Inlägg från: nomina |Visa alla inlägg
  • nomina

Bf augusti 2022

Aerobt skrev 2022-02-16 22:11:13 följande:

Här är det bra. Livmodern växer på snabbt och känns tydligt, men tycker inte att magen växt/syns så jättetydligt. Ännu har ingen vågat fråga :p Vi har heller inte berättat något för någon. (15+4). Nästa vecka ska vi göra ett UL och hoppas på att få se om det är en liten flicka eller pojke som sprattla där inne.

Åh så roligt! Min man har sagt bestämt nej till att ta reda på könet, men plötsligt sa han förra helgen att han vis rul vill ta reda på det, det ska bli sååå spännande! Jag tror på tjej och han tror på kille! 
    Har ni barn sen innan?
  • nomina
    Frida123123 skrev 2022-02-17 06:31:35 följande:
    Nja, magen ser just nu bara svullen ut. Jag tar Fragmin sprutor med så det gör att man blir extra svullen. Annars mår jag ändå rätt ok. Illamåendet är bättre, tröttheten sådär, kanske inte lika bra. Konditionen sämre. Har svårt att koppla vissa dagar att jag är gravid, ingen vet om det ännu heller. Ska berätta om någon vecka, ville helst vänta till rul men det känns som att det är för långt bort. Vet era arbetsgivare om graviditeten? 
    Nej jag bestämde att berätta efter första ultraljudet, nu har det gått en vecka.  Planerar att ringa chefen idag och släppa bomben. Är nyanställd och de planerar att behålla mig då tjänsten blir fast i juni, så jag är nervös för hur hon ska ta det. 
    Jag hoppas dock att det tas emot bra då chefen är så himla bra annars och jag trivs verkligen jättebra på jobbet.
    Ska städa hemmet nu så tankarna skingras ett tag och ringa efter det.
    Håll tummarna för mig!
    Ps konditionen för mig är katastrof! 
  • nomina
    Emjol skrev 2022-02-17 08:59:52 följande:

Frida123123:

Jag berätta för chefen efter KUB  // Glad Dock är det bara min avdelningschef samt högsta chefen som vet om det ännu, så kollegorna är ovetandes. 
    Inte ens min familj vet ännu men det får dom veta vid RUL {#emotions_dlg.flower} Mamma fyller år en vecka efter RUL så jag ska försöka hålla mig tills dess då hon har tjatat och längtat efter att äntligen bli mormor Hjärta

Börjar också få dåligt flås och blir anfådd i trappor men det är det ökade blodet som gör det dessa veckor Glad

Nomina:

Min anställning går ut sista april så jag berätta min oro gällande detta men då dom vill ha kvar mig så skulle jag inte vara orolig utan det kommer bara förlängas. Så berätta om det för din chef så kanske du också får några lugnande ord Hjärta

Nuuu har jag berättat för chefen och hon tog det jättebra. "Vi kvinnor blir gravida ibland" och hon var väldigt glad för oss och började redan prata om hur vi kan lägga upp ett bättre schema för mig i sommar så jag kanske inte måste sitta i en stol så långa pass. Ingen garanti såklart till fortsatt anställning, men jag skulle tro det iallafall.
    Så tacksam att min chef är så himla fin! 

En stor sten föll från mina axlar nu!! 
  • nomina
    Emjol skrev 2022-02-18 15:39:53 följande:
    Men va skönt!! Skrattande

Var också otroligt nervös när jag skulle berätta men skönt när det är gjort! Har dock inte berättat för kollegorna ännu och funderar på hur man ska göra det på bästa sätt. 
    Ja verkligen, blev helt skakig av lättnad efteråt 

Min chef ska berätta för den som är ansvarig för schemat. Annars tänker jag nog att jag väntar till rul och berättar för resten av mina kollegor då.

Jag jobbar hemifrån och har aldrig träffat mina kollegor så på så vis är det lite enklare :)

Jag gillade iden som en annan hade med tårta som det stod skrivet så på, jag hade nog hoppat på en sån idé om jag haft en vanlig arbetsplats att gå till!
  • nomina
    bullmamman2 skrev 2022-02-18 21:15:50 följande:

Idag har vi berättat för barnen att de ska få ett syskon.
    Äldsta på 13 och yngsta på 7 år blev väldigt glada, mellan på 10 år blev lite chockad och trodde vi skojade och tyckte det kändes konstigt, och det är helt förståeligt ändå.

Men jag är rätt säker på att det kommer bli bra när det sjunkit in.

men det känns än mer verkligt nu när man berättat det för någon annan.

Så roligt! Jaa jag tror också att det kommer bli många frågor och mycket glädje när det sjunkit in. 
    Ska ni ta redan på könet?

Glädjen blir så mycket större när den kan delas! :))
  • nomina
    bullmamman2 skrev 2022-02-19 10:26:29 följande:

Nomina: Vi funderar på att ta reda på könet denna gången, har aldrig gjort det tidigare men vi har haft så svårt med namn så vi tänkte att det blir lättare om man bara behöver fokusera på ett namn.

ska ni kolla könet?

Jag ville det först men maken sa nej. Men nu har han plötsligt ändrat sig så vi ska ta reda på könet!
    Har dock bekanta som fått besked om att det är en flicka, men så visade det sig vara en pojk :D 

21/3  har vi rul så dryga månaden kvar :) 
  • nomina
    Emjol skrev 2022-02-19 07:25:09 följande:

Nomina:

Ja jag gillade tårtan, väldigt smart men gillar inte att det blir fullt fokus på mig då haha!

Men alla uppskattar ju tårta så egentligen så kan det inte gå fel Flört

Haha du får passa på att vara i centrum innan bebisen kommer Flört
  • nomina
    Grynette skrev 2022-02-28 11:30:05 följande:

Fick bruna flytningar under helgen och kraftig mensvärk..blev orolig och åkte in till gynakuten..fick (som vanligt) ett fantastiskt bemötande och det var tackochlov bara en liten polyp på cervix som blödde..bebisen mådde fint och var så stor som förväntat så nu kan jag andas ut till RUL

Så läskigt, men skönt att det var en ofarlig blödning!
    Hoppas du inte har allt för långt kvar till rul. 
    Vi har tre veckor kvar....! Längtar!! :) 
  • nomina
    Grynette skrev 2022-02-28 14:11:07 följande:
    Ja då kunde jag äntligen pusta ut igen..har rul den 29 mars och jag längtar också som en tok haha..känns som att det iallafall i Stockholm mer blivit regel än undantag att göra rul så sent som möjligt..beror väl på att man vill slippa att göra ett extra ultraljud för att kolla närmare på hjärtat eller ngt annat..med min första 2013 så gjorde jag rul i v 17+3 och sen tror jag att de ville kika lite extra på hjärtat minns inte vad med då bokade de om till veckan därpå..känns så segt att vänta..vill veta vad det är för en liten krabat där inne..kunde inte se ngt nu i förbifarten(kikade efter en liten snopp som jag tror jag kommer att se bär de gör rul haha) när de gjorde vul eftersom h*n låg konstigt och vägrade flytta sig trots ihärdigt buffande
    Ja det förstår jag!! Så i stockholm gör man inte tidigt ultraljud som standard? Jag hör till Västra götaland och då är det först tidigt ultraljud runt vecka 12+ och sedan rul i v 20. Så det har varit lång väntan på tidiga ultraljudet, och nu känns det som att tiden går ganska fort! 
  • nomina
    Grynette skrev 2022-03-02 20:22:21 följande:

Tycker att det "fladdrar till" då och då (15+4) pch det känns skönt att känna det vilket jag tror att det är..har inre känt ngt så tidigt under mina andra graviditeter..

Någon annan som börjar känna rörelser?

Jag kände något igår som jag trodde kanske var en spark. Men vet inte alls.
    Går in i v 18 imorgon. 
    Moderkakan ligger i framvägg och då kan det.visst dröja innan man känner rörelser tyvärr...

Tog mig ut på en lite längre promenad idag mot vad jag orkat de senaste månaderna, tror jag fick ett par sammandragningar när jag nästan var hemma.

Någon annan som haft det
    Det verkar som det kam vara normalt, men vill ringa min bm imorgon iallafall.
Svar på tråden Bf augusti 2022