BF januari 2024
En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D
En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D
Gaaaah vad jag blir frustrerad! Jag har haft telefonen ständigt igång för att vara beredd när BM ringer med besked från NIPT. När klockan blivit 18 la jag ifrån mig telefonen och umgicks ostört med sonen. Tror ni inte jag hade ett samtal från mottagningen bara minuter senare, som dessutom inte gick att ringa tillbaka till. Imorgon vet vi iallafall, galen känsla!
Jag kände även de första rörelserna idag. Jag var osäker på om det kunde stämma först, men när det kom två gånger till på kort tid fanns ingen tvekan, den där känslan känner man igen! Vecka 11+6 idag så det känns tidigt för att känna det, men när jag pratade med min BM på VC idag (som ringde för uppföljning om mina låga järndepåer och min vikt) sa hon att det förmodligen beror på att jag är så tunn. Jag har gått ner ganska många kg, och från mina 50 kg i starten gör det stor skillnad. Väldigt frustrerande, men jag gör allt jag kan för att vända trenden. 😩
Hej gänget! Idag fick vi se vårt mirakel! Blev framflyttade en dag så 13v+1 dag u, det vill säga beräknad 9/1 ❤️ Vi har gjort KUB och allt ser normalt och bra ut, låg risk för missbildningar och havandeskapsförgiftnin. Så otroligt skönt! Helt sjövild på ultraljudet men fick oväntat fina bilder ändå 😍
För denna lilla filur kan jag absolut kräkas några veckor till om det är så ❤️
Vi fick se vår lilla igår och ett försök till kub gjordes men jag får komma tillbaka idag då den lilla inte alls ville visa nacken så att barnmorskan skulle kunna mäta. I en timme försökte vi men vi hoppas på bättre lycka om ett par timmar
Blev också framflyttad och är nu beräknad 11/1 istället för 10/1.
Hej gänget! Idag fick vi se vårt mirakel! Blev framflyttade en dag så 13v+1 dag u, det vill säga beräknad 9/1 ❤️ Vi har gjort KUB och allt ser normalt och bra ut, låg risk för missbildningar och havandeskapsförgiftnin. Så otroligt skönt! Helt sjövild på ultraljudet men fick oväntat fina bilder ändå 😍
//
//
Va roligt att vi har samma datum! 🤩😁 åh vad baserar du det på? Har ju själv känslan av kille men sambon tror ju verkligen tjej haha.
Och mina vänner tror definitivt tjej eftersom jag kräks så mycket (12 p på PUQE skalan, på gränsen att börja få mer läkemedel mot min kräkningar).
ÄNTLIGEN kom svaret på NIPT, allt ser bra ut men döm om min förvåning när de sa att det är en liten pojke - vi som varit heeeelt säkra på en flicka. Det kändes nästan som att få reda på graviditeten på nytt, då vi helt uteslutit pojke. Jösses så kul våra grabbar kommer ha tillsammans om sisådär ett år, vilket röj! 🙈😂❤️
Va roligt att vi har samma datum! 🤩😁 åh vad baserar du det på? Har ju själv känslan av kille men sambon tror ju verkligen tjej haha.
Och mina vänner tror definitivt tjej eftersom jag kräks så mycket (12 p på PUQE skalan, på gränsen att börja få mer läkemedel mot min kräkningar).
ÄNTLIGEN kom svaret på NIPT, allt ser bra ut men döm om min förvåning när de sa att det är en liten pojke - vi som varit heeeelt säkra på en flicka. Det kändes nästan som att få reda på graviditeten på nytt, då vi helt uteslutit pojke. Jösses så kul våra grabbar kommer ha tillsammans om sisådär ett år, vilket röj! 🙈😂❤️