Inlägg från: Anonym (ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ledsen)

Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?

Anonym (Kringlan86) skrev 2022-11-02 06:10:47 följande:

Jag förstår dig (ledsen) man är orolig för allt i början. Så lätt att bli stressad över det här. Försök att typ släppa kontrollen och gå in i ngt ?skitsamma? läge. Stress är så jääävla dåligt för fertilitet. Jag undrar om inte det till och med var anledningen till min aslånga cykel. Jag har verkligen försökt coola ner och poff så är ÄL tillbaka. 

Börjaompånykula, bra att söka hjälp tror jag. Man kan ju faktiskt göra en utredning bara för att lugna sig lite. Men kom ihåg vad min läkare sa: 13 ÄL är helt normalt. 

Jag har verkligen försökt börja gå in i ngt zen med det här. Känns som att om jag känner mig själv så motverkar jag min egen fertilitet just nu. Hjärnan är en stark apparat. Jag skall verkligen försöka släppa nu. Inte vara olycklig, inte vara stressad å testa ihjäl mig halva månaden. Barnet kommer när det kommer. Har till och med börjat prata med en livscoach för att kunna coola ner och pratat om saker med någon. Kanske släpper en del spänningar. Jag tänker dricka alkohol när jag vill å bara ha det gött fram tills det jäkla ägget sätter sig! 

Ibland måste man nog bara berätta för universum att det kommer att gå bra!

Behövde verkligen höra det där nu! Hade ett breakdown igårkväll när vi försökte få till det och allt kändes bara mekaniskt och osexigt och sorgligt? avbröt och började gråta och så kom liksom hela sorgen över mig över allt! jag ägglossar ju inte ens så varför håller vi på och ligger tills vi får skavsår?? nej har varit alldeles för maniskt inne i det här denna cykel, det har inte varit bra alls! måste chilla ner precis som du säger. vill också bara leva på! ligga när jag har lust och så plötsligt en dag får jag ett positivt test. Det tror jag på :) och du med!! 
  • Anonym (ledsen)

hej hej, uppgiven men ändå lugn kvinna på cykeldag 25 här! testade med ÄL stickor mellan dag 10 och 23, utan positivt utslag. vad ska man göra. kroppen är väl inte riktigt igång ännu vad det verkar! men på något sätt skönt att vara så 90 procent säker på att inte vara gravid som jag är just nu, det gör på något sätt tillvaron lite vilsam. hoppas bara mensen kommer ungefär när den ska så det finns nått att gå på. tänker skippa tester nästa cykel, det var så himla dränerande och trist. ska försöka vara en glad kvinna med ett bra sexliv nu framöver och hoppas på att det bästa.. det gäller att hålla igång med olika strategier för att orka med. kärlek till alla fina i tråden, hoppas på positiva besked snarast för er alla Hjärta

• Anonym (ledsen)

Hejja Kringlan!! Jag blev uppriktigt glad! Känner massa hopp Hjärta grattis och ta det bara som det kommer nu, jättebra inställning

Det kan kännas lite störigt det där att det bara är att slappna av som funkar? vissa har ju bråttom och behöver faktiskt hjälp på riktigt. Men det ligger ju också något väldigt basic och sant i det att stress inte är nyttigt för fertiliteten. Jag tror inte sorg heller är bra för den, eller ångest eller rädsla. Må bra hormoner är vad som behövs! För vissa. Andra kan ju bli gravida i ett krig osv osv men om man nu sitter hemma i trygghet och väntar på ett plus? så skadar det ju inte direkt att försöka må bra psykiskt? Skratta, dansa och ligg med lust inte med tvång. Lättare sagt än gjort men, det är ett roligare mål att sträva efter än att leva perfekt efter punkt å pricka, ta tester och klocka allt.

jag har liksom trott att jag kunde fånga upp mitt missfall, att om jag bara blir gravid snabbt igen så är det som att missfallet aldrig hände. Men så är det inte och så blev det inte. Jag har varit ogravid jättelänge nu!! Två månader! Det är en tid som existerar. och måste få göra det. Det är okej att jag inte blir gravid snabbt igen. Det är okej det är okej det är okej. 

Hurra för framtida graviditeter!

• Anonym (ledsen)

Nu har jag äntligen fått mens igen! 38 dagars cykel.. fyfan. Testade ju med ÄL stickor mellan dag 10 och dag 23 utan utslag men hade alltså då ÄL först på dag 24-25 typ? Och var då så utmattad av allt vi-måste-ligga-varje-dag-sex så lusten var försvunnen. Hoppas innerligt på kortare och mer följbara cykler framöver! Funderar på att köpa en temp för att hitta ÄL istället för stickor, blir dyrt att testa typ 20 dagar varje cykel. Nån som tempar här??

• Anonym (ledsen)

Hejja alla och hejja Kringlan!! Längtar till onsdag nu!

Tänker på er i tråden mycket!

Finns inte så mycket att skriva om för egen del, jag är på cykeldag 10 idag. Har börjat ta massa d vitamin nu i ett par veckor. Fick massa fertilt sekret igår kväll!!! Men cykeldag 9 känns lite väl tidigt? Har inga ÄL tester hemma... Jag vet inte, är förkyld också så känns som att ägglossningen kommer balla ur av det. Jag försöker vara zen och obrydd... Men ändå se till att det liggs lite extra den kommande veckan. Så får vi se!

• Anonym (ledsen)
    Tack börjaompånykula! Ja det känns positivt med sekret! Känns som kroppen är lite mer med i gamet nu än förra cykeln.. cd 13 idag. vill Kanske köpa ÄL-test idag ändå? vore så skönt att få en ÄL bekräftad! Vill verkligen känna att jag gjort ALLT denna cykeln! 

känner igen mig jättemkt i det du skriver att du känner när du blir ledsen. att det tär på relationen och sex har blivit något sorgligt nästan? det är som att efter missfallet kopplar jag befruktningen nästan till döden eftersom det är det som händer, liv börjar och liv släcks.. haha så mörkt men det känns liksom så.. deppigt ibland. den här cykeln har jag som regel att jag verkligen måste njuta fullt ut av sexet, inget robotsex! det tar längre tid att komma in i stämning ja men det är värt det, vill dränka min kropp i glada hormoner och kärlek så att nästa graviditet känner at den vill stanna.. det är ett tankesätt som hjälpt mig i alla fall! att liksom om vi ska hålla på å försöka skaffa barn i flera år kanske så får det inte vara så deppigt, då måste sexet vara bra och livet njutningsbart. jag tror på det just nu.
  • Anonym (ledsen)

Åh kringlan! Det låter ju jättebra, med ett hjärta och rätt storlek på allt? Men förstår att du inte vågar vara positiv. Men utifrån sett så låter det ju toppen. Om du aldrig hade varit med om ett missfall och var glatt ovetandes om allt som kan gå fel så hade du ju firat nu! Köpt tårta. Varje graviditet är en ny chans helt fri från tidigare graviditeters öden och just NU ser det ju faktiskt bra ut!! lite pepp

är på bra humör som ni kanske märker.. har fått positivt på ÄL-test!! Är väl ingenting för många men för mig är det det! Efter förra cykeln när jag testade i 14 dagar utan stegring och grät när stickorna var slut och hade en 38 dagars jävla fitt cykel så känns det här så underbart! En stegring! På cykeldag 16 dessutom!! Aldrig hört om något mer normalt! Hejja Hejja Hejja kroppen. Så tacksam!

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Tillan) skrev 2022-12-11 17:37:07 följande:

Så härligt med hjärtljud, och att allt bra ut! 

Fick själv positivt gravtest 4/12, blev så glad och kände hur lyckan återvände, även fast jag inte ville hoppas för mycket. Men lyckan var kortvarig, började i fredags 9/12 att blöda och testet hade innan visat 1-2v så gissar kanske en kemisk graviditet då det aldrig slog över till 2-3, och ja man kan väl blöda då man är gravid men har ju varit det innan och teststickorna ökade inte som dom bruka heller så gissar de är kört, ska vänta till blödningen Slutar helt och ta Nytt test men hoppet försvann direkt jag började blöda och fick ont, så inget pluss i år?.

usch jag beklagar tillan, hårt att behöva slängas upp och ner igen sådär. hur mår du nu? har du slutat blöda? ändå bra att du kunde bli gravid igen! då borde du bli det nu snart också. hoppas på 2023 för oss!
  • Anonym (ledsen)

hej vänner! jag har plussat! .. ! väääldigt tidigt men idag är andra dagen. ÄL+9 igår och ÄL+10 idag och faktiskt något starkare idag så jag faktiskt vågar känna det litegrann. Det är sjukt! Men känns helt annorlunda från dom andra gångerna jag varit gravid, alltså att plussa. Dom tidigare gångerna har det varit chock och starka känslor och tårar och ja, det är väl för att jag faktiskt har föreställt mig en riktig bebis. Men det gör jag inte denna gång, är mycket ödmjuk och skeptisk inför detta plus. Jag är glad såklart men ser det snarare bara som ett  - okej bra jag kunde bli gravid igen, nu får vi se då - . Jag har inte ens passerat bim liksom så det känns mer som att kanske ha blivit nominerad till ett pris snarare än att jag fått ett. Så ja. En dag i taget nu!

Grattis rosen till positivt ÄL!! Ta den med storm!

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Börjaompånykula) skrev 2022-12-19 08:39:33 följande:
    Såg nu att jag råkat använda mitt andra användarnamn som är rosen haha, men vad gör det :)

Grattis ledsen!! Wow så kul med ett plus, förstår känslan men tänk att varje graviditet är en ny möjlighet :) Sen får man ju lov att vara lite orolig med, ta en dag i taget :)
    jaha så det var du som fått äl!! det var ju ännu bättre nyheter haha :)

tack så mycket, jag ska försöka tänka inte allt för negativt och hålla mig lugn. det finns absolut inget jag själv kan göra för att se till att den stannar, vilket känns på något vis skönt. det är bara att åka med och hoppas på det bästa..
Svar på tråden Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?