Anonya skrev 2023-05-04 00:38:20 följande:
Jag skriver aldrig medan jag tittar på programmen och är inte heller intresserad av att läsa bara kommentarer om vad som händer för det jag ju liksom redan sett. :) Men man behöver inte läsa allt, skriver man vad som händer i ett eller ett par inlägg per avsnitt så är det ju lätt att hoppa över om man inte vill läsa.
Stackars deltagare som inte fick någon sammanslagningsfest. Brukar ju alltid vara så de såg ju fram emot det. En förbättring mot förr är att när de får mat så tänker de på sorterna och mängderna så att det inte blir så att de flesta blir dåliga efteråt iom att deras magar är så vana att äta bara lite.
Auktionen, knepigt då man inte vet hur mycket som finns att buda på, men det sade ju Anders att det kan ta slut när som helst. Vad snälla de var som nästan aldrig bjöd över någon annan. Utom Dennis då som tog det mesta. Undrar om han var nöjd efteråt när han märkte att nästan ingen annan fick något. Att de skulle låta Markus ta biffen hörde han ju inte och visste inte om då han inte varit med honom.
Regeln att man måste äta allt själv och inte spara var logisk, för hade ju inte varit någon mening med en auktion om alla delat på allt. Det sades inget så vi tittare hörde om något att man fick dela på det, men självklart att det gällde godiset för så mycket kan ju ingen äta på en gång själv. Otur att just Camilla fick det för hon är väl den enda som inte alls gillar godis.
Undrar vad det är i lådorna för örådet. Hela tre stycken är mycket.
Gränsländarna var skickliga med sin låt! Spännande med duellen. Tänk om Elin skulle vinna Gränslandet och komma in till finalveckan. Då hade hon varit med mindre än ett dygn i början och sedan de sista dagarna. Knäppt om man då skulle vinna Robinson. Men knäppast att någon blir bortvald efter mindre än ett dygn, men det har vi ju diskuterat förut.
Håller med dig vad du skriver i början.
Auktionen var väldigt konstigt. Alla deltagare får pengar, men alla hinner inte använda pengarna. Jag tyckte att Dennis den äldre gjorde rätt som ropade in massor åt sig själv trots att Markus blev arg för att han inte fick köttet. Tror att lådorna har stor fördel för tjejen vad hon heter köpte på Ö-rådet.
Gränslandets deltagare gjorde verkligen en bra låt och en fin show.
Jag hoppas verkligen att Elin vinner duellen och tar sig tillbaka till Robinson.
Det är verkligen dumt att redan första dagen rösta ut någon till Gränslandet ofta blir det så att den som kommer till Gränslandet först blir kvar där längst, men jag tycker det är fel. Elin har missat hela Robinson redan när det nu är i slutspurten. Tycker även att Elin är värd pengarna som ges till vinnaren av Gräslandet.