• Onemore2018

BF juni 2022

Hej!

Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

• Svar på tråden BF juni 2022
  • hurtänktedunu
    Lolalou skrev 2021-11-07 10:24:45 följande:

Min BM sa ?säg till om ditt illamående blir värre, isåfall får vi koppla ihop dig med läkare som kan skriva ut det till dig?

Vet ej om de har samma behörigheter som en sjuksköterska? (Kan ingenting om hierarkin inom vården, så kan mycket väl ha fel här)

Ja jag vet faktiskt inte om dom skriver ut det. Men dom har förskrivningsrätt
  • hurtänktedunu
    Amanda6747 skrev 2021-11-07 10:36:23 följande:

En sjuksköterska kan inte skriva ut läkemedel och tror inte heller BM kan det därför hänvisar de till läkare

Jo då det finns sjuksköterskor med förskrivningsrätt och barnmorskor har alltid förskrivningsrätt. Men dom får inre förskriva allt. Men dom får inte skriva ut allt.
  • Lolalou
    hurtänktedunu skrev 2021-11-07 12:26:04 följande:

Ja det är ingen narkotika eller något.

Tänker eftersom det innehåller lugnande och att man kan bli lite dåsig av det? Får rådfråga läkaren sen när jag väl fått det utskrivet ????
  • Chemistryfreak
    Lolalou skrev 2021-11-07 10:24:45 följande:
    Min BM sa ?säg till om ditt illamående blir värre, isåfall får vi koppla ihop dig med läkare som kan skriva ut det till dig?

Vet ej om de har samma behörigheter som en sjuksköterska? (Kan ingenting om hierarkin inom vården, så kan mycket väl ha fel här)
    Sjuksköterskor och barnmorskor har begränsad förskrivningsrätt, dvs det finns ett begränsat antal läkemedel och hjälpmedel för särskilda indikationer som de får förskriva. Lergigan är inte ett av dem utan det är enbart tandläkare och läkare som får förskriva det. Lergigan comp får endast läkare skriva ut. /farmaceut
  • slo92

Jag fick totalt hjärnsläpp idag och åt en macka med rökt lax till lunch på egt café. Nu har jag sån ångest. Jag är vegetarian men äter fisk ibland och bm sa att jag ska försöka äta fisk oftare så tänkte att det var väl bra men glömde helt bort att rökt fisk inte är ok... :((( hur orolig bör jag vara tror ni??

• Amanda6747
    slo92 skrev 2021-11-07 20:16:29 följande:

Jag fick totalt hjärnsläpp idag och åt en macka med rökt lax till lunch på egt café. Nu har jag sån ångest. Jag är vegetarian men äter fisk ibland och bm sa att jag ska försöka äta fisk oftare så tänkte att det var väl bra men glömde helt bort att rökt fisk inte är ok... :((( hur orolig bör jag vara tror ni??

Inte orolig alls :)
  • slo92
    Amanda6747 skrev 2021-11-07 21:09:28 följande:

//

Inte orolig alls :)

Men jag vet ju inte hur när den fisken var förpackad, kan ju varit mer än en vecka gammal.
  • MaNo93

Hej, ny i denna tråden. Hur skulle ni tolka detta gravtest? Ska ha mens imorgon, tog detta testet imorse. Tog ett digitalt i eftermiddags som visade ?inte gravid? fattar ingenting. :/

• Saima17

Hej! +ade med 3e barnet i tisdags, är 35 år. Har väl eg bf typ 10 juli men dom andra 2 barnen ha kommit för tidigt så, senast kom dottern i 37+3, så tänkt kanske ja får hänga me här ändå? :) väntar nu på ett extra tidigt ultraljud i typ v7. Är väl kanske 5+1 :)

• xnfsm
    MaNo93 skrev 2021-11-07 22:18:24 följande:

Hej, ny i denna tråden. Hur skulle ni tolka detta gravtest? Ska ha mens imorgon, tog detta testet imorse. Tog ett digitalt i eftermiddags som visade ?inte gravid? fattar ingenting. :/

Ser positivt ut tycker jag. Testa igen
Svar på tråden BF juni 2022