Bf augusti 2022
Hoppar ur tråden. Kub ul visade ma i v.9. Så det blir inget mer barn innan 40 år.
lycka till alla ni andra!

Hoppar ur tråden. Kub ul visade ma i v.9. Så det blir inget mer barn innan 40 år.
lycka till alla ni andra!
Gick bättre idag på KUB, fick låg risk men kom på nu efteråt att jag inte fick några siffror hehe.
Hur gick det för dig Nomina?
Tino: Okej ja jag kände väl mest att man vart nöjd med svaret låg risk och att bebis mådde bra :)
Var lite piggare denna gång men låg "fel" igen så en annan BM fick komma in och mäta ordentligt haha. Så en envis liten rackare ;)
Nomina:
Men va mysigt!! Sambon fick tyvärr inte följa med men BM sa att till RUL hoppas vi att det funkar <3
Har RUL 16/3 :)
Till Emjol och nomina:
Härligt att allt såg bra ut! Känner ni att ni kan slappna av och njuta mer nu? Fantastiskt det där, tänk vad underbar kroppen är ändå. Själv var jag på glukosbelastnin som gick super. Drack mitt på 30 sekunder ha ha. Lite sliskigt men absolut inte äckligt. Blev kvalmig därefter dock. Hade ett fastande värde på 4,1 och värdet efter 2 h låg på 6,1, så jättebra och därmed ingen diabetes jippi!! Så stolt över mig själv nu :). trevlig helg på er alla
Jag mår nu så oförskämt bra! Inget dagligt illamående längre, mest just när jag ska äta, kräks ibland när jag äter sött, men oftast inte alls sugen på det.
Har börjat ta mig ut på lite längre promenader igen och det är så himla skönt! :)
Magen syns, och jag försöker nog framhäva den lite också, älskar min lilla kula!
I lördags, dagen efter ultraljud var jag och maken och shoppade bebisens första bebiskläder tillsammans, så mysigt!
Mammakläder är beställda så jag iallafall har något mer förutom mjukiskläder och pyjamas att klä mig i. Precis innan jag blev gravid hade jag gått upp några kilo över det senaste året och mycket var redan då på gränsen till för tajt...!
Hoppas alla ni som fortfarande mår illa får der lite lugnare snart och lycka till på kub!
Vad roligt att höra att många verkar ha haft ultraljud och Kub-test nu. Jag hade mitt i tisdags. Allt såg bra ut, det känns så himla skönt att ha sett den lilla krabaten där inne. Den var 6,5 cm från huvud till stjärt och blev framflyttad. BF är 18 augusti. Så roligt att ha börjat berätta för nära och kära. Har verkligen längtat efter det!!
Hur går det för alla? Växer magarna på er?
Jag har själv endel växtvärk sedan förra veckan och kulan blir större och större.
Blir akut illamående ibland och måste spy men mår riktigt bra annars!
Emjol: låter jobbigt att behöva gå igenom detta nu när du är gravid...