• Onemore2018

BF juni 2022

Hej!

Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

• Svar på tråden BF juni 2022
  • slo92
    Lita89 skrev 2021-10-28 11:40:39 följande:

Vul idag och allt såg fint ut <3. Stämmer med sista mens och hjärtat tickade på. Går in i vecka 9 idag. Så lättad.

Grattis, måste vara en så härlig känsla! :)
  • 180611
    hurtänktedunu skrev 2021-10-24 08:59:06 följande:

Ja en trea har vi alltid sagt men det var långt ifrån självklart när. Först så vi att vi skulle vänta tills yngsta börjar skolan men vi tog det lite före. Barnen kommer vara 8 och 5.5 år när bebisen kommer. Så rätt så stora. Vi ville ha lite emellan så dom andra kunde vara lite självgående. Var 24 och 27 när dom andra föddes så kände att vi hade tid. Är 32 nu. Hur gammal är du?

Ja jag fryser mest på jobbet måste jag nog säga. Hemma har jag dragit upp värmen hahaha. Man får göra det som krävs. Är ju en lite frysen årstid också. Var minusgrader igår kväll.

Ja det kan ju vara skönt att ha lite större barn när man får en liten trea :) jag tycker att mina barn kommer vara sååå stora när vår trea kommer för vår etta bar 1,5 när lillebror kom så nu känns det så annorlunda. Jag är 34.
  • hurtänktedunu
    180611 skrev 2021-10-28 21:00:13 följande:

Ja det kan ju vara skönt att ha lite större barn när man får en liten trea :) jag tycker att mina barn kommer vara sååå stora när vår trea kommer för vår etta bar 1,5 när lillebror kom så nu känns det så annorlunda. Jag är 34.

Ja men verkligen. Vår etta var nästan 3 år när lillebror kom så lite större. Men det här blir ju en helt annan sak helt klart.
  • ElissaLevin

Plussade igår ( oplanerat men så välkommen) mitt andra barn blir detta som är beräknad 24 juni :) MEN någonting som jag blir lite orolig över ? jag tog vaccin dos 2 i onsdags .. och igår fick jag reda på att jag var gravid ! De sägs att man inte ska vaccinera sig förns man är i vecka 13! Blir jätte orolig nu att de kan påverka fostret

• Magda90
    ElissaLevin skrev 2021-10-29 08:24:18 följande:

Plussade igår ( oplanerat men så välkommen) mitt andra barn blir detta som är beräknad 24 juni :) MEN någonting som jag blir lite orolig över ? jag tog vaccin dos 2 i onsdags .. och igår fick jag reda på att jag var gravid ! De sägs att man inte ska vaccinera sig förns man är i vecka 13! Blir jätte orolig nu att de kan påverka fostret

Grattis! Förstår oron men kom ihåg att de bara avråder från vaccination i första trimestern för att det är så vanligt med missfall då (oavsett vaccination) och att man inte vill att det ska kunna associeras med det. Finns inget som visar att det skulle vara farligt i första trimestern utan är en försiktighetsåtgärd/ för att inte spä på vaccinoron. Vaccinet går heller ej över till fostret vad jag förstår utan verkar i dig och ger antikroppar som också skyddar fostret. Så bra gjort att du vaccinerat dig och skyddat både dig och ditt barn. ??
  • Vicktoria88

Idag har jag fått se hjärtat slå, så oerhört lättad! <3

Vecka 7+1 men läkaren tyckte v 7+2. Har varit så orolig pga kraftig mensvärk och små blödningar (hade mf i maj också) så BM tyckte jag skulle åka in till gynakuten. Läkaren kunde inte se något konstigt alls, kan knappt fatta det, var så inställd på mf igen.

• Elli123
    Vicktoria88 skrev 2021-10-29 11:35:09 följande:

Vecka 7+1 men läkaren tyckte v 7+2. Har varit så orolig pga kraftig mensvärk och små blödningar (hade mf i maj också) så BM tyckte jag skulle åka in till gynakuten. Läkaren kunde inte se något konstigt alls, kan knappt fatta det, var så inställd på mf igen.

Grattis till er<3 igår fick vi också se hjärtat slå och vår läkare tyckte 7+3 för oss så vi ligger ungefär samma. Vad roligt att allt såg bra ut :) det var samma för oss inget avvikande hittills!
  • Mamma91a

Ni som vill vara med i en hemlig Facebook-grupp. Skriv till mig så får ni en länk. Den går inte att söka efter så den är helt hemlig

• xnfsm
    Vicktoria88 skrev 2021-10-29 11:35:09 följande:

Trodde typ det var jag som skrivit när jag läste detta! Jag gjorde också UL (igår) och där kunde man också se hjärtaktivitet. Så tacksam. Läkaren/gyn tyckte också att 7+2 stämde på mig, jag hade räknat till 7+1. Har också haft kraftig mensvärk och mindre blödningar. Vi skrev ju lite då. SAMT gjorde en abort i maj då jag blev oplanerat gravid och åt starka mediciner efter en operation som inte var kompatibla med graviditet.

Började blöda igårkväll, lite mer än innan men verkar avtagit nu. Så jobbigt med denna överhängande oro för missfall. Och samtidigt kan man ju inte göra något åt det. Kämpar på.
Svar på tråden BF juni 2022