• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • Lilleplutt2022

Dagen blev inte som tänkt.. Vi fick 1 ägg till frysen från förra månadens hormonbehandling (nr 3). Ultraljudet igår visade 12 mm slemhinna och gulkropp så allt tipptopp. Hade tid kl 12 idag på Carl von Linné men 2 timmar innan ringer de och meddelar att ägget inte klarade upptiningen. Känner hopplöshet och totalt knäckt. Nästa vecka får man väl fundera om man ska orka sätta igång en ny hormonbehandling om ca 10 dagar igen.. Rynkar på näsan

• Carina82
    Lilleplutt2022 skrev 2022-03-12 15:16:27 följande:

Dagen blev inte som tänkt.. Vi fick 1 ägg till frysen från förra månadens hormonbehandling (nr 3). Ultraljudet igår visade 12 mm slemhinna och gulkropp så allt tipptopp. Hade tid kl 12 idag på Carl von Linné men 2 timmar innan ringer de och meddelar att ägget inte klarade upptiningen. Känner hopplöshet och totalt knäckt. Nästa vecka får man väl fundera om man ska orka sätta igång en ny hormonbehandling om ca 10 dagar igen.. Rynkar på näsan

Å nej vad tråkigt! Förstår verkligen att det känns knäckande, beklagar allt ni går igenom  <3
  • Lilleplutt2022
    Carina82 skrev 2022-03-12 17:20:55 följande:
    Å nej vad tråkigt! Förstår verkligen att det känns knäckande, beklagar allt ni går igenom  <3
    Tack!Hjärta Håller tummarna att du får positiva besked på måndag så det blir många fina ägg till frysen Glad
  • norrsken91
    Lilleplutt2022 skrev 2022-03-12 15:16:27 följande:

Det var tråkigt att höra! :( Var det din första behandling? Tappa inte hoppet men förstår det känns skit. Lycka till om du kör igång igen. Jag tycker du ska göra det även om det känns tufft nu. Kramar! 
  • norrsken91
    Carina82 skrev 2022-03-12 09:48:49 följande:
    70 mil! Åh hjälp! Verkligen konstigt att ni inte fått nåt journummer, känns ju som en uppenbar grej så här i efterhand  <3 (men fullt förståeligt att ni inte tänkte på det)
    Ja.. som tur är gick allt bra. Vi åkte ner och pratade med honom innan insättningen om vad som hänt. Han kikade men sa dock att det var lugnt. Visst att det var lite vätska blandat med blod men inga mängder berodde förmodligen på att någon äggblåsa gått söner och runnit ut därför jag hade ont. Så insättning blev det utan problem, fick även redan på att 2 ev 3 ska frysas ner. Nu är vi på ruvardag 1 och känns helt sjukt. Bara hoppas på det bästa! Hur går det för dig? 
  • Carina82
    Noran89 skrev 2022-03-10 20:16:37 följande:
    Oj vilken dryg väntan innan återföring av fryst embryo "/ 

Jag gjorde mitt andra ultraljud idag, där de största folliklarna var 26 och 22mm, vet dock inte hur många fler där fanns och om de är tillräckligt stora. Men vi är bokade för äggplock på måndag! Hoppas på att det finns fler att få ut än dem två stora
    Åh hade skrivit ett långt svar på det här men råkade radera allt, så typiskt haha! Nåja vill bara skicka en lyckospark inför imorgon, det kommer gå jättebra och dom vet ju vad dom gör <3 
    norrsken91 skrev 2022-03-13 08:21:55 följande:
    Ja.. som tur är gick allt bra. Vi åkte ner och pratade med honom innan insättningen om vad som hänt. Han kikade men sa dock att det var lugnt. Visst att det var lite vätska blandat med blod men inga mängder berodde förmodligen på att någon äggblåsa gått söner och runnit ut därför jag hade ont. Så insättning blev det utan problem, fick även redan på att 2 ev 3 ska frysas ner. Nu är vi på ruvardag 1 och känns helt sjukt. Bara hoppas på det bästa! Hur går det för dig? 
    Å vad skönt! Håller tummar och tår för att det går på det här försöket, men såklart skönt att ha några backuper i frysen i värsta fall <3 Här händer inte så mkt, vi fick ju 11 befruktade ägg så nu odlar dom alla till dag 5 (vilket borde vara idag). Imorgon får vi reda på hur många som klarat sig till frysen, så nervööööös aaa! 
  • Bumpy

Hej!

Jag hoppas att ni tycker att det är okej att jag postar i denna tråden, annars tar jag givetvis bort inlägget :)

Jag har läst igenom denna tråd i syfte att lära mig mer om IVF och vill skicka all styrka och kärlek till er som kämpar med att bli föräldrar.

Vet att det är många som känner sig ensamma och isolerade under denna process. Jag jobbar på ett företag startat av mina kollegor som själva kämpar med ofrivillig barnlöshet och som har utvecklat en app för att stödja människor genom sin fertilitetsresa. 

Jag undrar om någon av er som skriver i denna tråd skulle vara intresserade av att ställa upp som fokusgrupp i syfte att förbättra stödet som finns för personer som vill bli föräldrar och som genomgår en fertilitetsresa. Vill understryka att detta inte är för att marknadsföra vår app eller företag, utan snarare för att förstå vår målgrupp ännu bättre och i slutändan kunna erbjuda det bästa möjliga stödet till personer som genomgår olika fertilitetsprocesser. Vårt mål är att ingen ska känna sig ensam.

Skulle detta vara av intresse eller om någon ev er vill veta mer får ni hemskt gärna maila mig på [email protected]

Stort lycka till till er som kämpar, jag hoppas helhjärtat att ni alla snart är i mål <3

• Noran89

Vårt ägguttag idag gick jättebra :D 
    5 ägg fick vi ut ^^ vilket dem tyckte var alldeles lagom, imorgon får vi veta hur det gått för dem och när återföring blir, de trodde ev onsdag eller torsdag :D 
    Det var tur att jag bad dem ge mig små doser smärtlindring/lugnande då jag på en liten dos blev ganska onykter xD men kände bara av första sticket och lite molande ca 30min efter. Allt gick så oväntat fort! Nu är det bara att hålla tummarna för de små rackarna ^^ 

• Lilleplutt2022

Tack norrsken91 för din omtanke. Hjärta
    Har genomgått 3 hormon behandlingar som tyvärr inte har gett några ägg till frysen förutom denna som inte överlevde upptiningen. Blev nog extra besviken denna gång då de fick ut 20 ägg, 16 blev befruktade varav 1 sattes in. Av de 14 klarade sig tyvärr endast 1 till dag 5. Och det var tyvärr den som inte klarade upptiningenGråter

Men vi kommer säkert att sätta igång med en ny hormonbehandling om inte denna månad så nästa nu när man har fått smälta allt.Solig
    Tyvärr måste vi också ta ekonomin i beakting då vi står för alla kostnader själva. Skrikandes

• Sola13

Hej! Jag och min man har fått en kallelse till första mötet inför IVF nästa vecka. Jag har fram tills nu använt Letrozol för ägglossning (har pcos), känner att mensen är på gång nu, och funderar på hur jag ska göra om jag ska påbörja en letrozolkur eller inte. Någon som har erfarenhet? Är det så att man måste ha en viss tid mellan Letrozolen och ivf? 

Svar på tråden IVF 2022