BIM sept -22
Startar en septembertråd redan nu.
försöker få till ett tredje barn. 3:e försöket nu.
BIM lista
Pörny 5/9
Startar en septembertråd redan nu.
försöker få till ett tredje barn. 3:e försöket nu.
BIM lista
Pörny 5/9
Tack! Inne på dag 6 med blinkande gubbe så jag tänkte testa en d-vitamin boost för att se om det händer något.
Hur har dina äl-stickor sett ut runt ägglossning? Kan man se om strecken blivit starkare kring ägglossning även när man använder CB?
För enligt kalendern så skulle jag egentligen haft äl kring typ 8/9 och då var strecken på stickorna också som starkast. Men har inte fått fast gubbe än och senaste 2 dagarna har jag upplevt att strecken blivit svagare igen. Dock fortfarande blinkande gubbe.
Jag har börjat med digitala testet. Tycker det var så svårt att se vad som var positivt och vad som bara var starkare sträck. Så jag hade negativt äl test på fre morgon men glad gubbe på fredag em.
ägglossningsflytningar från torsdag å hela helgen.
man ägglossning ju tyvärr inte varje månad.
hoppas verkligen att det fortsätter att bli starkare!
jag känner mig helt ok och lugn. Känner mig säker på att det inte blivit något denna månad utan har hittat en acceptans i att det sker när det sker. Men bara för det så kom inte mensen idag och jag blir så uppgiven att kroppen inte är betänketid och beter sig som vanligt. Är helt säker på när äl var och har aldrig haft längre än 12 dagar lutealfas så det måste bero på d-vit-boosten eller nåt.
1/9 Etaj
1/9 hejfredrikson
5/9 Pörny
5/9 FruZ
12/9 Juliflicka
12/9 Leonas1
2/9 Cykelhjul
3/9 Melsson
4/9 Muurrreeee
4/9 Virrevarr
5/9 Hannis1983
7/9 Jagälskarsommaren
7/9 TrueResolution
8/9 Ametisten91
9/9 sofieodq
10/9 Inker000
11/9 katch91
11/9 Längtarefternästa
12/9 Barbrastreisand
12/9 Jojjans
12/9 Cocachin
13/9 A13xandra13
13/9 ettanvandarnamn123
13/9 klara1997
14/9 Roxwell
15/9 PinknFluffy
18/9 Idapida2022
18/9 Magnolia010
21/9 Rosen
21/9 Amaaanda00
21/9 Sjuttonmånader
23/9 Idas1235
2/9 maymom
27/9 MyFirstBaby
27/9 Trana123
28/9 Acire94
29/9 medioker
30/9 Ewcia
30/9 Swn
hoppas verkligen att det fortsätter att bli starkare!
jag känner mig helt ok och lugn. Känner mig säker på att det inte blivit något denna månad utan har hittat en acceptans i att det sker när det sker. Men bara för det så kom inte mensen idag och jag blir så uppgiven att kroppen inte är betänketid och beter sig som vanligt. Är helt säker på när äl var och har aldrig haft längre än 12 dagar lutealfas så det måste bero på d-vit-boosten eller nåt.
Nu sent ikväll fick jag lite blod på pappret så mensen är på g. Skönt att få det överstökat.
jag har boostat några gånger innan och har för mig att min cykel blev lite knäpp av det. Så kanske var det på grund av boosten mer än missfallet som min äl kom så himla sent den här månaden.
hur känner du dig? ska du ta fler test eller försöka landa i att du faktiskt är gravid?
Nu sent ikväll fick jag lite blod på pappret så mensen är på g. Skönt att få det överstökat.
jag har boostat några gånger innan och har för mig att min cykel blev lite knäpp av det. Så kanske var det på grund av boosten mer än missfallet som min äl kom så himla sent den här månaden.
hur känner du dig? ska du ta fler test eller försöka landa i att du faktiskt är gravid?
Tråkigt, såklart, att det inte blev en bebis den här cykeln men skönt att mensen är på g. Hoppas oktobertråden blir din sista (och att jag inte dyker upp där eller i någon annan BIM-tråd heller). Jag har fortfarande inte riktigt landat i att jag är gravid, är såklart nervös och rädd för att det inte ska gå hela vägen. Så jag kommer nog ta ett test om 2-3 dagar och sen ett till 2-3 dagar efter det. Sen får det vara nog. Nu finns det ju egentligen inget jag kan göra ändå. Men jag tänkte vänta tills det gått en vecka efter BIM innan jag ringer mödravårdcentralen för att skriva in mig. Jag har heller inte "vågat" gå med i någon BF-tråd. Känns som att jag jinxar det.
Varför tog du d-vitaminboost?
Hög dos d-vit kan ju skjuta upp ägglossningen.
Förmodligen var det boosten som stökade med din äl.
Varför tog du d-vitaminboost?
Hög dos d-vit kan ju skjuta upp ägglossningen.
Förmodligen var det boosten som stökade med din äl.
jag tog en boost då jag haft lite svajig lutealfas och pms, antagligen pga att jag ammar min son litegrann. Tänkte att det skulle ge ägglossningen en skjuts i rätt riktning. har också gått från att spendera 90% av mina dagar utomhus under semestern, till att sitta vid en dator på ett kontor med otillräckligt ljusinsläpp.
men antagligen har jag en tillräckligt stabil cykel och boosten bara stör.
@Juliflicka Njae, forskningen på just d-vitamin och fertilitet har inte visat så tydliga resultat. För kvinnor med lång och/eller oregelbunden cykel har faktiskt motsatsen till just det du skriver kunnat visas; kvinnor med lägre halt d-vitamin i blodet hade inte bara långa och/eller oregelbundna cykler, dessa kvinnor hade längre follikulärfas och kortare lutealfas, vilket förändrades efter ökat d-vitaminintag. Men detta kan ju uppnås genom att vara ute mer i solen, att äta mer d-vitaminrik kost och/eller med en multivitamin. Gällande fertilitet och graviditet tycker jag dock alltid att det är skönast att vara lite mer försiktigt och inte ?experimentera? utan att ha rådfrågat med läkare/barnmorska.
Vad kul! Jag hakar på här
Skulle fått mens 31/8 men har fortfarande inte kommit, så vet inte när min nästa är planerad! dock fortfarande negativa gravtest trots 13 dagar försenad mens?