drömmen bara kommer längre ifrån en. 
    Är så imponerad över alla som försöker och läser att folk försökt i flera år. 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?