Inlägg från: Anonym (ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ledsen)

Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?

hej på er! jaa det ska tydligen göra lite ont med den undersökningen men barnfött instruktioner om att bara ta 2 Alvedon och 1 Ipren innan jag kommer så jag litar på dom, om dom har erfarenhet av att det brukar räcka så hoppas jag på det. 

anledningen till att jag inte vill försöka denna månaden är för att jag vill kolla om det finns något som går att lösa först, för att minska risken för ett till missfall. vill få min vanliga mens och göra undersökningen så fort som möjligt. är verkligen livrädd för det, så känner att för att våga bli gravid igen behöver jag någonting.. finns ingen försäkran såklart men bara att gynekologen ser mig i ögonen och säger ?nu kan du försöka igen? och att hon tycker det är en rimlig idé typ? och progesteron! vill jag ha. och lite mer läktid psykiskt. behöver få vara ogravid nu en månad och inte noja över varende kopp ört te eller mögelost eller droppe alkohol jag får i mig. 

grattis till flickan kringlan❤️❤️❤️ det värmer mig så oerhört att höra att det går bra för dig! nu är det ju verkligen så säkert det kan bli! självklart kommer det gå vägen nu! hoppas du kan få njuta av det snart någon gång. har du inte lyckats vara glad alls?

• Anonym (ledsen)
    bara fått* instruktioner ska det ju stå, inte barnfött. opassande autokorrekt haha
  • Anonym (ledsen)

Hej! Här väntas det på mens fortfarande efter missfallet. Vill såklart att den ska komma snart så jag kan få gå på min undersökning som ska vara på dag 7-10 av cykeln. Lovar att uppdatera er om hur undersökningen gick!

skönt med start på utredning snart börjaompånykula! vill gärna följas åt i våra utredningar❤️

hur går det för dig kringlan? har du varit på kub och sånt där än?

• Anonym (ledsen)

Goda nyheter, igår kom första mensen efter missfallet äntligen! Inte så sen, 36 dagars cykel. Det var verkligen ett så att säga lätt missfall rent fysiskt..

Dåliga nyheter, ringde min gyn för att boka tid för titthålsundersökningen idag men så har dom stängt på den kliniken hela nästa vecka?! Och undersökningen ska absolut göras mellan dag 6 och 11 i cykeln. Så det blir ingen undersökning i denna omgång. Vi bokade in en preliminär tid den 17 mars baserat på när min app tror jag ska få mens nästa gång, dvs 9 mars. Så får bara hoppas på att den kommer som den ska då. 

Är ledsen över att behöva vänta så länge. Vågar inte försöka bli gravid igen innan dom kollat allting är jag nästan säker på. Annars har ju tanken slagit mig att jag bara ska köra på i denna cykeln, men tror inte jag klarar ett till missfall såhär tätt inpå det förra. Det tog så jävla hårt på mig så det känns typ som att jag kommer bli galen om det händer igen

• Anonym (ledsen)

Hej börjaompånykula! Vad bra att du ni är igång! Vet du vad du hade för prolaktinvärde? Jag tog också prolaktintest då precis efter missfallet och det var inom det normala men när jag försökt hitta vad det helst ska vara så tyckte jag att mitt var högt?

annars är jag bara deppig och väntar på att få göra min undersökning, alltså spolningen och kolla med kamera i livmodern. känns som att jag aldrig kommer få barn eftersom jag inte ens försöker just nu, har stängt av allting. Hoppas på lite besked framåt våren! Undersökningen är inbokad den 17 mars. Så nu hoppas jag bara att min mens kommer när den ska, mellan 6 mars och 13 mars, så jag inte behöver boka om undersökningen, då den ska vara mellan dag 6 och 11 i cykeln.  

har typ fobi för att bli gravid igen! får panik av blotta tanken, graviditet betyder bara död för mig just nu

• Anonym (ledsen)

hej börjaompånykula, och andra!
    vad skönt att allt med dig såg bra ut! jobbigt med killen men det är väl kanske något av dom bästa alternativen om det nu ska vara fel på något? att hans spermier är bra men lite för få. borde ju gå att lösa lätt med ivf då. är det något ni skulle kunna bli erbjudna om ni skulle vilja tror du?

jag gjorde min hysteroskopi imorse! fyfan vad nervös jag varit över den, är helt slut av alla anspänningar nu efteråt. allt såg jättebra ut, fick se min livmoder i färg på en skärm, så coolt! den var helt tom och len inga konstiga grejer i, man såg gångarna in till äggledarna och allt. sen spolade dom också äggledarna med kontrastvätska som på dig, fri passage för mig med på båda sidor. gjorde as ont tycker jag dock! men gick ju fort. har lite molvärk fortfarande. 

vidare så ville dom inte göra någon mer utredning just nu. hon ser detta som en olycklig tillfällighet, hittills. men jag uttryckte min rädsla inför en ny graviditet och att jag inte vågar utan att få någon hjälp. det förstod hon, men hon var liksom odramatisk med det och sa att ja det kan mycket väl bli ett till missfall, men det är okej. jag måste väl också acceptera det på något vis. jag frågade specifikt efter progesteron också, och blev erbjuden att komma in precis innan ägglossning när jag känner att jag vågar försöka igen. då ska dom kolla att ett moget ägg är påväg att ägglossa och då ska jag få progesteron efter att ha försökt naturligt.
    och OM det blir missfall igen, så går dom vidare med fler undersökningar och provtagningar.

det känns bra nu, faktiskt! känns som att det här kanske kan gå ändå, bebisdrömmen börjar väckas till liv igen!

min kille ska gå och kolla sina spermier via sin läkare också, på eget initiativ. känns rättvist att han också får gå igenom lite tråkigheter, haha. 

ja så så är läget. har inte bestämt mig om jag vill försöka igen nu direkt i denna cykeln eller hur jag ska göra. har liksom precis börjat snudda vid tanken igen om att jag kanske kan få en liten bebis snart ändå.. ja, jag är av det lite mer dramatiska slaget. fick det bekräftat av gyn idag också när jag kom in till undersökningsrummet lätt gråtandes och hon sa - många kommer hit nervösa, men du är kanske lite mer nervös än dom flesta! varpå jag tar ett snorpapper från bordet och torkar tårarna och säger jaaa jag e rädd! lol. den här känsligheten gynnar mig inte i detta läge! måste tagga ner och försöka se mer sakligt och icke-själsligt på det hela. lättare sagt än gjort!

• Anonym (ledsen)

hejj hur går det nu? 
    min äl efter undersökningen är över, var jättesvårt att inte försöka denna månaden, kroppen skriker verkligen efter bebis nu! men vill av olika praktiska anledningar ha lite paus denna cykeln. så vid nästa mens ska jag ringa och boka tid hos gyn och se om jag kan få progesteron till efter nästa äl. då jävlar!

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Börjaompånykula) skrev 2023-04-13 18:43:45 följande:
    Ett mirakel har skett och jag kan inte tro mina ögon! Jag tog ett test idag och jag är gravid!! Vågar dock inte tro på det förens det har gått många många veckor. Vet ju hur mycket som kan hända. Snälla låt det gå vägen! :)

Åh grattis kära du!! Vilken underbar nyhet! Håller alla tummar jag har! 

På tal om progesteron så finns det ju sånna receptfria krämer, matriarch tror jag den heter. Det kanske är nått att kolla upp?? om Du skulle känna att du behöver nått extra att hålla dig fast i 

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Börjaompånykula) skrev 2023-04-21 06:55:05 följande:

Tyvärr har jag fått missfall igen?.mensen kom idag (en vecka efter BIM). Suck. Så mycket förväntningar som byggs upp på bara en vecka, allt kändes så bra även fast man hade missfall i baktankarna. Kan det inte bara få vara enkelt någon gång. Just nu känns det så jobbigt. Men bara att komma igen.

usch, beklagar verkligen.. ja en vecka herregud det räcker nästan med en dag! allt man hinner bygga upp. önskar så att det kunde få vara lättare för dig! 

men som du skriver är det bara att komma igen. plötsligt går det! 

jag är på cykeldag 5 eller 6 eller nått sånt nu. hade ju äntligen tänkt börja försöka igen denna månad! men har ångest. vill inte bli gravid för jag klarar inte ett till missfall. men måste ju göra det för att komma framåt, eller förhoppningsvis behövs inte det men det kan ju verkligen hända. ska verkligen!! försöka tänka positivt men fyfan vad svårt det är.
  • Anonym (ledsen)

hej igen

och hej kringlan vad kul att höra från dig!! Tänker på dig med och hoppas att allt gå som det ska. Hur långt kvar har du nu?

sen var det börjaompånykula som fått missfall nyligen Hjärta jag har ej varit gravid sedan missfallet runt nyår.. all styrka till dig! hur mår du nu? vart i cykeln är du?

nu till goda nyheter..  plussade igår kväll på cykeldag 27. blandade känslor då planen ju var att jag skulle få börja med progesteron redan från ägglossning men då ville gyn bekräfta ägglossning med ultraljud, vilket inte blev av denna månad då jag inte var hemma när den var. men ringde gyn nu imorse och dom skrev ut cyclogest som jag direkt hämtade och nu har stoppat in. hoppas verkligen inte det är försent att börja på den nu! känns bättre nu än aldrig i alla fall..

kringlan var det cyclogest du tog? hur tyckte du det var? Har hört att den rinner mycket så har bunkrat upp med trosskydd också 

Svar på tråden Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?