• sommar2020regn

BF januari 2024

En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D 

• Svar på tråden BF januari 2024
  • svansmamman

Gaaaah vad jag blir frustrerad! Jag har haft telefonen ständigt igång för att vara beredd när BM ringer med besked från NIPT. När klockan blivit 18 la jag ifrån mig telefonen och umgicks ostört med sonen. Tror ni inte jag hade ett samtal från mottagningen bara minuter senare, som dessutom inte gick att ringa tillbaka till. Imorgon vet vi iallafall, galen känsla! 

Jag kände även de första rörelserna idag. Jag var osäker på om det kunde stämma först, men när det kom två gånger till på kort tid fanns ingen tvekan, den där känslan känner man igen! Vecka 11+6 idag så det känns tidigt för att känna det, men när jag pratade med min BM på VC idag (som ringde för uppföljning om mina låga järndepåer och min vikt) sa hon att det förmodligen beror på att jag är så tunn. Jag har gått ner ganska många kg, och från mina 50 kg i starten gör det stor skillnad. Väldigt frustrerande, men jag gör allt jag kan för att vända trenden. 😩

• Gulrödaäpplen

Hej gänget! Idag fick vi se vårt mirakel! Blev framflyttade en dag så 13v+1 dag  u, det vill säga beräknad 9/1 ❤️ Vi har gjort KUB och allt ser normalt och bra ut, låg risk för missbildningar och havandeskapsförgiftnin. Så otroligt skönt! Helt sjövild på ultraljudet men fick oväntat fina bilder ändå 😍

För denna lilla filur kan jag absolut kräkas några veckor till om det är så ❤️

• Mamanda90

Vi fick se vår lilla igår Hjärta och ett försök till kub gjordes men jag får komma tillbaka idag då den lilla inte alls ville visa nacken så att barnmorskan skulle kunna mäta. I en timme försökte vi men vi hoppas på bättre lycka om ett par timmar Skrattande

Blev också framflyttad och är nu beräknad 11/1 istället för 10/1. 

• Kawa81
    Gulrödaäpplen skrev 2023-07-06 11:15:27 följande:

Hej gänget! Idag fick vi se vårt mirakel! Blev framflyttade en dag så 13v+1 dag  u, det vill säga beräknad 9/1 ❤️ Vi har gjort KUB och allt ser normalt och bra ut, låg risk för missbildningar och havandeskapsförgiftnin. Så otroligt skönt! Helt sjövild på ultraljudet men fick oväntat fina bilder ändå 😍

//

Åååh... 😍🥰

Så himla märkligt ändå, jag blev framflyttad första ultraljudet 15/6, 3dg från v9+6 till v10+2 å fick nytt bfdatum så istället för 12/1 blev det den 9/1 å jag är i v13+2 idag 🤭😂
    Himla häftigt iaf att vi har samma.. ❤️
  • Kawa81
    Gulrödaäpplen skrev 2023-07-06 11:15:27 följande:

//

Tror btw utifrån fina bilden att du nog har en liten kille därinne.. 😁🥰
  • Gulrödaäpplen
    Kawa81 skrev 2023-07-06 20:01:44 följande:
    Tror btw utifrån fina bilden att du nog har en liten kille därinne.. 😁🥰

Va roligt att vi har samma datum! 🤩😁 åh vad baserar du det på? Har ju själv känslan av kille men sambon tror ju verkligen tjej haha.

Och mina vänner tror definitivt tjej eftersom jag kräks så mycket (12 p på PUQE skalan, på gränsen att börja få mer läkemedel mot min kräkningar). 

• svansmamman

ÄNTLIGEN kom svaret på NIPT, allt ser bra ut men döm om min förvåning när de sa att det är en liten pojke - vi som varit heeeelt säkra på en flicka. Det kändes nästan som att få reda på graviditeten på nytt, då vi helt uteslutit pojke. Jösses så kul våra grabbar kommer ha tillsammans om sisådär ett år, vilket röj! 🙈😂❤️

• Kawa81
    Gulrödaäpplen skrev 2023-07-07 07:31:33 följande:

Va roligt att vi har samma datum! 🤩😁 åh vad baserar du det på? Har ju själv känslan av kille men sambon tror ju verkligen tjej haha.

Och mina vänner tror definitivt tjej eftersom jag kräks så mycket (12 p på PUQE skalan, på gränsen att börja få mer läkemedel mot min kräkningar). 

Ja det blev helt plötsligt lite spännande.. 🤩🤭
    Hur stor var din lillkrabat?.
    Enligt nubteorier går det bl.a å utröna könet utifrån hur skalle/panna är formad.
    Pojkar ska ha mer "platt" å längre medan flickor något mer oval/rundad form..
  • Kawa81
    svansmamman skrev 2023-07-07 08:44:47 följande:

ÄNTLIGEN kom svaret på NIPT, allt ser bra ut men döm om min förvåning när de sa att det är en liten pojke - vi som varit heeeelt säkra på en flicka. Det kändes nästan som att få reda på graviditeten på nytt, då vi helt uteslutit pojke. Jösses så kul våra grabbar kommer ha tillsammans om sisådär ett år, vilket röj! 🙈😂❤️

Vet definitivt hur det känns.. 🙈 å shit va kul dem kommer ha.. 🙏❤️

När jag väntade sonen å gjorde RUL sa dem att det var en flicka å jag va skitglad å berättade för vänner, familj å hade nästan t.om bestämt namn.. 
    Nån vecka el två senare var jag tbx för ultraljud av mina njurar å de frågade om jag ville se min bebis när jag ändå va där, såklart ville jag det å läkaren hann ente mer än sätta manicken på magen å en liten snabel med en likadan urinstråle uppenbarade sig på skärmen 🤭😅 å läkaren utbrister nämen titta det va visst en liten pojke.. jag blev nästan arg å skitbesviken 🤭, ente för att det var en pojke utan för att man blivit inställd på en flicka, man förväntade sig det å sen bara "lurad" 🙈😂 så jävla snopet lixom 😬🤣
  • svansmamman
    Kawa81 skrev 2023-07-07 15:12:04 följande:
    Vet definitivt hur det känns.. 🙈 å shit va kul dem kommer ha.. 🙏❤️

När jag väntade sonen å gjorde RUL sa dem att det var en flicka å jag va skitglad å berättade för vänner, familj å hade nästan t.om bestämt namn.. 
    Nån vecka el två senare var jag tbx för ultraljud av mina njurar å de frågade om jag ville se min bebis när jag ändå va där, såklart ville jag det å läkaren hann ente mer än sätta manicken på magen å en liten snabel med en likadan urinstråle uppenbarade sig på skärmen 🤭😅 å läkaren utbrister nämen titta det va visst en liten pojke.. jag blev nästan arg å skitbesviken 🤭, ente för att det var en pojke utan för att man blivit inställd på en flicka, man förväntade sig det å sen bara "lurad" 🙈😂 så jävla snopet lixom 😬🤣
    Haha nej men fy, jag förstår att det kändes snopet! Det handlar ju inte om att man vill ha det ena eller andra, utan mer att man varit så inställd på det ena. Jag förstår att det blev desto märkligare för dig som faktiskt fått besked om flicka på RUL, för egen del har det ju bara varit spekulationer. 🙈 Det gick så långt att jag googlade om NIPT kan visa fel på kön, för hur jag än vrider och vänder på det kan jag inte förstå att det skulle vara en pojke. Tidigt RUL nästa vecka så med lite tur kanske man kan få det bekräftat då, och kunna landa lite mer i det. 😂
Svar på tråden BF januari 2024