• sommar2020regn

BF januari 2024

En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D 

• Svar på tråden BF januari 2024
  • Kawa81

Cutepenguin

Oj!, nu gick det undan iaf.. 😁🤭🙏 å förstår att det kändes weird och obehagligt men riktigt härligt att din kropp på ett fantastiskt sätt tog hand om det själv, är en fin bekräftelse på att den fungerar som den "ska" och gör "sitt jobb" om man nu kan uttrycka det så.. 🙈❤️
    Jag är den förste å stå i hejjarklacken till ett + snart igen.. 💪😍
    Kram!! 

• Gulrödaäpplen

Åh Cutepenguin ❤️ beklagar så mycket! Hoppas värken snart försvinner och att ni får ett nytt plus snart. Tänker på er!! 

• Silvergirl86

36årig tjej i sina bästa år. Fjärde barnet. Mina övriga barn är födda, 2010, 2013 och 2018. Tjejer hela bunten.
    Är enligt diverse appar och nätkalendrar bf 15/1-24
    Fick ett mf vid påsk i år, (i typ v. 6) blödde mindre ÄN vid mens och hade MINDRE ont så fattade inte vad som hände. Men när den blödarveckan var slut så "var det bara att ta sig upp på hästen å ta nya tag". Blev gravid direkt typ. Mina 3 övriga graviditeter har gått på första försöket. Jag går in i v. 12 imorgon men livrädd för att få ett nytt mf. Har hemska flytningar som ser ut som dem gör innan min mens- dvs tjocka gulgröna. Bara väntar på att det ska dyka upp blod i dem.

Var på ett tidigt vul den 16e juni och då såg man hjärtat slå. Blev liiite lugnare efter det men fortfarande väldigt orolig över mf.

• Kawa81
    Silvergirl86 skrev 2023-06-26 20:02:14 följande:

36årig tjej i sina bästa år. Fjärde barnet. Mina övriga barn är födda, 2010, 2013 och 2018. Tjejer hela bunten.
    Är enligt diverse appar och nätkalendrar bf 15/1-24
    Fick ett mf vid påsk i år, (i typ v. 6) blödde mindre ÄN vid mens och hade MINDRE ont så fattade inte vad som hände. Men när den blödarveckan var slut så "var det bara att ta sig upp på hästen å ta nya tag". Blev gravid direkt typ. Mina 3 övriga graviditeter har gått på första försöket. Jag går in i v. 12 imorgon men livrädd för att få ett nytt mf. Har hemska flytningar som ser ut som dem gör innan min mens- dvs tjocka gulgröna. Bara väntar på att det ska dyka upp blod i dem.

Var på ett tidigt vul den 16e juni och då såg man hjärtat slå. Blev liiite lugnare efter det men fortfarande väldigt orolig över mf.

Grattis!! till graviditeten 🥰, förstår din oro, när jag såg hjärtat slå på ultraljudet bröt jag ihop i tårar av lycka att allt va okej 🙏❤️ å den oron känner nog dem flesta av oss så du är bland dina gelikar.. men vet du, det är inget vi kan påverka så det bästa är att ta hand om sig själv å nånstans försöka tänka att allt händer av en mening.. ❤️

Har en son född -08 från en tidigare relation å två bonusar födda -08 & -12 så här väntar vi vårt första gemensamma å en äkta "sladdis" 😂 
    Gick in i v13 idag (12+0) 😍, gjorde ultraljud 15/6 som visade en sprallig lillskit 🤭 med ett starkt hjärta å blev framflyttad från 9+6 till 10+2.
    Ska göra kub om en vecka, ente för att jag eg bryr mig om svaret, vill bara se min lillskit igen så enbart därför.. 🤭😂
    Dem där flytningarna låter inte alls bra, har du alltså alltid såna innan mens!? ???? låter ju som nån form av infektion/inflammation..
    Har du pratat med din bm om det?.
  • Kawa81

Trefaldighetsmästareikärlek

Underbart!! 😍🥰

Gick själv in i v13 idag (12+0) å bläddrade tbx i nc-appen å man minns hur det kändes efter varje ny vecka som då kändes som en evighet men fan det har redan gått skitfort tycker jag.. 🤭😂
    Gått upp typ knappt ett kg å det syns ju ente ens, (är 1,69, startvikt 57,4kg) åtminstone ente på morgonen utan mest på kvällen när man svällt upp som en valross under dagen 🤣 å fått nån konstig craving på dajm sen en vecka tbx ungefär.. helt jävla weird.. 😂
    Fick craving på delicato chokladbollar me sonen under en period i 5/6 månaden, e nåt me choklad asså.. 😂

• MatildaLS

ytterligare en milstolpe passerades idag, KUB. Trodde jag var i vecka 12+6 men blev framflyttad till 13+1 så nu är lilla bönan beräknad 31 december istället, spännande! 
    Allt såg jättebra ut med bönan iallafall och vi fick 1:20000 på allt!
    Känns som jag äntligen vågar andas ut lite! Håller alla tummar och tår för er andra som fortfarande väntar på första ultraljudet och skickar bamsekramar till alla er som fått tråkiga nyheter Hjärta

bifogar en bild på bönan! 

• Kawa81

Gulrödaäpplen

Insåg att jag glömde å svara dig senast 🙈, hur mår du nu?, hur långt i graviditeten? å några konstiga craves? 😂

• Gulrödaäpplen

Ingen fara! 😍 just nu v11+5. Mår illa så fort jag rör mig, sambon får knappt äta mat i närheten utan att jag håller på att kräkas. Tar fulldos Lergigan comp, håller mig stilla och tvingar i mig mat och dryck. Ändå lyckats gå upp ca 2 kg sen startvikt, envis med maten trots illamående ger resultat 😂

Vi har KUB 6/7, ska bli skönt att se hur det står till med lillen men samtidigt lite nervös för att något ska ha hänt (typ avstannat 😳). Men håller mig ändå lugn och tänker att jag ändå inte kan påverka nått 🥰 

hur mår du? ❤️😁

• Gulrödaäpplen
    Gulrödaäpplen skrev 2023-06-27 18:56:19 följande:

Ingen fara! 😍 just nu v11+5. Mår illa så fort jag rör mig, sambon får knappt äta mat i närheten utan att jag håller på att kräkas. Tar fulldos Lergigan comp, håller mig stilla och tvingar i mig mat och dryck. Ändå lyckats gå upp ca 2 kg sen startvikt, envis med maten trots illamående ger resultat 😂

Vi har KUB 6/7, ska bli skönt att se hur det står till med lillen men samtidigt lite nervös för att något ska ha hänt (typ avstannat 😳). Men håller mig ändå lugn och tänker att jag ändå inte kan påverka nått 🥰 

hur mår du? ❤️😁

Och just ja! Haft cravings på sura saker fram till för ca 2 veckor sen, har börjat gå mer och mer mot cola och typ kolhydrater 🙈 Äter heller i vanliga fall knappt kött (helst lite lite kyckling om jag ska äta kött) men är nu mer och mer sugen på nötkött. Misstänker att kroppen vill ha mer järn 😅
  • GravidTillSlut

Nu går vi in i v 12 🥰 Känns skönt! Vaknade i natt av kissnödighet men hade oxå växtvärk. Har typ inte haft växtvärk men de få gånger jag haft det har varit just på natten. Någon mer som känner igen? 

Svar på tråden BF januari 2024