• Pörny

BIM sept -22

Startar en septembertråd redan nu. 

försöker få till ett tredje barn. 3:e försöket nu. 

BIM lista
    Pörny 5/9 

• Svar på tråden BIM sept -22
  • Trana123
    Jojjans skrev 2022-09-16 06:40:20 följande:
     På äl+10 har du goda chanser att få positivt på tidigt test. däremot kan det ju visa negativt trots att det senare visar sig att du är gravid, och frågan är om du orkar med känslan av ett negativt test på födelsedagen. Men jag hade garanterat chansat :)
    Ja men det gör jag! därför jag fråga för tänkte att det kanske ändå är onödigt för att chansen att få plus är minimal så jag offrar ett sånt test 😂 

men har inte heller några höga förväntningar eller förhoppningar nu eftersom det är första försöket och jag slutade med p-piller 24/8, så tänker att det nog inte är så stor chans ändå! 
  • Sjuttonmånader

Det är så nära nu!!!Skrikandes Hade temphöjning 9/9 så idag är det typ äl+8 och bim-5 (21/9).. Ooorkar inte vänta! Det har tagit extra lång tid för äl denna månad, som då skedde på cd 21. Brukar ha ca 26 dagars cykel normalt sett, hoppas det kanske är positivt! Får hoppas tempen håller i sig, för idag var den nere på gränsen (inte under dock) och kan inte låta bli o tänka att ägget kanske fäster..! Nu måste den gå UPP igen!

Fatta vad sjukt om man försökt i ett år, äntligen ska få hjälp på måndag o så visar det sig att man redan är gravid när man kommer dit?! Orkar bara inte vänta! Funderar på att kanske testa redan på söndag.. Tyst 

Hur mår ni som har bim inom en vecka? Alltså eftersom jag har varit gravid 3 gånger så vet jag ju så väl att jag har fått första symptom på typ bim-dagen, men ändå letar man för det kaaaan ju ändras xD

• Elefanten92
    Jojjans skrev 2022-09-16 12:56:40 följande:

då låter det ju som helt ok timing enligt mig, eftersom äl måste ha kommit innan blödningen. lycka till! För mig är det tyvärr kört den här månaden, mensen har precis tagit slut och jag har hoppat in i oktobertråden men hänger också kvar lite här av nyfikenhet. 

Aa får hoppas de blev bra tajming! Denna eviga väntan till Bim alltså? tack så jättemycket ! 

Aa men skönt mensen är över & det är bara börja försöka igen! Skrattande Vi får se om jag kanske också kommer in till er i oktobertråden. Får se om en vecka! 

• Anile

Hej på er. 

jag följer trådarna ett tag, men hoppat över några då min ägglossning är oregelbunden. Nu har jag skitit i mina ägglossningstester på sticka och köpt digitala både ett som mäter LH och ett som mäter både LH och Östrogen. 

jag tog två test idag. jag tycker det är lite konstigt att stickan ger lite ökat LH men den lila som mäter både LH och Östrogen ger inget utslag på något. Har någon av er någon förklaring till det här? Jag trodde jag skulle bli klokare, men jag blir bara knäpp. 🤣

• Idas123
    Anile skrev 2022-09-16 20:04:04 följande:

Hej på er. 

jag följer trådarna ett tag, men hoppat över några då min ägglossning är oregelbunden. Nu har jag skitit i mina ägglossningstester på sticka och köpt digitala både ett som mäter LH och ett som mäter både LH och Östrogen. 

jag tog två test idag. jag tycker det är lite konstigt att stickan ger lite ökat LH men den lila som mäter både LH och Östrogen ger inget utslag på något. Har någon av er någon förklaring till det här? Jag trodde jag skulle bli klokare, men jag blir bara knäpp. 🤣

Är det första gången du tester med Cb?
    tänker att den kanske behöver någon dag att känna in dina hormoner och ev visar på en ökning imorgon. 
  • SskEmma

Hej!

har inte skrivit meddelande här innan men läst kontinuerligt  

har bim 20/9 med mitt andra barn, men plussade tydligt idag!

finns det någon grupp där vi som har bf i maj kan följas åt? håller nu tummarna att det går vägen och att ni som fortfarande väntar på ett plus får det snart ❤️

• Juliflicka
    SskEmma skrev 2022-09-17 10:07:55 följande:

Hej!

har inte skrivit meddelande här innan men läst kontinuerligt  

har bim 20/9 med mitt andra barn, men plussade tydligt idag!

finns det någon grupp där vi som har bf i maj kan följas åt? håller nu tummarna att det går vägen och att ni som fortfarande väntar på ett plus får det snart ❤️

Grattis!! 😃😃
    Här är en tråd
    https://www.familjeliv.se/forum/thread/81966115-vi-som-har-bf-i-maj-2023
  • Anile

idas123:
    ingen aning. Det borde ju inte vara någon skillnad tänker jag Eftersom de ger utslag på nivåer av hormonerna. 

• liiisaa89

Känner mig osäker när jag egentligen ska ha bim. Enligt app igår 16e september. Ingen mens i sikte. 
    Jag slutade med piller den 19e augusti, dagen mensen kom. 
    Kanske får jag ingen mens denna månad då kroppen ställer om sig. 
    Jag har molvärk/ mensvärk till och från och har haft det i 1,5 vecka. Illamående någon gång ibland men går över ganska fort 
    Jag tog ett digitalt cb i torsdags kväll, negativt. 
    Nu är jag utomlands och kan inte släppa tanken om det är något på gång. Kan såklart vänta några dagar till och sedan ta test, men sambon och jag är väl inte riktigt lika överens om det är dags för barn just exakt nu i livet.. och jag vill inte "förstöra" våran resa. 

Förlåt för långt inlägg men behövde få skriva av mina tankar. Kanske har någon varit med om att man plussar väldigt sent eller att mensen upphört efter man slutat med piller? 
    Kram

• PinknFluffy

Mensen kom idag. 

Känner mig såklart lite besviken, tiden sedan ägglossning har känts så annorlunda mot min vanliga PMS. Samtidigt inte förvånad eftersom det är första försöket.

Gissar att alla nya PMS-symptom dels är från att jag letat tecken och dels kanske för att jag börjat äta ?mamma-vitaminer? som stärkt min ägglossning eftersom lutealfasen också blivit 1-2 dagar längre. Så mensen var två dagar ?sen? vilket såklart bygg på besvikelsen lite nu. 

Tog ett testa tidigt-gravtest på ÄL+9 som va negativt. Skulle tagit ett nytt test imorgon hade jag tänkt om inte mensen dykt upp idag. 

Nya tag i oktober! 
    Hoppas ni andra inte dyker upp i oktobertråden utan får fina positiva tester nu! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden BIM sept -22