• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • norrsken91
    HannaIsabell skrev 2022-02-26 21:52:14 följande:

Hej alla, 
    Hoppar in som ny här. Tog just min första spruta gonal-f, dos 225, så låter som att jag fått en ganska hög dos efter att ha läst vad ni andra skriver. Kanske pga mitt lite låga amh..
    Jag har ett barn sedan tidigare som blev till på andra försöket så vi var inte helt beredda på att det skulle bli så mycket svårare med ett syskon. 17 försök utan några som helst resultat hann vi med innan vi nu fick påbörja vår första ivf på livio. Efter mycket funderingar så bestämde vi oss för att köpa ett paket med 2 försök. Hur har ni andra gjort som gör ivf privat? Ett försök i taget eller köpt paket?

Hej, det med dosen har nog med AMH som du säger. Jag startade med Bemfola 150 dos i tisdags. Tyckte då det lät lite men jag har högt i AMH så är säkert därför. Har också ett barn sedan tidigare hon är 2,5 år nu och trodde inte syskon skulle dröja då det gick fort med första.. vi har som dig 18 försök bakom oss tills vi bestämde oss för att finansiera det privat. Var på utredning i januari och kör första starten nu, hos Livio. Köpte paketet med 3. Velade fram och tillbaka men kände ändå att vi ville safea upp! Visste inte ens att det fanns 2 försök att köpa? Vad fick du betala för 2? På vår klinik är 1 försök 36.000 kr och 3 försök 72.000 kr. Får hålla tummarna för oss nu :) 
  • norrsken91
    Carina82 skrev 2022-02-25 22:58:34 följande:
    Åh vad skönt att du fick sätta igång och verkar ha klarat dig från Corona <3 Jag tog första sprutan idag, blev oväntat påverkad av situationen: fick typ panik och nån slags blackout, vet inte alls om jag tog den rätt aa (men den stod på 0 när jag tog ut den så kan rent objektivt inte bli hur fel som helst)! Jaja förhoppningsvis blir det här en vana också! Hur har det känts för dig? Jag fick gonal-f, undrar vad skillnaden är mot den du fick hm! Spännande det här :)
    Ja det känns skönt att vara igång. Förstår känslan, första sprutan var sjukt nervöst. Du har säkert gjort rätt :) På Bemfola är det lite annorlunda, vet faktiskt inte varför jag fick just den. Ska fråga det framöver. Är inne på sprutdag 5 nu och känner att det gör lite ont eller ömmar i äggstockarna på båda sidor, i övrigt har jag huvudvärk man vet ju inte alls hur eller vad som ska kännas men hoppas såklart att det händer något. Blir ultraljud på måndag. Lycka till både till dig och alla andra i gruppen :)
  • Izza8511

Snälla tjejer jag blir tokig.
    Någon som ser något eller är det bara jag? 

Bilderna är från ruvardag 5,6 och 7
    Den längst ner är från idag

• norrsken91
    Izza8511 skrev 2022-02-27 10:44:18 följande:

Snälla tjejer jag blir tokig.
    Någon som ser något eller är det bara jag? 

Bilderna är från ruvardag 5,6 och 7
    Den längst ner är från idag

Jag ser! De högst upp tycker jag syns mest. Får hoppas att det blir starkare. När har du testdag? :)
  • HannaIsabell
    norrsken91 skrev 2022-02-26 22:29:30 följande:
    Hej, det med dosen har nog med AMH som du säger. Jag startade med Bemfola 150 dos i tisdags. Tyckte då det lät lite men jag har högt i AMH så är säkert därför. Har också ett barn sedan tidigare hon är 2,5 år nu och trodde inte syskon skulle dröja då det gick fort med första.. vi har som dig 18 försök bakom oss tills vi bestämde oss för att finansiera det privat. Var på utredning i januari och kör första starten nu, hos Livio. Köpte paketet med 3. Velade fram och tillbaka men kände ändå att vi ville safea upp! Visste inte ens att det fanns 2 försök att köpa? Vad fick du betala för 2? På vår klinik är 1 försök 36.000 kr och 3 försök 72.000 kr. Får hålla tummarna för oss nu :) 
    Hej!
    Oj, det är dyrare på Livio i Gbg. 3 försök 82000kr, 2 försök 62000kr och ett försök 42000kr. Vi velade helt sjukt mycket mellan 2 och 3 försök men till slut fick det bli 2 men vi är inställda på att få lägga till mer senare om det behövs. Men 82000 kändes lite väl just nu.. och jag fick lite ångest av att tänka på OM det skulle gå på första så har vi betalat 40000kr för mycket.

Fick ni något svar om vad som kan vara orsaken under er utredning? Allt såg bra ut för oss förutom att de trodde jag hade ett par polyper i livmodern, så de gjorde typ en skrapning av livmoderns insida. Men de sa att det antagligen inte var något som störde och som skulle göra någon skillnad och så verkar det ju.
    Vår son var bara 6mån när vi började försöka, så det känns sjukt att man 15 mån efter att ha blivit gravid första gången bara skulle ha blivit infertil..
    Strax dags för spruta 2, känns bra iaf! Tänkte försöka ta den själv ikväll. Har du lagt till spruta nr 2 nu? Är det fyremadel?
  • HannaIsabell
    Takimaki skrev 2022-02-26 22:08:37 följande:

Hej! 

va roligt ???? 
    igår fick vi samtal. Vår tur att påbörja behanling med korta protokollet o menopur: 
    så idag tog jag första sprutan. Så glad och positiv!

är det din första ivf-behandling? 

lycka till ??

Hej!
    Ja, det är min första behandling. Din med? Hur kommer det sig att ni gör ivf? Har ni väntat länge på att få börja?

Lycka till du med!
  • ananna
    Carina82 skrev 2022-02-26 20:00:39 följande:
    Tack för att du säger så <3 Var panik igår men idag kände jag totala motsatsen; helt supercool. Man får kanske vara glad så länge känslan håller i sig haha! Jag tar också 125, märker inte så mkt än så länge förutom att jag är supertrött. Men det kan ju bero på stressen också förstås :) Såg nån annanstans att du kände av att det händer nåt i äggblåsorna, spännande! Hoppas jag också kommer känna av det snart, lite iaf så man vet att det verkar funka :) 
    Haha, vad grym du är, bra jobbat!  Hoppas ditt supercoola mode håller i sig Flört Jag tog min spruta halvliggandes igår, det var inte en bra idé för det gjorde svinont. Rekommenderas inte Tungan ute

Tycker också jag känner mig extra trött, men det verkar som alla känner av olika. Tänker att det är precis som med mens eller ÄL känningar, vissa har mycket andra inget alls. 

Men jag hoppas att våra ägg växer på så det knakar där inne! 

När har du UL? 
  • ananna
    HannaIsabell skrev 2022-02-26 21:52:14 följande:

Hej alla, 
    Hoppar in som ny här. Tog just min första spruta gonal-f, dos 225, så låter som att jag fått en ganska hög dos efter att ha läst vad ni andra skriver. Kanske pga mitt lite låga amh..
    Jag har ett barn sedan tidigare som blev till på andra försöket så vi var inte helt beredda på att det skulle bli så mycket svårare med ett syskon. 17 försök utan några som helst resultat hann vi med innan vi nu fick påbörja vår första ivf på livio. Efter mycket funderingar så bestämde vi oss för att köpa ett paket med 2 försök. Hur har ni andra gjort som gör ivf privat? Ett försök i taget eller köpt paket?

Du är så välkommen!! Glad och ni andra som är nya i gruppen också.
    Hoppas det gått bra för dig med sprutorna hittills, tror det är jätteindividuellt vilken dos man får. Jag och sambon går via regionen nu, men vad jag förstått verkar det vara väldigt vanligt med paket när man går privat. 
  • norrsken91
    HannaIsabell skrev 2022-02-27 20:13:50 följande:
    Hej!
    Oj, det är dyrare på Livio i Gbg. 3 försök 82000kr, 2 försök 62000kr och ett försök 42000kr. Vi velade helt sjukt mycket mellan 2 och 3 försök men till slut fick det bli 2 men vi är inställda på att få lägga till mer senare om det behövs. Men 82000 kändes lite väl just nu.. och jag fick lite ångest av att tänka på OM det skulle gå på första så har vi betalat 40000kr för mycket.

Fick ni något svar om vad som kan vara orsaken under er utredning? Allt såg bra ut för oss förutom att de trodde jag hade ett par polyper i livmodern, så de gjorde typ en skrapning av livmoderns insida. Men de sa att det antagligen inte var något som störde och som skulle göra någon skillnad och så verkar det ju.
    Vår son var bara 6mån när vi började försöka, så det känns sjukt att man 15 mån efter att ha blivit gravid första gången bara skulle ha blivit infertil..
    Strax dags för spruta 2, känns bra iaf! Tänkte försöka ta den själv ikväll. Har du lagt till spruta nr 2 nu? Är det fyremadel?
    Ojdå trodde inte de var så stor skillnad när det är samma bolag, jag förstår hur du tänker. Är mycket pengar man cashar ut! Allt såg bra ut på vår utredning också, har ett snitt sedan innan men även det hade läkt fint. Så ja, oförklarligt. Skönt att få ett sånt besked men det är på två sätt, man hade nästan förväntat sig att något skulle avvika. Ja jag har lagt till fyremadel nu ikväll, den sved lite ett tag efter. Sjukt hur snabbt man kommer in i det ändå, nu känns bemfolan hur enkel somhelst helt plötsligt! När har du ditt ultraljud? 
  • Hopplöstattkommapå
    Snöoväder skrev 2022-02-25 09:02:53 följande:

Vad roligt att det kommit så många fler hit, än om omständigheterna inte är roliga. Men tror det är bra att kunna stötta varandra och hjälpa varandra att hålla hoppet uppe!

Loppan1994 - Jag hoppas verkligen att ni ska få många fina ägg nu nästa gång när du får köra igång! 
    Det här är en av få gånger man vill att tiden ska gå riktigt fort, man vill ju ha nästa mens nu så man kan få längta tills att man får ruva. 

Minns ej användar namn.. Men jag står i samma dilemma köra FET nu i mars eller vänta tills i april men då kanske krocka med helgdagar... 
    Kör man i mars kanske man får ett barn i december, men samtidigt vill man ju inte "slösa" på tiden då man inte blir yngre.
    Få ett barn i julklapp hade ju inte varit fel, men får man välja när barnet ska födas så visst vill man inte konkurrera födelsedag med jul. 

Det var nog mig du tänkte på! Nej, precis. Jag vill inte slösa en endaste dag, inte heller riskera att hamna mitt i röda dagar i april. Men har sjukhusen stängt under dessa röda dagar? Är det någon som vet? 

Min sambo känner att han vill ta en månad och "landa i allt", och det får jag respektera. Men jag vill starta nu. Det spelar ingen som helst roll för mig när ett eventuellt barn föds!

Svar på tråden IVF 2022