• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • Alegsken
    norrsken91 skrev 2022-03-02 23:05:17 följande:
    Men vad skönt! Har du fått något svar idag på hur det gick? :) 
    Jaaa! 9 Av 11 befruktade så känns toppen. Insättning på söndag efter 5 dagar, och hoppas ett eller flera klarar sig hela vägen till frys :)
  • Noran89
    norrsken91 skrev 2022-03-02 23:04:30 följande:
    Kul välkommen, jag är också ny. Iaf på IVF fronten, har kört samma dos som du fast med Bemfola och går också hos Livio. 
    Tack! Det drog igång så fort när vi väl fick remissen så har inte riktigt fattat att vi börjat..kommer nog inte kännas som på riktigt förrän vid äggplock. 
    Har första ultraljudet efter sprutstart på måndag. 
    Vilket Livio går du mot? Vi går mot Umeå :) 
  • Alegsken

Har ni märkt av några biverkningar av sprutorna?
    Körde korta programmet och var helt ok första dagarna.

Men sen trött och skakig, och tog stoppsprutan i söndags så alltså varit utan hormoner i 4 dagar. Men efter ÄP och stoppsprutan är jag HELT slut??så trött. Orkeslös på kvällarna och utan energi på jobbet på dagarna?.

• norrsken91
    Noran89 skrev 2022-03-03 19:21:31 följande:
    Tack! Det drog igång så fort när vi väl fick remissen så har inte riktigt fattat att vi börjat..kommer nog inte kännas som på riktigt förrän vid äggplock. 
    Har första ultraljudet efter sprutstart på måndag. 
    Vilket Livio går du mot? Vi går mot Umeå :) 
    Nej det känns overkligt, man vill bara få äggplocket avklarat för att få reda på hur nästa steg ska hanteras. Är ju ändå otroligt hur fort det går med korta protokollet. Vi går i Falun. Vi bor mitt emellan Umeå och Falun avståndsmässigt och de föll sig bara på Falun helt enkelt. Är dock lite orolig över att de inte har helgöppet.. Gör ju äggplock på måndag vilket betyder att OM en 5 dagars ska återföras är det på lördagen. Men får väll höra hur de tänker efter äggplocket. Har Umeå öppet på helger? 
  • norrsken91
    Alegsken skrev 2022-03-03 19:38:19 följande:

Har ni märkt av några biverkningar av sprutorna?
    Körde korta programmet och var helt ok första dagarna.

Men sen trött och skakig, och tog stoppsprutan i söndags så alltså varit utan hormoner i 4 dagar. Men efter ÄP och stoppsprutan är jag HELT slut??så trött. Orkeslös på kvällarna och utan energi på jobbet på dagarna?.

Haft lite huvudvärk dag 2-3. Sedan kom tröttheten, främst mitt på dagarna. Behövde sova på min lunch haha, nu gör brösten väldigt ont. Märks att de snart är dags för plocket känner mig lite svullen och de ömmar i båda äggstockarna. 
  • HannaIsabell
    norrsken91 skrev 2022-03-01 00:02:06 följande:
    Skönt med en helgdag, jag jobbar hemifrån fortfarande halva veckor så då har jag inte behövt berätta något. Var iväg på första idag, de såg fint ut kan ju ingenting med mått men de var mellan 10-17 i storlek vad det nu innebär. Men de var 7 som var lite mindre så ska fortsätta köra samma dos och nytt ultraljud på onsdag så har de förhoppningsvis utvecklat sig mer. Eventuellt plock på fredag dag 11! Vi har nästan 40 mil att åka för plocket. Så de är skönt att jag kan gå på ultraljuden på sjukhuset här där vi bor iaf. Känner du något av sprutorna ännu? 
    Hej igen! Har jobbat så mycket senaste dagarna att jag inte hunnit läsa här. Började med fyremadel igår och tog just nr 2. Har haft lite ont i magen idag men annars känner jag inte så mycket än. Lite orolig över att inget har hänt men jag tar ju i princip maxdos så någon effekt borde det väl ge..
    Sa de hur många äggblåsor som var på gång hos dig? Äggplock på måndag läste jag, spännande! Men jobbigt att åka så långt och sedan 40 mil tillbaka för insättningen sen..
    Har ni berättat för familj och vänner att ni gör ivf?
  • Noran89
    norrsken91 skrev 2022-03-03 20:24:00 följande:
    Nej det känns overkligt, man vill bara få äggplocket avklarat för att få reda på hur nästa steg ska hanteras. Är ju ändå otroligt hur fort det går med korta protokollet. Vi går i Falun. Vi bor mitt emellan Umeå och Falun avståndsmässigt och de föll sig bara på Falun helt enkelt. Är dock lite orolig över att de inte har helgöppet.. Gör ju äggplock på måndag vilket betyder att OM en 5 dagars ska återföras är det på lördagen. Men får väll höra hur de tänker efter äggplocket. Har Umeå öppet på helger? 
    Vi har äggplock någon gång v.11. Umeå har inte heller helgöppet så hoppas ju plock blir i början på veckan. Vi har ca 12mil enkel väg till Umeå, så det är iaf skönt att ultraljuden kan göras på hemmaplan så man slipper ta ledigt så mycket från jobbet. 
  • norrsken91

Hej,

Gjorde mitt äggplock idag. Var så fruktansvärt nervös igårkväll men jag hoppas jag kan lugna något med min upplevelse. Fick två Alvedon en halvtimme innan, sedan var det dags. Jag hade bett om att inte få morfin då jag hatar känslan av yrsel. Han som gjorde plocket förklarade exakt hur och var han gjorde samt när det skulle sticka till. Fick en chock av hur lite sticket av bedövningen kändes, haha. Och då var det de enda jag tyckte kändes mest. När plocket var igång kändes det som ett svagt tryck i en millisekund. Min man fick också följa med de hade släppt på de restriktionerna nu, han tyckte det var coolt att se samt skönt att ha honom där. 

Så vill bara säga att det behöver inte vara rena pinan, men det är dock väldigt individuellt hur man känner förstås. Jag är ändå glad att jag förberett mig på det värsta och fick bevisar motsatsen. Fick ut 8 ägg, så nu återstår väntan till imorgon för att få svar. 

Lycka till ni som inväntar ert plock :) 

• evelinagra1

Hej på er, jag har fått min remiss skickad till
    sahlgrenska, är det någon här som går där och vet hur lång tid det tar ungefär innan man hör något från dom? Jag tror det var i januari som jag fick hem brev att de tagit emot min remiss men inte hört något mer än det 

• Carina82
    norrsken91 skrev 2022-03-07 11:19:57 följande:

Hej,

Gjorde mitt äggplock idag. Var så fruktansvärt nervös igårkväll men jag hoppas jag kan lugna något med min upplevelse. Fick två Alvedon en halvtimme innan, sedan var det dags. Jag hade bett om att inte få morfin då jag hatar känslan av yrsel. Han som gjorde plocket förklarade exakt hur och var han gjorde samt när det skulle sticka till. Fick en chock av hur lite sticket av bedövningen kändes, haha. Och då var det de enda jag tyckte kändes mest. När plocket var igång kändes det som ett svagt tryck i en millisekund. Min man fick också följa med de hade släppt på de restriktionerna nu, han tyckte det var coolt att se samt skönt att ha honom där. 

Så vill bara säga att det behöver inte vara rena pinan, men det är dock väldigt individuellt hur man känner förstås. Jag är ändå glad att jag förberett mig på det värsta och fick bevisar motsatsen. Fick ut 8 ägg, så nu återstår väntan till imorgon för att få svar. 

Lycka till ni som inväntar ert plock :) 

Å det här var precis det jag behövde höra idag <3 Jag har äggplock imorgon och börjar känna av nerverna aa. Vilket bra resultat med 8 ägg, nu hoppas vi att alla blir befruktade <3 
Svar på tråden IVF 2022