• sommar2020regn

BF januari 2024

En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D 

• Svar på tråden BF januari 2024
  • tintin88

Hej allihopa! 

Nu börjar jag landa i att jag nog faktiskt är gravid.. 
    Har inte riktigt koll på ägglossningen då jag tog ut spiralen mitt i pågående menstruation och den var ganska oregelbunden och utglesad dessförinnan. Plussade tre veckor senare och enligt gravidappen BF 21 januari. 

Är snart 35 år och detta blir mitt fjärde barn men min sambos första, han är 32. Jag har sedan innan tre pojkar födda 2011, 2014 och 2018 så detta blir en sladdis! 

I min region erbjuder man KUB / NIPT och jag har blivit inbokad för ultraljud 17/7, känns ju som en evighet dit! Är i vecka 10 nu så kommer precis ha gått in i vecka 14 då om mina beräkningar stämmer. Har dock alltid blivit framflyttad 3-4 dagar med tidigare graviditeter så jag räknar faktiskt med det nu också. 

Mina symtom är illamående, trötthet och en trög o gasig mage. 

• MatildaLS

Idag går jag in i vecka 13 (12+0) och om 6 dagar är det dags för KUB ultraljud, satan vad nervös jag är! Hoppas verkligen att allt ser bra ut med bebis. 

är det någon mer som har problem med svamp i underlivet? Jag har haft rikliga flytningar enda sedan jag blev gravid i princip och får svamp var och varannan vecka? ibland Så illa att jag fått spricka vid blygdläpparna (AJ). Tacka gudarna för pevarylkräm. kan inte ens ha ett normalt sexliv? någon mer som har samma problem? 

• cutepenguin

Uppdatering från min sida.

Var som sagt och gjorde VUL i måndags pga kramp och en liten blödning, men fostret levde ❤️ Har sen dess fortsatt blöda och har idag haft riktigt ont, som kraftigare mensvärk. Legat i soffan mer eller mindre hela dagen. Så är osäker på om detta verkligen kommer gå vägen.. och om lillen fortfarande lever. Just kombinationen blödning (även om det mest är när jag går på toa) och mensvärk känns inte toppen. Ska ringa gyn imorgon igen och se vad dom säger, om de vill ha dit mig igen eller bara vänta ut och se vad som händer. Fan.. kan inte se något positivt i detta.

Känns emellertid redan som jag och sambon bearbetat det.. även om vi inte vet något till 100% ännu.. om det visar sig vara det värsta så får vi köra på igen bara och hoppas på bättre lycka nästa gång. 

Berättade för mina föräldrar idag trots osäkerheten. Känns skönt att de vet om det.

• Pemlan

Är i vecka 13 nu och precis gjort nipt å väntar på provsvar! Är så nyfiken på vem de kan vara där inne, någon som är bra på nub/skallteorin å vill ge sig på en gissning?

• GravidTillSlut

Jag gjorde också NIPT idag 😍 v11 (10+0). Allt såg fint ut! Så nervös inför testresultatet. Sms om allt ser bra ut, annars ringer de. Skapligt skitnödig man blir om de ringer 😱 Men tydligen händer det att de måste ta mer blodprov då det inte finns tillräckligt med dna i provet de tog, då ringer de oxå. Så får försöka att inte svimma om de ringer 😅🙈

• Lummis

Glad midsommar gänget ❤️

Out of curiosity. Ni som gör NIPT, gör ni dem även fast KUB inte visar någon anmärkning, samt bekostar dem själva? Vad kostar dem? 

Jag är nyfiken hur tankarna går gällande NIPT.
    Någon som gjort KUB och fått svar? 

Vi har tid för diabetesprovtagningen, möte med barnmorskan en extra insatt tid för vi han inte prata klart på inskrivningen sist samt KUB nästa vecka. Så 3 tider med BM nästa vecka och det känns fint ❤️. 

Det här blir andra ultraljudet och ska bli kul att se utvecklingen, går in i vecka 13 imorgon.  

Stor midsommar kram till alla

• GravidTillSlut

Glad midsommar till dig oxå 🌷🥰 
    Vi valde NIPT eftersom vi måste bekosta själva (i VGR ingår ej KUB om man är under 35). Å om KUB visar något måste man ju ändå göra NIPT så kändes lika bra att köra det på en gång. Det kostade 6000kr. 

• Kawa81

Cutepenguin
    Hur har det gått för dig!? 🙏❤️
    Tänkt på dig många ggr å hoppats på en ny uppdatering.. 

• cutepenguin
    Kawa81 skrev 2023-06-23 20:13:04 följande:

Cutepenguin
    Hur har det gått för dig!? 🙏❤️
    Tänkt på dig många ggr å hoppats på en ny uppdatering.. 

Nämen, vad gullig du är ❤️ Jag var inne igen i torsdags pga väldigt ont (kramper/kraftig mensvärk) och börjat blöda mer. Då låg embryot fortfarande kvar i livmodern. De kunde inte svara på någonting alls kändes det som.. har en ny tid 3/7. Hade även ont igår och vaknade i natt i kramper också.. fortsätter blöda. Embryot är också mindre än det borde vara, även om vi såg hjärtat picka i måndags. Får det inte att stämma alls eftersom jag plussade redan 24/5, vilket borde vara typ så gammalt embryot är. Så vi får se! Känns inte så hoppfullt..

• Kawa81
    cutepenguin skrev 2023-06-24 07:57:26 följande:

Nämen, vad gullig du är ❤️ Jag var inne igen i torsdags pga väldigt ont (kramper/kraftig mensvärk) och börjat blöda mer. Då låg embryot fortfarande kvar i livmodern. De kunde inte svara på någonting alls kändes det som.. har en ny tid 3/7. Hade även ont igår och vaknade i natt i kramper också.. fortsätter blöda. Embryot är också mindre än det borde vara, även om vi såg hjärtat picka i måndags. Får det inte att stämma alls eftersom jag plussade redan 24/5, vilket borde vara typ så gammalt embryot är. Så vi får se! Känns inte så hoppfullt..

Åååh!! äntligen en uppdatering 🥰
    Självklart!!, det du går igenom just nu är ju 💔 å känslomässig bergodalbana.. omtanke är det minsta man kan ge till en medmänniska.. ❤️
    Kunde dem ente säga om embryot blivit större sen i måndags? :/, lite väl märkligt å nu säga att det är mindre än det borde vara.. Varför sa dem inget redan första gången isåfall.. 🙄 jag menar 5dg är ju ente en jätteskillnad i tid.
    Ente förrän 3/7 😵?💫, e ju skitlänge med tanke på omständigheterna å för din skull.. känns lite nonchalant 😒
    Hur mår du idag? ❤️
Svar på tråden BF januari 2024