• Pörny

BIM sept -22

Startar en septembertråd redan nu. 

försöker få till ett tredje barn. 3:e försöket nu. 

BIM lista
    Pörny 5/9 

• Svar på tråden BIM sept -22
  • Längtarefternästa
    Leonas1 skrev 2022-09-12 09:55:06 följande:
    Det ser absolut starkare ut Glad är det rfs? har du testat med digitalt? 
    Skönt att det inte bara är jag som tycker det. Känns som att jag blir tokig av att titta på alla tester. Ja, det är RFSU:s vanliga test (alltså det som mäter från 25 mlU/ml hCG). Jag har inte vågat ta ett digitalt än. Jag tror jag tänker ta ett till RFSU på onsdag för att se om strecket blivit ännu starkare. Då tror jag att jag tar ett digitalt. Jag funderar även på att kanske ta ett blodprov, bara för att se. 
  • Jojjans
    elin1989 skrev 2022-09-12 01:06:15 följande:
    Gravidtetshormonet hcg börjar inte bildas förrän efter implantationen så det orsakar inga symtom direkt. Sen får man ju symtom efter ÄL oavsett om man är gravid eller inte, när progesteronet går upp. Så det är nog mer att folk är mer medvetna när de håller på och försöker bli gravida  

Som jag förstått det så bildas hcg direkt, och signalerar eventuellt äggets ankomst till livmodern. Men det är först efter en implantation som hcg kommer ut i kvinnans blod och först då kan det ge symptom (och utslag på mätning). Men håller med dig om att symptom på äl+1-7 snarare är vanliga pms-symptom och inte tecken på graviditet eller ej. 

• Jojjans
    Längtarefternästa skrev 2022-09-12 08:13:58 följande:

Åh, här kastas man mellan hopp och förtvivlan. Fick ett svagt plus äl+9 men såg ingen stegring äl+10 eller äl+11 så då tänkte jag direkt att det var ytterligare en kemisk graviditet (precis som i juli och i augusti). Så jag slutade testa. Men då jag idag är på äl+14 och inte fått mens så tog jag ett nytt test idag. Är det en stegring jag ser? Vågar jag hoppas igen? Översta testet är från äl+10 och det understa är från idag äl+14. 

Men å, visst är det en stegring kära du! Håller alla tummar (och tår!) jag har! 
  • Längtarefternästa
    Jojjans skrev 2022-09-12 10:21:52 följande:
    Men å, visst är det en stegring kära du! Håller alla tummar (och tår!) jag har! 
    Tack!!! Jag är så nervös men känner att jag inte borde stressa. Men det är ju omöjligt! Hur mår du?
  • Jojjans
    Barbrastreisand skrev 2022-09-12 08:25:23 följande:

Här kom mensen precis som beräknad. Lycka till ni alla som väntar in bim! Hoppas på fler fina plus i denna tråd {#emotions_dlg.flower}

Jobbigt, men skönt att den iallafal kom när den skulle så du kan fokusera på nästa månad nu istället. 

jag gör och väntar på
    mensen även jag, men den har inte kommit än? Är helt säker på att jag inte är gravid men är orolig att min cykel efter förra månadens missfall är helt konstig. Kanske lyclades kroppen aldrig ägglossa när jag trodde.. känner mig helt säker på att jag inte är gravid så tycker den kan komma nu så jag kan blicka framåt!
  • Barbrastreisand
    Jojjans skrev 2022-09-12 10:24:24 följande:
    Jobbigt, men skönt att den iallafal kom när den skulle så du kan fokusera på nästa månad nu istället. 

jag gör och väntar på
    mensen även jag, men den har inte kommit än? Är helt säker på att jag inte är gravid men är orolig att min cykel efter förra månadens missfall är helt konstig. Kanske lyclades kroppen aldrig ägglossa när jag trodde.. känner mig helt säker på att jag inte är gravid så tycker den kan komma nu så jag kan blicka framåt!
    Ja precis! Hoppas bara denna cykel inte blir lika evighetslång.. Har du någon känning på att mensen är på gång då? Hoppas i första hand på plus för dig, om det inte blir så så hoppas jag mensen dyker upp snart (hur kan man hoppas på båda?! Haha men du förstår nog) 
  • Jojjans
    Barbrastreisand skrev 2022-09-12 10:38:33 följande:
    Ja precis! Hoppas bara denna cykel inte blir lika evighetslång.. Har du någon känning på att mensen är på gång då? Hoppas i första hand på plus för dig, om det inte blir så så hoppas jag mensen dyker upp snart (hur kan man hoppas på båda?! Haha men du förstår nog) 

jag förstår precis, och håller med. Pluset har jag dock slutat hoppas på, har inga såna känningar alls. brukar inte heller ha några särskilda symptom innan mens, mer än kanske lite spottings dygnet innan. brukade ha helvetes-pms dagarna innan förr men det har nästan försvunnit sen jag slutade dricka kaffe. 

tog dessutom en boosterdos d-vit denna cykel. Kanske har det gett mig längre lutealfas vem vet. 

får väl ta ett nytt test om den inte kommit imorgon. 

• Solros22
    Jojjans skrev 2022-09-12 11:11:47 följande:

jag förstår precis, och håller med. Pluset har jag dock slutat hoppas på, har inga såna känningar alls. brukar inte heller ha några särskilda symptom innan mens, mer än kanske lite spottings dygnet innan. brukade ha helvetes-pms dagarna innan förr men det har nästan försvunnit sen jag slutade dricka kaffe. 

tog dessutom en boosterdos d-vit denna cykel. Kanske har det gett mig längre lutealfas vem vet. 

får väl ta ett nytt test om den inte kommit imorgon. 

Hur mycket d-vitamin tog du i din boosterdos?
  • Jojjans
    Solros22 skrev 2022-09-12 12:32:27 följande:
    Hur mycket d-vitamin tog du i din boosterdos?

mindre än man ska (typ 30000-40000 ie rekommenderas), jag tog typ 15000 eller 20000 ie. 

• Idas123
    Solros22 skrev 2022-09-10 10:10:25 följande:

D-vitamin ska tydligen boosta ägglossning å göra ägget bättre på nåt sätt? 

hittade en tråd här på fl. folk tar det en-två dagar innan ägglossning. Mellan 15000-30000 ie, jag tog 15000ie igår. 

håller verkligen tummarna den här månaden. Blev inget förra. Å kemisk innan det. Så less på blanka test. 

Tack! Inne på dag 6 med blinkande gubbe så jag tänkte testa en d-vitamin boost för att se om det händer något.
    Hur har dina äl-stickor sett ut runt ägglossning? Kan man se om strecken blivit starkare kring ägglossning även när man använder CB? 
    För enligt kalendern så skulle jag egentligen haft äl kring typ 8/9 och då var strecken på stickorna också som starkast. Men har inte fått fast gubbe än och senaste 2 dagarna har jag upplevt att strecken blivit svagare igen. Dock fortfarande blinkande gubbe.

Svar på tråden BIM sept -22