Jag vill inte att mitt barn är i svärmors barnbarnsrum
Jag är gravid med mitt första barn, jag och min partner hade väldigt svårt att bli gravida och hade hunnit bearbeta sorgen barnlöshet när vi fick beskedet att vi blivit gravida. Under min graviditet så har jag varit sjukskriven på grund av att jag haft extremt gravidillamående, jag har inte vågat tro att barnet I magen ska överleva pga den oro min hälsa medfött men under 19v ultraljudet fick med stor lättnad veta att barnet var friskt och mådde bra och allt kändes bättre.
Under min svåra graviditet så har svärmor tagit över i min värld lite för mycket, vilket för mig har kännts som att hon tar över min graviditet. Hon har längtat så mycket efter ett barnbarn och har därför skapat ett rum i sitt hem för barnet, alltså ett spädbarnsrum , med säng, skötbord leksaker osv. Detta har oroat mig eftersom att jag inte känner för barnvakt Under väldigt många år och även ser fram emot att ha barnet hemma med min partner. Och har även kännt att de blir så krav med detta barnbarnsrum eftersom att hon vill involvera partnern i att hjälpa med detta rum när vi knappt hunnit med vårat egna barnrum
I detta har även min partners syster och hans brors flickvän blivit inblandade och svärmor har sagt att även andra kommande barnbarn ska vara i detta rum, men de är bara jag som är gravid... min reaktion till de andra är väldigt dålig och jag har många gånger redan innan min graviditet inte varit medbjuden samt blivit utfryst och kännt mig mobbad vilket jag påpekat för svärmor. Men svärmor utser den andra flickvännen till moster åt mitt barn utan att ta hänsyn till mina känslor. Hon planerar färg och form med systern och flickvännen och hon inreder och bygger med systern och säger att de är deras projekt. Tillslut knäckte det mig så mycket att jag sa att de gjorde mig ledsen, att de kändes som att hon tog över mon graviditet samt att jag kännt mig mobbad av flickvännen och systern. Jag blev då uppläxad att jag tog hennes barnbarn ifrån henne , att jag gjorde mig själv till ett offer och att jag minsann inte var mobbad av dem. Jag blev helt förkrossad och känner mig helt osynlig.. de känns som att jag inte är så viktig för dem men att de gärna vill skapa ett förhållande med mitt barn som jag inte ens själv träffat.