• Hedda04

Besviken på regeringen

Jag var en av de som röstade för regeringsskifte men nu känner jag mig grundlurad och desillusionerad. Vi blev utlovade elstöd innan jul och kraftigt sänkt bensinpris. Det enda som levereras är skattesänkning för höginkomsttagare. Någon mer som ångrar att ni röstade för ny regering?

• Svar på tråden Besviken på regeringen
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2023-01-03 22:45:33 följande:
    Det är som att du tror att bor man i glesbygd så jobbar man i skogen.

Folk i glesbygd har helt vanliga jobb som övriga svenskar men inte sällan långt till jobbet och ingen fungerande kollektivtrafik och det bland annat där som Centern gör bort sig gentemot glesbygden.
    Det är nog bara du som tror att andra tror att alla som bor i glesbygd jobbar i skogen. Många som bor i glesbygd och som har skog sköter den på fritiden.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Tecum
    Flash Gordon skrev 2023-01-03 22:45:33 följande:
    Det är som att du tror att bor man i glesbygd så jobbar man i skogen.

Folk i glesbygd har helt vanliga jobb som övriga svenskar men inte sällan långt till jobbet och ingen fungerande kollektivtrafik och det bland annat där som Centern gör bort sig gentemot glesbygden.
    Men man måste utnyttja de resurser som finns, skog, jord, vind, vatten. Man måste inte äga skog för att jobba i den och dessutom kräver förvaltningen av naturresurser service som verkstäder, reservdelar, entreprenad för vägunderhåll, olika hantverkare för att underhålla bostäder osv osv. Om alla jobbar på annat håll slutar det med att man flyttar och bygden utarmas.

Kollektivtrafik fungerar inte i glesbygd, det vet  t o m Mp. Därför vill de, precis som M och L, tvinga in folk i städerna. Så det är lite komiskt att du anklagar C för höga drivmedelskostnader när vår nya regering ljög om att ordna det och vann valet på det. Det bidde inte ens en tumme, 5 kr blev 14 öre och nu steg oljepriset så även den "sänkningen" är utraderad.
  • Flash Gordon
    Tecum skrev 2023-01-04 15:44:25 följande:
    Men man måste utnyttja de resurser som finns, skog, jord, vind, vatten. Man måste inte äga skog för att jobba i den och dessutom kräver förvaltningen av naturresurser service som verkstäder, reservdelar, entreprenad för vägunderhåll, olika hantverkare för att underhålla bostäder osv osv. Om alla jobbar på annat håll slutar det med att man flyttar och bygden utarmas.

Kollektivtrafik fungerar inte i glesbygd, det vet  t o m Mp. Därför vill de, precis som M och L, tvinga in folk i städerna. Så det är lite komiskt att du anklagar C för höga drivmedelskostnader när vår nya regering ljög om att ordna det och vann valet på det. Det bidde inte ens en tumme, 5 kr blev 14 öre och nu steg oljepriset så även den "sänkningen" är utraderad.
    Jag anklagar inte Centern för någonting. Jag bara återberättar vad centerpartister på landet själva säger när de talar om varför Centern förlorade landsbygden till SD och S och  M.

Överhuvudtaget är Centern ett rätt meningslöst parti på det hela taget. Ett parti helt utan grundläggande ideologi. Grundat som ett särintresse för lantbrukare för drygt 100 år sedan. Fullblods-nazister på 30- och 40-talet. Sedan en 15-20 år istället brutal-marknads-nyliberaler för fri invandring, otyglad marknad och globalism. 

Tänk att ha tagit steget från att "skydda folkmaterialet mot degenererade inflytelser" till "Alla är välkomna! Inga gränser! 30 miljoner invandrare" ...

Då är man flexibel i tanken.

Annies breda mitt imponerar på ingen.

"Fem kronor" kommer med sänkningen av kravet på inblandning. Ett krav Centern vill behålla.

Du får väl vurma för Centern om du vill men herre Gud, det är ett sex-procentsparti som inte vet var de skall ta vägen. Låt dem vela en mandatperiod eller två. Regeringen mår i alla fall bra av att hålla dem på armlängds avstånd. Den har sin majoritet ändå i det blå-gula samarbetet
    Blå och gul
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2023-01-04 16:58:44 följande:
    Jag anklagar inte Centern för någonting. Jag bara återberättar vad centerpartister på landet själva säger när de talar om varför Centern förlorade landsbygden till SD och S och  M.

Överhuvudtaget är Centern ett rätt meningslöst parti på det hela taget. Ett parti helt utan grundläggande ideologi. Grundat som ett särintresse för lantbrukare för drygt 100 år sedan. Fullblods-nazister på 30- och 40-talet. Sedan en 15-20 år istället brutal-marknads-nyliberaler för fri invandring, otyglad marknad och globalism. 

Tänk att ha tagit steget från att "skydda folkmaterialet mot degenererade inflytelser" till "Alla är välkomna! Inga gränser! 30 miljoner invandrare" ...

"Fem kronor" kommer med sänkningen av kravet på inblandning. Ett krav Centern vill behålla.

Du får väl vurma för Centern om du vill men herre Gud, det är ett sex-procentsparti som inte vet var de skall ta vägen. Låt dem vela en mandatperiod eller två. Regeringen mår i alla fall bra av att hålla dem på armlängds avstånd. Den har sin majoritet ändå i det blå-gula samarbetet
    Det är f*n tragiskt att de borgerliga samarbetar med ett SD som är ett parti som var fullblodsnazister på 80 och 90talet och idag driver frågan om att skydda folkmaterialey.moy degenererade inflytelser..   tänk om SD kunde gör en resa mot liberala värden och politik istället för att säga som Åkesson att SD aldrig glömmer och överger sina rötterKräks 

SD bildades som du helt säkert vet på 80talet av nazister, fascister, rasister och vitmakt...Död
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2023-01-04 16:58:44 följande:

Men kära värld, du inbillar dig väl inte att din sura syn är något annat än en sur syn på att alla inte har anammat ditt kära SD.
  • KillBill
    KillBill skrev 2023-01-05 11:16:04 följande:

Ulf Kristersson utsåg Sverigedemokraternas partisekreterare Richard Jomshof till Justitieutskottets ordförande. Nu konstaterar ledande jurister att detta var ett olämpligt val. Det är ett svaghetstecken att Sverige har fått en statsminister med dåligt omdöme.

www.svd.se/a/2B9AyG/sveriges-domareforbund-fel-nar-jomshof-uttalar-sig-om-en-dom

På samma tema..

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nihka
    KillBill skrev 2023-01-05 11:32:34 följande:
    På samma tema..
    Jepp. Tidögänget har avtalat bort yttrandefriheten. Spelar ingen roll hur mycket de fuckar upp så får de inte säga något.

Drömläge för SD som fuckar upp regelbundet.
  • KillBill

Det är tydligt att folket är besviken på den SD-styrda regeringen. M/KD/L samlar tillsammans bara 26,5% medan S ensamt samlar stöd på 35,5%. Intressant att notera att MP nu har större stöd än KD.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nattuw
    Tecum skrev 2023-01-03 16:36:54 följande:
    Hur ska du skapa jobb i glesbygden utan att utnyttja dess resurser???
    Du kan bara sälja en strandtomt en gång. När pengarna för den försäljningen är slut sitter du där utan både pengar och strandtomt. Samma sak med skogen. När du huggit ner och sålt ditt träd så tar det 100 år innan det vuxit upp ett nytt som du kan hugga ner och sälja. Kolonialpolitik där glesbygden plundras på resurser löser inte glesbygdens problem.
Svar på tråden Besviken på regeringen