-
När man ska svara någon som skrivit så kommer en ruta fram där man ska svara texten blir så liten så man får spänna sig för att läsa. Jag sitter också vid datorn. Jag har progressiva glasögon, men nog fasen är det svårt att läsaBeautifulLiz skrev 2023-04-29 11:26:12 följande:Men vad konstigt. Jag skriver via datorn och ser allt hur bra som helst... hoppas verkligen inte att du lämnar iallafall.
-
Vi har nog olika synpunkter om Amanda...Hon är säkert en go människa i vanliga fallet, men i Robinson spelar hon högt för att hålla sig kvar. Hon ignorerar Dennis den yngre nu när hon är tajt med Erik....Och jag förstår Dennis att han vill ge igen. Tror att Dennis hade känslor för Amanda och förstår hans besvikenhet.flygrl skrev 2023-04-29 20:45:41 följande:Asså, visst har Amanda agerat lite konstigt va gäller Erik och Dennis d y och bubblan hon och Erik verkar va i känns mest pinsam men jag är inte säker att Amanda gjort så med illvilja. Likaså tycker jag en del av Eriks (och Amandas) snack om hur han byggt upp enskilda lagmedlemmar och laget känns rätt patetiskt. Men jag tycker ändå Chris och Dennis d y gick klart över gränsen fram sin attityd där det är så uppenbart hur dom njuter av göra Erik, Amanda och även Markus ledsna och besvikna. Enbart elakt och empatilöst imho. :(
Men vi tycker olika där och det måste vi ju kunna göra. Man kan inte alltid tycka lika.Får du ingen ordning på det där? Va använder du för webbläsare förresten?Jhannis skrev 2023-04-28 23:03:16 följande:Jag tror att jag LÄMNAR FL för det första så kan inte jag läsa det folk svarar mig då det blir en liten ruta där jag inte ser nåt.....Helvete att det blev så här men jag är äldre och klarar inte av nya FL
Tänkte jag skulle kolla FL i datorn lite senare ikväll eller imorgon och se hur det ser ut och om jag kanske kan hjälpa dig på nåt vis och då är det bra veta vilken webbläsare du använder och även vilket operativsystem.
Däremot hoppas jag som andra i tråden att du ändå stannar kvar på FL. Beslutet är förstås ditt men du ska veta jag precis som flera andra skulle sakna dig mycket om du försvann. Vi behöver ju dig här! Har du enbart postat det inlägget i den här tråden? För då är ju risken att dom som sköter sajten inte kommer se det du skrivit. Jag tycker du borde starta en ny tråd med just det där inlägget som trådstart för att din kritik ska kunna nå fram och även att kanske fler medlemmar instämmer i kritiken.
Jag stannar ett tag till och hoppas att när FL förnyar sin sida att den blir bättre än det är nu..... -
Jag hoppas också att Oskar kommer tillbaka till Robinson.....Önskar även att Dennis den äldre kommer tillbaka.flygrl skrev 2023-04-29 20:49:45 följande:
@Jhannis: Jag glömde säga att jag förstås också håller tummarna att Oskar ska lyckas komma tillbaka från Gränslandet. Vill nog se honom ta hem Robinson-statyetten i år med Markus strax efter. Två verkligt värdiga deltagare!
-
Ja många är ute i kväll och firar Valborg. Vi får diskutera mer nästa vecka.molly50 skrev 2023-04-30 12:51:15 följande:
Jag kanske missar även kvällens avsnitt då vi är bortbjudna på Valborgsmiddag hos mina svärföräldrar.
Men jag får försöka titta ikapp det sen.
Trevlig Valborg! -
Jag håller med dig att Amanda var feg som lämnade (hon har ju talets förmåga) såg att hon ändå kommit till Gränslandet oavsett att hon valde att lämna själv.molly50 skrev 2023-04-30 21:41:52 följande:Jag börjar tro att det ligger något i det du säger.
Men jag tycker att Amanda var lite feg som valde att lämna istället för att stanna kvar och kämpa om en immunitet.
Jag förstår att hon blev besviken av de andras falskspel.
Men jag tycker ändå att hon borde ha valt att kämpa vidare.
Tyckte att Erik blev mer social med det andra när Amanda for. Dom två har nog inte tänkt hur dem tagit avstånd av det andra när dom klistrade sig med varann.
Dennis, Pernilla, Camilla och Chris har förklarat varför dem la sig i tävlingen så både Erik och Amanda borde ha förstått istället för att bli arga....Nå jag tror att Erik i alla fall förstod.
Trist att Dennis åkte ut på Ö-rådet och hamna med Amanda på Gränslandet....Önskar bara att Dennis den äldre och Dennis den yngre och Oskar kommer tillbaka till Robinson, men om jag hört rätt så är det bara två som kommer tillbaka -
Jag kan förstå Dennis den yngre att han ville ge igen åt Amanda eftersom dem fick fin kontakt med varann när dom var i lag yngre. När sen Amanda valdes till det äldres grupp då glömde hon totalt Dennis och visade bara sin uppmärksamhet mot Erik...Typ svartsjuka från Dennis och han agerade på det sätt han gjorde...Helt ok tycker jag. Amanda hade bordat stanna kvar och prata om detta istället för att gå. Och jag tycker det var fel att Amanda fick komma till Gränslandet då hon valde att gå.molly50 skrev 2023-05-01 11:25:48 följande:Ja,det såg jag med.
Kanske får hon chansen att reda ut saker och ting med Dennis d.y nu då när även han kommer dit.
Ja,Erik verkade bli mer social med den andra nu.
Men jag börjar tro att de helt enkelt inte har tänkt på att de kanske har avskärmat sig lite från de andra och att det har tolkats som att de spelar ett spel.
Jag kan,i och för sig hålla med Amanda om att de borde ha pratat med henne och Erik direkt om de tyckte att de betedde sig illa på något sätt,istället för att köra med det fulspel som de gjorde nu.
Men när det nu ändå kom fram så borde Amanda ha stått på sig lite mer och inte bara lämnat.
Jag förstår att hon blev ledsen och besviken.
Men kanske borde hon ha tagit chansen att försöka reda ut allt när hon nu fick möjligheten istället för att bara lämna.
Jag hoppas inte att Amanda försöker linda sitt finger med Dennis på Gränslandet eftersom hon har lovat Erik att dem ska träffas efteråt. Ingen ska leka med två människors känslor. -
Håller med dig att är lite konstig med sitt smile hela tiden, men han kommer nog inte le mer nu när han inte har Dennis vid sin sida. Dock har jag inte hört Chris prata könsord mot Amanda.flygrl skrev 2023-05-01 11:32:01 följande:
Fortsatt plågsamt iaf för mig i söndagens avsnitt se efterspelet till Chris mfl. falska svek mot Amanda, Erik och Markus. Sen visst att man i Robinson då och då måste göra obekväma val då det trots allt är en tävling men det borde deffo kunnat gjorts med mer empati. Hånskratten och att som Chris bakom ryggen kalla Amanda för könsord ger mig mobbarvibbar. :/
Skönt att sen se lite mer empati i söndagens eftersnack inte minst när Chris och Erik snackade enskilt. Fast...jag är inte säker att Chris va uppriktig utan det kan mycket väl ha handlat om att själv se bättre ut inför ffa TV-tittarna.
Med Amanda redan borta och Erik immun va det självklart Markus skulle röstas ut i örådet men det slog snabbt tillbaka iom duellen där Markus såg till i stället skicka ut Dennis d y. Sjukt stark insats av båda i duellen! Nog bland dom starkaste prestationerna jag öht sett i Robinson genom åren!
Men Markus och Erik får det fan inte lätt framöver. :/
Fortsatt god stämning i Gränslandet. Jag glömde nämna hur suverän Oskar va i onsdagens spjuttävling. Att t o m pricka bulls eye asså! Hoppas hoppas han till slut vinner årets Robinson, han eller Markus!
Jag skulle så unna Elin ta sig tillbaka till Robinson efter allt hon fått utstå i Gränslandet men jag tror tyvärr hon är lite för svag i tävlingar för nå ända fram. Det blev tufft i gränskampen men starkt och välförtjänt av Oskar och Dennis d ä att vinna och därmed få återvända till Robinson. Dennis d ä med en immunitet dessutom.
Spännande att i kommande avsnitt se hur det blir när Dennis d y dyker upp i Gränslandet...
Erik och Markus tror inte jag det blir synd om. Båda är starka.
Tävlingen på Gränslandet med spjut tycker jag var orättvist. Tjejerna hade lika tunga spjut och lika lång sträcka för att kasta spjutet. Helt klart är killarna starkare på att kasta spjut. Hade varit mer rättvist att tjejerna hade fått kortare sträcka. Oskar var självklar vinnare då han tränat spjutkastning.
Oskar och Dennis den yngre kommer nog komma tillbaka till Robinson även om jag även skulle vela att Elin och Dennis den äldre kom tillbaka. -
Ja det är frågan om hon är för naiv för att förstå. Jag tror säkert att Amanda är en snäll fin person, men jag förstår även Dennis att han blev besviken på henne när hon blev efterhängsen på Erik.molly50 skrev 2023-05-01 15:36:29 följande:Jag flrstår också att det är jobbigt för honom.
Men samtidigt så borde ju alla vara införstådda med att det är en tävling när de beger sig dit.
Ja,jag tycker också det är fel att hon fick komma till Gränslandet när hon självmant valde att lämna.
Ja,leka med andras känslor är ju alltid fel.
Frågan är om det är det hon sysslar med eller om hon kanske är naiv nog att inte förstå hur hennes beteende påverkar andra. -
Nä det är inte rätt att Chris kallade henne för detta. (dock har inte jag hört det)flygrl skrev 2023-05-01 15:49:29 följande:
Chris kallade i en synk Amanda för typ en falsk f***a. Inget jag tycker han ska bli hemskickad för men ändå fult.
Markus och Erik är starka men ändå i klart underläge mot tjejpakten där även Chris mfl. ingår.
Män är ju generellt fysiskt starkare än kvinnor så ska man ha olika förutsättningar i spjutkastet borde man nog ha det i alla fysiska tävlingar.
Att Oskar tränat spjutkastning hemma förtar inte att jag tycker han va bra i tävlingen. Precis som jag tyckte Christina som satte alla va-det-nu-va som kastades i allra första tävlingen gjorde det bra fastän hon ju också tränat på sånt iom hon är basketspelare. Och jag imponeras av Oskars överlevnadsskills även om han ju ägnat sig åt det på hemmaplan. Aja whatever.
Dennis d ä och Oskar är redan på väg från Gränslandet in i Robinson. Det är ju redan klart.
Jhannis skrev 2023-05-01 13:27:30 följande:Och jag tycker det var fel att Amanda fick komma till Gränslandet då hon valde att gå.
Fast i ödesveckan bestämmer förlorande laget inbördes vem som ska skickas till Gränslandet och så hamnade hon där. Hon hoppade ju inte av Robinson så allt är enligt reglerna.
Kollar man på Mästarens Mästare tävlingar så får tjejerna fördel i vissa tävlingar om det är tyngre saker dem ska kasta. Vilket jag tycker är rättvist.....Man såg ju på Elin och Millan att dem inte orkade ens kasta fram spjutet.
Oskar är en duktig överlevnads kille håller helt med.
Ok visste inte att Dennis den äldre och Oskar är klara att komma in. Har nog missat torsdagens Gränslandet..
Håller fortfarande inte om att Ödesveckan har med att göra vem som skulle till Gränslandet. Inget som sas i tv i all fall. Amanda valde att packa sina saker och dra. Så jag vet inte vart dom reglerna står eller om det pratades om reglerna innan hon valde att gå ut.
Jag kanske håller på att förlora hörseln när jag inte hör vissa meningar :) -
Har inte heller hört eller sett att Dennis och Oskar är på väg in till Robinson....Beccus skrev 2023-05-01 16:56:33 följande:När blev det bestämt att Dennis & oscar är på väg tillbaka? Inget dom visade i gårdagens avsnitt vad jag...
När har det avsnittet sänds får vi undra över.